تاریخ انتشار: ۰۷:۳۴ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۹

نیویورک تایمز به نقل از مقامات امنیتی آمریکا: ژنرال مک کنزی در راس فهرست اهداف ایران قرار دارد

یک روزنامه آمریکایی در گزارشی به گفته افرادی که به اطلاعات طبقه‌بندی شده دسترسی دارند عنوان کرده است که مک‌کنزی در راس فهرست اهداف ایران قرار دارد.

رابطه ایران و آمریکا

رویداد۲۴ روزنامه نیویورک تایمز گزارش داد: مقامات ارتش و اطلاعات آمریکا می‌گویند، در حالی که جانشین قدرتمند و سایه‌وار (شهید سردار) سلیمانی به سفر به عراق و همکاری با شبه‌نظامیان شیعه (گروه‌های مقاومت) در آن کشور ادامه می‌دهد، از شدت کنترل تهران بر این گروه‌ها کاسته شده است. به گفته ژنرال کنث مک‌کنزی، رئیس سنتکام، "گرفتن تصمیمات کارآمد برای آن‌ها (ایرانیان) دشوارتر شده است، گاهی برای آن‌ها تحمیل اراده‌اشان بر نیابتی‌هایشان دشوارتر از پیش شده است. " "اما ایران قطعا می‌تواند حملات در عراق را هدایت کند. ایران چه بسا قادر به پیشگیری از وقوع حملات در عراق نباشد. "

نیویورک تایمز بررسی کرد: افرادی که ایران، هدف انتقام خون شهید سردار سلیمانی قرار داده است
بیشتر بخوانید: نخست وزیر جدید عراق میان ایران و آمریکا واسطه می‌شود؟
به گفته افرادی که به اطلاعات طبقه‌بندی شده دسترسی دارند، مک‌کنزی در راس فهرست اهداف ایران قرار دارد. زمانی که آمریکا، سپاه را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار داد، ایران نیز سنتکام را یک سازمان تروریستی معرفی کرد. اما برخی مقامات اطلاعاتی می‌گویند ایران می‌داند که حمله به ژنرال مک‌کنزی، که به خوبی محافظت می‌شود، دشوار خواهد بود و به همین دلیل سپاه اهداف دیگری را در نظر گرفته است. سفرا، معاونان آنها، وابسته‌های دفاعی و حتی مقامات آژانس توسعه بین‌المللی آمریکا در منطقه و فراتر از آن در فهرست اهداف ایران قرار دارند.

مقامات آمریکایی باور دارند که ماه‌های پیش‌رو شرایط بسیار دشواری خواهیم داشت چرا که تهران از نیرو‌های شبه‌نظامی (مقاومت) برای حمله به اهداف آمریکایی در عراق استفاده خواهد کرد و ایالات متحده به دنبال تلافی خواهد بود- حتی اگر مقامات آمریکایی بر سر بهترین پاسخ اختلاف نظر داشته باشند. این اختلاف نظر در نشست‌های سطح بالای مقامات آمریکایی که پیش از حملات تلافی‌جویانه این کشور علیه اهداف شبه‌نظامیان عراقی انجام شد، به خوبی مشهود بود.
 
نظرات شما
پیشخوان