تاریخ انتشار: ۱۷:۱۲ - ۲۳ فروردين ۱۳۹۹

۱۵۰ ریزش کوه در مناطق مختلف کشور در شبانه‌روز گذشته

رئیس دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین‌آلات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۵۰ مورد ریزش کوه داشته‌ایم.

ریزش کوه در مناطق مختلف کشور رویداد۲۴ محمد رودباری رئیس دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین‌آلات سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با بیان اینکه در طی چند روز گذشته شاهد بارش شدید باران، برف و کولاک در مناطق مختلف کشور بوده‌ایم، گفت: خوشبختانه با همکاری نیرو‌های راهداری هیچ کدام از راه‌های شریانی کشور به دلیل بارندگی مسدود نشده است.

او ادامه داد: تنها محور هراز به دلیل بارش برف و کولاک مسدود شده بود که خوشبختانه با همکاری نیرو‌های راهداری به صورت کامل بازگشایی شد.

رودباری با بیان اینکه تنها دو محور رودبار به کهنوج و قلعه گنج به دلیل طغیان رودخانه‌ها بسته شده است، گفت: تمامی محور‌های شریانی اصلی کشور باز است و تردد در این محور‌ها روان است.

رئیس دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین‌آلات سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای توضیح داد: در ۱۰ استان شاهد بارش باران بودیم و در ۲ استان کشور هم برف و کولاک رخ داد که با همکاری نیرو‌های راهداری این محور‌ها بازگشایی شد.

رودباری اظهار کرد: تمامی برف روبی‌ها در تمامی بخش‌ها در حال انجام است و هرجا که لازم باشد نیرو‌های راهداری اقدام به بازگشایی محور‌ها می‌کند.

او با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته، ۲۷ استان درگیر بارش برف و کولاک تگرگ بوده‌اند، گفت: خوشبختانه با توجه به آماده‌باش بودن، نیرو‌های راهداری در هر محور اقدام به بازگشایی محور‌ها کرده‌اند.

رودباری اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۰۵ مقطع ریزش کوه داشتیم که با کمک نیرو‌های راهداری پاکسازی شد و تنها ۲ محور مسدود باقی مانده که به زودی اقدام به بازگشایی آن‌ها می‌کنیم.

رئیس دفتر مدیریت بحران سازمان راهداری با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته ۳هزار و ۵۰۰ کیلومتر برف روبی داشته‌ایم، افزود: حدود ۵۰۰ دستگاه ماشین و یک هزار نیروی انسانی راهداری برای پاکسازی محور‌ها در تمامی نقاط مختلف کشور به کار گرفته شده است.

رودباری بیان کرد: در استان‌های جنوبی کشور از جمله سیستان‌وبلوچستان و هرمزگان شدت بارندگی به گونه‌ای نبوده است که زمینه‌ساز بارش باران و سیل شود بنابراین مشکلی از لحاظ وقوع مجدد سیل در این استان‌ها نداریم.


بیشتر بخوانید: تشدید بارش‌ها در تهران/ احتمال وزش باد شدید


او تاکید کرد: با توجه به اطلاعیه‌های مداوم سازمان هواشناسی و هشدار‌هایی که می‌دهد سازمان راهداری به صورت مدوام در حال آماده‌باش است و مشکلی از لحاظ مسدود شدن راه‌ها وجود ندارد.

رودباری در پایان گفت: هم اکنون تمامی محور‌های کشور و شریانی اصلی باز است و مشکلی از لحاظ تردد برای خودرو‌ها وجود ندارد و طرح زمستانی همچنان ادامه دارد.

منبع: رکنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان