تاریخ انتشار: ۲۱:۱۶ - ۱۶ فروردين ۱۳۹۹
عملیات افشا ادامه دارد؛ نامه سوم از مالزی رسید

جنگ حقوقی ایران و AFC تا کی ادامه دارد؟

بازهم محتوای ایمیلی با دو صفحه نامه، ارسالی از AFC در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته تا جنگ قدرت در فدراسیون فوتبال ادامه پیدا کند.

درگیری میان فدراسیون فوتبال ایران و AFCرویداد۲۴ در متن جدید که حتی محتوای توضیحی آن نیز در یک بریده ایمیل منتشر شده، حمیرا اسدی دبیر روابط بین الملل فدراسیون و 15 عضو دیگر فدراسیون (CC) مورد خطاب قرارگرفته و دوباره تهدیدی در پایان آن چاشنی کار شده است.

این نامه نگاری‌ها البته قرار است روز دوشنبه با انتخاب دبیرکل جدید (و انجام تشریفات قانونی) به اتمام برسد اما نکته مهم، همین انتشار سریع متون ارسالی از AFC است درحالیکه درسالهای اخیر نامه‌های بسیار مهمتری هرگز به بیرون درز پیدا نکرده است.

جنگ حقوقی ایران و AFC تا کی ادامه دارد؟

جنگ حقوقی ایران و AFC تا کی ادامه دارد؟


ترجمه نامه اخیر به نقل از ایران ورزشی ، به شرح زیر است:

با استناد به نامه ۲ آپریل ۲۰۲۰ و مکاتبات قبلی بین AFC و فدراسیون فوتبال ایران، می‌خواهیم توجه شما را به نگرانی‌های عمیقی که درباره تخلفات فدراسیون فوتبال ایران از بندها و مفاد اساسنامه فدراسیون ایران به وجود آمده جلب کنیم. کنگره AFC متوجه شده که انتخاب دبیرکل فدراسیون فوتبال ایران به صورت غیرقانونی انجام شده و کمیته اجرایی نگران است که روند انتخابات دبیرکل براساس قانون نبوده باشد.

کنفدراسیون فوتبال آسیا به صورت مستمر بر نقض انتصاب دبیرکل فدراسیون ایران نظارت می‌کند و از طریق مکاتباتی که انجام شده به جواب دقیقی دست پیدا نکرده است. بدترین مورد این است که فدراسیون فوتبال ایران سوتفاهم‌ها و تفسیرهای اشتباهی از نامه‌هایی که AFC ارسال کرده، دارد.

کنفدراسیون فوتبال آسیا مدارک و شواهدی را از منابع خود به دست آورده که انتصاب دبیرکل جدید و اخراج ابراهیم شکوری به اصطلاح با اساسنامه فدراسیون ایران مغایر است. ما می‌خواهیم یک بار دیگر اعلام کنیم که موضع قاطع کنفدراسیون فوتبال آسیا، دبیرکلی ابراهیم شکوری است و فدراسیون فوتبال ایران متوجه شود که اهمیت پیروی از اساسنامه و صورتجلسه های ارائه شده از سوی AFC چقدر است تا از هرگونه برخورد و چالش های حقوق بعدی جلوگیری شود.

این جنگ حقوقی البته احتمالا بزودی (و با هر نتیجه‌ای) به اتمام خواهد رسید اما آنچه باقی می‌ماند نحوه کار و اداره فدراسیون و البته اختلافات شدید در بین اداره کنندگان آن است که این عملیات افشا را پیش می‌برد. اتفاقی که در شان مهمترین فدراسیون ورزشی ایران نیست.

منبع: ورزش سه
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان