تاریخ انتشار: ۱۸:۵۷ - ۲۷ فروردين ۱۳۹۹

رشد ۱۱۰ درصدی مصرف اینترنت مخابرات

مصرف اینترنت مشترکان مخابرات نسبت به ترافیک مشابه سال گذشته ۱۱۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

مخابرات

رویداد۲۴   شیوع ویروس کرونا در کشور به قرنطینه اختیاری افراد منجر شده و در این میان مصرف اینترنت به‌عنوان راهی برای گذراندن اوقات فراغت، استفاده از روش‌های دورکاری و آموزش مجازی افزایش یافته است. البته سرعت و کیفیت اینترنت هم از مواردی است که همواره دغدغه کاربران بوده و در این شرایط همه نیازمند کیفیت مناسب برای فعالیت‌های اینترنتی خود هستند.


محمدجواد آذری جهرمی - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- برای تسهیل شرایط دورکاری کارمندان، آموزش مجازی دانش‌آموزان و دانشجویان و همچنین به دلیل افزایش مصرف کاربران از اینترنت، دستور به فعال کردن بسته‌های ۱۰۰ گیگابایتی اینترنت برای تمامی کاربران ثابت داد و همچنین برخی از سریال‌ها و فیلم‌های تلویزیون‌های اینترنتی را رایگان کرد واین موضوع منجر به ۲.۵ برابر شدن مصرف اینترنت شد.
بیشتر بخوانید: فعال شدن پورت‌های VDSL برای مشتریان در شهر‌های تهران و قم
در این راستا محمدرضا بیدخام -مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت مخابرات ایران- در گفتگو با ایسنا، درباره مصرف اینترنت کاربران در دو ماه گذشته اظهار کرد: مصرف اینترنت مشتریان مخابرات در اواسط اسفند، ۴۲۰۰ ترابایت بود که آخر اسفند میزان مصرف ترافیک داخلی و خارجی به ۸۲۰۰ ترابایت رسید و علت افزایش مصرف از اواسط اسفندماه، مباحث مربوط به دورکاری و بسته رایگان ۱۰۰ گیگابایتی در نظر گرفته شده با تاکید وزیر ارتباطات برای مشرکین اینترنت ثابت بود.

وی همچنین درباره مصرف فعلی مشترکان مخابرات خاطرنشان کرد: مصرف اینترنت حال حاضر تقریبا ۶۹۰۰ ترابایت است که نسبت به ترافیک مشابه سال گذشته ۱۱۰ درصد افزایش پیدا کرده است.
 
 
منبع: پرتال شرکت مخابرات
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان