تاریخ انتشار: ۱۹:۳۴ - ۱۷ فروردين ۱۳۹۹

کودکان ۱۲ کیلویی در کوره‌های آجرپزی ۱۹۸۸

در تصاویر روز عکس‌های اریک والی که را با موضوع کودکان کاری که در کوره‌های آجرپزی رنج مشقت کار سخت را تحمل می‌کنند ببینید. این تصاویر مربوط به ۳۲ سال پیش، ۱ ژانویه ۱۹۸۸ است.

رویداد۲۴ اریک والی، متولد ۱۹۵۲، عکاس و کارگردان فرانسوی است. والی در نوجوانی با مسافرت به مناطق مرکزی آسیا، زندگی در میان مردم محلی را تجربه کرد. او از ابتدا علاقه زیادی به هیمالیا و نپال داشت و بسیاری آز آثار موفق او از جمله دو مجموعه عکس و نیز فیلم سینمایی هیمالیا حاصل علاقه‌مندی و گذراندن بخشی از سال‌های عمرش در آن مناطق است. او برای مدتی به‌عنوان یک عکاس جغرافیایی برای مجله نشنال جئوگرافیک کار می‌کرد.

والی در سال ۱۹۹۹ فیلم هیمالیا را کارگردانی کرد. این فیلم که روایتگر زندگی پرفراز و نشیب روستائیان تبتی بود در سال ۲۰۰۰ به‌عنوان نخستین فیلم نپالی نامزد جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی شد. فیلم هیمالیا در تلویزیون ایران نیز به نمایش درآمده‌است. اکنون در این مجموعه عکس این هنرمند خلاق در سال ۱۹۸۸ به سراغ کودکان کار رفته است. هر یک از این کودکان ۸ و یا ۹ ساله، ممکن است وزن‌شان بیشتر از ۱۲ کیلو نباشد، اما در یک روز کاری بیش از سه تن آجر حمل و جابجا می‌کنند و برای محافظت خود و دیگران از آفتاب داغ تابستان و سرمای زمستان سرپناه می‌سازند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان