تاریخ انتشار: ۰۸:۳۶ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۵

بشار اسد: وضعیت سوریه با پایان بحران بهتراز گذشته خواهد شد

« بشار الاسد» رئیس جمهوری سوریه در دیدارهیاتی از سریانی های کاتولیک انطاکیه با تاکید به اینکه « بحرانی که ملت و سرزمین سوریه را گرفته است،باید پایان یابد»، گفت: بعداز پایان بحران، سوریه در مقایسه با گذشته در وضعیت بسیار بهتری قرار می گیرد.
رویداد۲۴- « بشار الاسد» رئیس جمهوری سوریه در دیدارهیاتی از سریانی های کاتولیک انطاکیه با تاکید به اینکه « بحرانی که ملت و سرزمین سوریه را گرفته است،باید پایان یابد»، گفت: بعداز پایان بحران، سوریه در مقایسه با گذشته در وضعیت بسیار بهتری قرار می گیرد.

به گزارش خبرگزاری ملی لبنان، در بیانیه دبیرخانه سریانی های کاتولیک انطاکیه آمده است که هیاتی متشکل از هشت اسقف و شخصیت مذهبی مسیحی به ریاست کاردینال مار اگناتیوس یوسف سوم یونان با رئیس جمهوری سوریه در دمشق دیدار و گفت وگو کرد.

در این بیانیه آمده است که بشار الاسد با تاکید به اینکه« ما به شهدا و پایداری ملت سوریه افتخار می کنیم»، اظهار داشت: سوری ها باید برادرانه و صادقانه در کنار هم قرار گیرند و شاهد آشتی ها و مصالحه ها در همه خاک سوریه باشیم.

رئیس جمهوری سوریه با تاکید به اینکه « تروریست های غریبه جائی در سوریه ندارند»، گفت که رنج های حلب عزیز باید پایان یابد.

وی بر ضرورت تلاش برای تثبیت حضور شهروندان سوری در خاک خودشان و تشویق سوری ها به بازگشت و مشارکت در ساختن سوریه بجای آوارگی و مهاجرت تاکید کرد.

بشار الاسد اظهارداشت: در سوریه که یک کشور متمدن مبتنی بر نظامی مدنی است و طائفه گرائی را نمی پذیرد، همه شهروندان باید از حقوق مساوی برخوردار باشند.

رئیس جمهوری سوریه خاطرنشان کرد: خالی بودن کشورهای مشرق زمین از رکن مسیحی، آنها را فاقد ارزش و اهمیت می سازد.

در ادامه بیانیه دبیرخانه سریانی های کاتولیک انطاکیه آمده است که کاردینال مار اگناتیوس یوسف سوم یونان و همراهانش هم در این دیدار از تحمیل جنگی بیهوده به نام دموکراسی و به دست دشمنان انسانیت بر سوریه وملت مقاوم آن ابراز ناراحتی کردند.

این علمای مسیحی با بیان اینکه « توطئه گران علیه سوریه به کشورهائی در منطقه وابسته هستند که به اسم دین حقوق انسان ها را نقض می کنند»، تاکید کردند که این کشورها ، ملت های مستضعف را برای تحقق اهداف ماکیاولی خود زیر پا می گذارند و همچنان بر طبل خشونت و جنگ می کوبند.
منبع: ایرنا
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان