تاریخ انتشار: ۱۷:۱۱ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۹

گزارش سازمان جهانی بهداشت از مشارکت رسانه‌های ایران برای مقابله با کرونا

مدیرکل همکاری‌های بین‌الملل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: در گزارش سازمان جهانی بهداشت به همکاری و مشارکت گسترده رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی، رهبران مذهبی، بخش خصوصی، افراد مشهور و تأثیرگذار در ایران در مورد کووید ۱۹ اشاره شده است.

گزارش سازمان جهانی بهداشت از مشارکت رسانه‌های ایران رویداد۲۴  محسن اسدی لاری در نامه‌ای به معاونان وزارت بهداشت و مدیران بخش‌های مختلف مقابله با ویروس کرونا، گزارشی از اعزام هیات پنج نفره سازمان جهانی بهداشت به ایران به منظور ارائه کمک‌های فنی در زمینه شیوع بیماری کووید ۱۹ و همچنین روند بازدید از خدمات ایران در زمینه مقابله با کرونا ارائه داد.

وی در این نامه نوشت: هیات ۵ نفره سازمان جهانی بهداشت از تاریخ ۱۲ تا ۲۱ اسفند ماه سال ۹۸ به کشورمان عزیمت و ضمن دیدار با مسئولان و مدیران ذی ربط وزارت بهداشت و سایر نهادهای درگیر، از اقدامات کشورمان در زمینه مقابله با کووید ۱۹ بازدید کردند. در این بازدید، نمایندگان صلیب سرخ چین و موسسه رابرت کخ آلمان، هیات سازمان جهانی بهداشت را همراهی کردند.

مدیرکل همکاری‌های بین الملل وزارت بهداشت ادامه داد: هیات مذکور در گزارش خود، به تعیین اولویت‌ها و رویکردهای مناسب وزارت بهداشت و کشور در زمینه تشخیص زودهنگام، آزمایش زودهنگام، جداسازی زودهنگام، درمان زودهنگام، ردیابی نزدیکان بیمار، مشارکت فعال و سازنده مردمی، افزایش ظرفیت آزمایش تشخیصی کووید ۱۹ با هماهنگی انستیتو پاستور، تخصیص بیمارستان‌های ویژه بیماران کووید ۱۹ اشاره کرده و تعهد پزشکان و کادر درمانی و کیفیت خدمات ارائه شده، کمپین بسیج ملی مقابله با ویروس مورد توجه ویژه مشاوران سازمان جهانی بهداشت قرار گرفت.

اسدی لاری نوشت: همچنین فاصله گذاری اجتماعی، تعطیلی مدارس، تعلیق تجمع‌ها و محدودیت‌های مسافرتی نیز از جمله اقدامات تاثیرگذار کشورمان در مبارزه با کووید ۱۹ برشمرده شده است. در این گزارش همچنین به همکاری و مشارکت گسترده رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی، رهبران مذهبی، بخش خصوصی، افراد مشهور و تأثیرگذار در ایران در مورد کووید ۱۹ اشاره شده است.

تاکنون ۷۳۳۰۳ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۱۱ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، موارد فوت ناشی از این ویروس به ۴۵۸۵ نفر رسیده است.

منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان