تاریخ انتشار: ۲۱:۵۴ - ۲۰ فروردين ۱۳۹۹
تعداد نظرات: ۱ نظر

ترامپ: هوادارن سندرز به جمهوریخواهان ملحق شوند

رییس جمهوری آمریکا بعد از انتشار خبر کناره گیری سندرز در پیامی توییتری نوشت: سندرز حذف شد، از الیزابت وارن تشکر می‌کنم، اگر حضور وی نبود سندرز تقریباً در هر ایالت در انتخابات سه شنبه بزرگ برنده می‌شد. وی در ادامه نوشت که هواداران برنی سندرز با کناره گیری او از ادامه حضور در رقابت‌ها به جمهوریخواهان ملحق شوند.

ترامپ

رویداد۲۴ دونالد ترامپ روز چهارشنبه در توییتی نوشت که هواداران برنی سندرز با کناره گیری او از ادامه حضور در رقابت‌ها به جمهوریخواهان ملحق شوند.

رییس جمهوری آمریکا بعد از انتشار خبر کناره گیری سندرز در پیامی توییتری نوشت: سندرز حذف شد، از الیزابت وارن تشکر می‌کنم، اگر حضور وی نبود سندرز تقریباً در هر ایالت در انتخابات سه شنبه بزرگ برنده می‌شد.

ترامپ در ادامه با اشاره به کناره گیری سندرز نوشت: این کناره گیری دقیقا همان چیزی است که دموکرات‌ها می‌خواهند به ویژه هیلاری کلینتون.
بیشتر بخوانید: برنی سندرز از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا انصراف داد

ترامپ در انتها از هواداران سندرز خواست تا بعد از کناره گیری وی به جمهوریخواهان بپیوندند.

تنها دو روز پس از انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری در ۱۴ ایالت آمریکا که با پیروزی جو بایدن در ۱۱ ایالت و برنی سندرز در ۳ ایالت خاتمه یافت، الیزابت وارن، دیگر کاندیدای باقی‌مانده در این رقابت‌ها، ۱۵ اسفند سال گذشته کناره‌گیری خود را اعلام کرد.

وارن سناتور ایالت ماساچوست از کاندیدا‌های بخش پیشرو حزب دموکرات در این انتخابات محسوب می‌شود که پس از اعلام کاندیداتوری ریاست جمهوری، به همراه برنی سندرز توانسته بود، هیجان زیادی را برای تغییرات اساسی در حوزه اقتصادی و بیمه‌سلامتی ایجاد کند. اما برخلاف سندرز که توانسته بود طی یک سال گذشته همواره بر تعداد هواداران بیافزاید و در ایالت‌های مختلف آمریکا به تبلیغ ایده‌های خود بپردازد، وارن نتوانست که حمایت سراسری چندانی را جلب کند.

الیزابت وارن، در رقابت کاندیدا‌های دموکرات در روز موسوم به «سه‌شنبه بزرگ» که در سال گذشته برگزار شد، حتی در ایالت خود یعنی ماساچوست، رقابت را به جو بایدن واگذار کرد. طبق یک روال سنتی، کاندیدا‌های ریاست جمهوری معمولا بیشترین شانس را برای پیروزی در ایالت خود دارند و شکست وارن، نشان‌دهنده افول جدی این کاندیدای ریاست جمهوری بود.

همچنین انصراف سندرز داوطلب سوسیال دموکرات برای ریاست جمهوری آمریکا در حالی است که با جو بایدن معاون اول باراک اوباما در تعداد قابل توجهی از ایالت‌ها عقب افتاد و آرای نمایندگان متعهد کمتری را برای کنوانسیون ملی دموکرات‌ها به دست آورد.

سندرز در ابتدای رقابت‌های انتخاباتی اوایل فوریه گام بلندی در سه ایالت برداشت، اما در اواخر آن ماه با پیروزی بایدن در کارولینای جنوبی ورق برگشت و دیگر نتوانست آن گونه که درخشیده بود، ظاهر شود.

نظرسنجی‌های مختلفی هم که در این مدت صورت گرفت، نمایانگر اقبال بیشتر دموکرات‌ها به بایدن بود. از این رو، فشار سران دموکرات بر سندرز برای انصراف از رقابت‌ها بیشتر شد.

گسترش ویروس کرونا در آمریکا و لغو تمامی نشست‌های انتخاباتی داوطلبان و تعویق در برگزاری انتخابات مقدماتی در بیشتر ایالت‌های باقی‌مانده، هم مزید بر این شد تا سندرز تصمیم بگیرد که به حضور خود در این رقابت‌ها انصراف دهد.

منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: دونالد ترامپ ، سندرز
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
0
0
امید ایران رفت
کاش عرضه اردوغان رو تو قیمت دلار داشتید
نظرات شما
پیشخوان