تاریخ انتشار: ۲۰:۱۴ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹

اولین واکنش رسمی روسیه به پرتاب ماهواره نور / پرتاب ماهواره نظامی ایران هیچ تناقضی با تصمیمات سازمان ملل ندارد

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت که پرتاب ماهواره نظامی ایران هیچ تناقضی با تصمیمات سازمان ملل در رابطه با برنامه هسته‌ای این کشور ندارد. پیش از وی نیز رئیس کمیته روابط خارجی دومای روسیه در واکنش به اتهام‌زنی‌های واشنگتن به ایران گفته بود که پرتاپ ماهواره نظامی ایران به فضا نقض قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل نبوده است.

واکنش روسیه به پرتاب ماهواره نور رویداد۲۴ «ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز (پنجشنبه) در گفتگو با خبرنگاران در واکنش به موفقیت ایران در استقرار ماهواره نور در مدار زمین نیز تأکید کرد که این اقدام هیچ تناقضی با تصمیمات شورای امنیت سازمان ملل در خصوص برنامه هسته‌ای ایران ندارد.

پیش از وی نیز رئیس کمیته روابط خارجی دومای روسیه در واکنش به اتهام‌زنی‌های واشنگتن به ایران گفته بود که پرتاپ ماهواره نظامی ایران به فضا نقض قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل نبوده است.

به نوشته وبگاه روسیاالیوم، زاخاروا در ادامه ضمن غیر قانونی دانستن حضور نیرو‌های آمریکایی در سوریه، از ابتلای بسیاری از آن‌ها به ویروس کرونا خبر داد و افزود: «مسئولیت سلامت و امنیت ساکنین مناطق تحت تسلط آمریکا در سوریه بر عهده آمریکاست.»

او در ادامه گفت که آمریکا به گزارش‌هایی که از شیوع وسیع ویروس کرونا در میان نظامیانش در سوریه وجود دارد، سرپوش نهاده است.

زاخاروا همچنین به گشت‌زنی مشترک روسیه و ترکیه در منطقه کاهش تنش در ادلب نیز اشاره کرد و افزود: «تلاش‌های ترکیه برای دور کردن افراد مسلح از بزرگراه راهبردی ام-۴ ارزشمند است.»


بیشتر بخوانید: واکنش ترامپ به پرتاب ماهواره نظامی ایران به فضا: از نزدیک ایران را زیر نظر داریم/ بیشتر از خود ایرانی‌ها درباره آنها می‌دانیم


وی در خصوص جنگ لیبی نیز گفت که مسکو در خصوص ادامه درگیری‌ها در این کشور نگران است و از سازمان ملل می‌خواهد تا نماینده جدیدی را در اسرع وقت برای تلاش در جهت آرام کردن اوضاع، تعیین کند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه به اتهامات آمریکا علیه چین در خصوص کرونا و حملات این کشور علیه سازمان بهداشت جهانی نیز اشاره کرد و گفت که اینگونه اتهامات به هیچ وجه مناسب نیست.

منبع: فارس
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: ماهواره ، روسیه
نظرات شما
پیشخوان