تاریخ انتشار: ۲۳:۰۰ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۵

پلنگ در روستای زوارم شیروان یک نفر را مجروح کرد

بر اثر حمله پلنگ در روستای زوارم این شهرستان یک نفر مصدوم شد.
محمد خالقی،رئیس اداره محیط‌زیست شهرستان شیروان، اظهار داشت: طی روز سه‌شنبه هفته جاری دو نفر از اهالی روستای زوارم به‌منظور جمع‌آوری زیره کوهی عازم ارتفاعات روستای مذکور شدند که در دره مشهور مهین در محلی به نام درنو در حین جمع‌آوری زیره با یک قلاده پلنگ روبرو می‌شوند که بنا به دلایل نامعلوم پلنگ موردنظر در یک حرکت نادر به‌طرف هر دو نفر حرکت کرده و به یکی از جوانان به نام سعید رستم زاده حمله می‌کند.

خالقی افزود: در مدت‌زمان بسیار کوتاه پلنگ این جوان را از ناحیه سر، زانوی چپ، پشت کتف سمت راست دچار آسیب و صدمه  می کند و از محل متواری می‌شود.

 وی تصریح کرد: روز گذشته مصدوم به مرکز اداره محیط‌زیست شیروان مراجعه و برای انجام اقدامات درمانی به بیمارستان شیروان منتقل می‌شود.

رئیس اداره محیط‌زیست شیروان بابیان اینکه حال عمومی مصدوم مناسب و در حال استراحت است خاطرنشان کرد: با بررسی‌های به‌عمل‌آمده احتمال می‌رود که حیوان در محل موردنظر دارای توله بوده و یا از طریق دو نفر جوان موردنظر تحریک‌شده باشد.

خالقی گفت: تحقیقات نشان می‌دهد حیوان موردنظر در حالت عادی خطری نداشته و فقط در شرایط غیرعادی و ایجاد هرگونه تهدید و یا تنگنا از سوی افراد به انسان حمله می‌کند بنابراین از همشهریان عزیز تقاضا می‌شود از مراجعه به محدوده مذکور تا چند روزی خودداری کنند.

وی خاطرنشان کرد: تمام هزینه‌های درمانی مصدوم بر اساس طرح جامع بیمه پلنگ ایرانی از طرف سازمان حفاظت محیط‌زیست و بیمه طرف قرارداد پرداخت خواهد شد
منبع: تابناک
برچسب ها: پلنگ ، مجروح
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان