تاریخ انتشار: ۱۵:۵۳ - ۲۷ فروردين ۱۳۹۹
اصغر سلیمی:

ویروس کرونا مباحث سیاسی و اقتصادی را تحت‌الشعاع قرار داده است/ مشکلات سیاسی با آغاز به کار مجلس یازدهم کمتر می‌شود

یک عضو فراکسیون مستقلین مجلس گفت: با توجه به اینکه اکثریت مجلس یازدهم از یک گرایش سیاسی هستند، می‌توانند بیشتر تصمیم‌سازی کنند؛ بنابراین در مجلس آینده اگر طرح و لایحه‌ای مطرح شود، راحت‌تر تصویب یا رد می‌شود.
مجلس یازدهم
رویداد۲۴ اصغر سلیمی، نماینده سمیرم و عضو کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی کشور، با اشاره به کاهش تنش‌های سیاسی در کشور گفت: کرونا تنها مربوط به کشور ما نیست و بحث‌های سیاسی و اقتصادی کل دنیا را تحت‌الشعاع خود قرار داده است.

او ادامه داد: در کل دنیا همه سعی می‌کنند اختلافات‌شان را کم کنند و بیشتر به مباحث درمان، پیشگیری و کنترل بیماری کرونا بپردازند. همه باید برای مقابله با کرونا همکاری و همدلی داشته باشند. رقابت‌های سیاسی در کل دنیا کمرنگ شده است.

بیشتر بخوانید: مخالفان سیاسی دولت بلندگوهایشان را از دست داده اند/ مخالفت‌ها بعد از فروکش کردن کرونا دوباره بروز می‌کند

مشکلات سیاسی با آغاز به کار مجلس یازدهم کمتر می‌شود

به عقیده این نماینده مجلس مشکلات سیاسی با آغاز به کار مجلس یازدهم کمتر می‌شود: با توجه به اینکه اکثریت مجلس یازدهم از یک گرایش سیاسی هستند، می‌توانند بیشتر تصمیم‌سازی کنند؛ بنابراین در مجلس آینده اگر طرح و لایحه‌ای مطرح شود، راحت‌تر تصویب یا رد می‌شود.

سلیمی تاکید کرد: توجه مردم، سیاسیون و افرادی که تاثیرگذار هستند به سمت مقابله و کمک برای کنترل کرونا رفته است. به همین دلیل مباحث سیاسی کمرنگ شده است. البته کمرنگ شدن مباحث سیاسی تنها مختص ایران نیست و در بسیاری از کشور‌ها شاهد این اتفاق هستیم؛ برای مثال در رقابت‌های انتخاباتی آمریکا شاهد کمرنگ شدن مباحث سیاسی هستیم و رقابت به شکل جدی پیش نمی‌رود.

تحرکات سیاسی احزاب از مهرماه آغاز می‌شود

او در پاسخ این سوال که آیا تعویق بازی‌های سیاسی در کشور ادامه‌دار خواهد بود توضیح داد: به مرور از مهرماه تحرک‌های سیاسی آغاز خواهیم شد. چون سال ۱۴۰۰ انتخابات ریاست جمهوری برگزار می‌شود و از پاییز ۹۹ احزاب سعی می‌کنند برای انتخابات ریاست جمهوری تاثیرگذاری داشته باشند.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: مجلس یازدهم ، مجلس
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان