تاریخ انتشار: ۱۹:۰۸ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۹

افزایش فوتی‌های ویروس کرونا در عربستان به ۵۹ نفر

وزارت بهداشت عربستان از سیر صعودی شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور خبر داد.

آمار مبتلایان به ویروس کرونا در عربستانرویداد۲۴ وزارت بهداشت عربستان امروز یکشنبه اعلام کرد: با ثبت 429 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا، شمار کل مبتلایان تاکنون به 4462 نفر رسید.

این وزارتخانه افزود: هفت مورد مرگ جدید بر اثر ابتلا به کرونا ثبت شد و با احتساب آنها شمار کل جان باختگان به 59 نفر رسید و 41 نفر دیگر نیز بهبود یافتند.

عربستان به دلیل ترس از شیوع ویروس کرونا از تمدید مقررات منع آمدوشد تا اطلاع ثانوی در این کشور خبر داد.

یک منبع در وزارت کشور عربستان سعودی در گفت‌وگو با خبرگزاری رسمی این کشور «واس» با اشاره به اعمال مقررات منع آمدوشد که از 22 مارس 2020 به مدت 21 روز در این کشور ادامه داشت از تمدید این مقررات تا اطلاع ثانوی در عربستان خبر داد.

پادشاه عربستان برای مقابله با شیوع کرونا به مدت 21 روز مقررات منع آمدوشد در این کشور اعمال کرده بود.

این منبع در ادامه افزود: با توجه به نیاز به تداوم مقررات منع آمدوشد در سایه شیوع کرونا، پاشاه این کشور طی فرمانی موافقت خود را با تمدید این مقررات تا اطلاع ثانوی در این کشور اعلام کرده است.

این منبع در عین حال از شهروندان این کشور خواست با اقدامات پیشگیرانه مانع از شیوع کرونا در این کشور شوند.

سخنگوی وزارت بهداشت عربستان سعودی پیش از این با بیان این‌که این کشور هنوز به مرحله اوج شیوع کرونا نرسیده است، درباره مبتلا شدن هزاران نفر در این کشور به این ویروس و فروپاشی نظام بهداشتی آن هشدار داد.

کارشناسان بین‌المللی از شفاف نبودن کشورهای عربی در زمینه بحران کرونا و پنهانکاری عربستان در اعلام شمار واقعی مبتلایان و قربانیان این ویروس خبر می‌دهند.

روزنامه "نیویورک تایمز" به نقل از منابع مطلع، فاش کرد که احتمالا حدود 150 شاهزاده سعودی مبتلا به ویروس کرونا شده‌اند که برای درمان این مبتلایان و دیگر شخصیت‌های بسیار مهم این کشور، بیمارستانی تخصصی اختصاص داده شده است.

منبع: تسنیم
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان