تاریخ انتشار: ۲۲:۵۳ - ۱۵ فروردين ۱۳۹۹

بیش از نیمی از مردم جهان در قرنطینه هستند

آمارها نشان می دهند که از اولین ساعات روز جمعه ۳ میلیارد و ۹۰۰ میلیون نفر، بیش از نیمی از جمعیت جهان در قرنطینه هستند، شمار مبتلایان از یک میلیون نفر فراتر رفته است و تا کنون نزدیک به ۵۴ هزار نفر در سراسر جهان به دلیل ابتلا به ویروس کرونا جان باخته‌اند.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا

رویداد۲۴  آمارها نشان می دهند که از اولین ساعات روز جمعه ۳ میلیارد و ۹۰۰ میلیون نفر، بیش از نیمی از جمعیت جهان در قرنطینه هستند، شمار مبتلایان از یک میلیون نفر فراتر رفته است و تا کنون نزدیک به ۵۴ هزار نفر در سراسر جهان به دلیل ابتلا به ویروس کرونا جان باخته‌اند.

به گزارش یورو نیوز، تا کنون نود کشور جهان در قرنطینه قرار گرفته‌اند و آخرین کشوری که از روز جمعه به قرنطینه رفت، تایلند است.

پنجاه درصد از مبتلایان در قاره اروپا هستند، قاره‌ای که از لحاظ میانگین سنی پیرترین قاره جهان است. هم چنین ۷۰ درصد ازقربانیان را نیز شهرونداناروپا تشکیل می‌دهند. تعداد جانباحتگان در اسپانیا از ده هزار نفر فراتر رفته و ایتالیا با نزدیک به چهارده هزار قربانی بیشتر تعداد مرگ و میر را در میان سایر کشورها دارد.

بیکاری و تاثیر آن برانتخابات ریاست جمهوری پیش رو در آمریکا

تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در ایالات متحده از مرز ۲۴۵ هزارنفر هم گذشته است و تا کنون بیش از شش هزار نفر در این کشور جان باخته‌اند.


بیشتر بخوانید:میزان هزینه ویروس کرونا برای اقتصاد جهان چقدر است؟


دست کم دو سوم از جمعیت این ابرقدرت اقتصادی در قرنطینه هستند و پیش بینی می شود که نرخ بیکاری در این کشور از یک رقمی بودن خارج شده و تا ۲۰ درصد هم افزایش یابد.

تاکنون بیش از ۶ میلیون ۷۰۰ هزار آمریکایی فرم‌های مربوط به بیکاری را پرکرده اند.

بی‌تردید شیوع ویروس کرونا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را تحت تاثیر قرار خواهد داد. قرار است این انتخابات در ماه نوامبر آینده برگزار شود. یکی از نقاط قوتی که دونالد ترامپ در انتخابات تکیه کرده کاهش بی‌سابقه در ایالات متحده بود. حال به نظر می‌رسد تبعات اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا آقای ترامپ را با چالش‌های جدی روبرو کند.

منبع: انتخاب
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان