تاریخ انتشار: ۲۱:۴۶ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹

ویروس کرونا، تقویم فیفا را تغییر می‌دهد؟

نایب‌رئیس فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) از عزم این نهاد برای ایجاد تقویم جدید فوتبال اروپا خبر داد که برای جام جهانی ۲۰۲۲ در قطر نیز سودمند خواهد بود.

ویروس کرونارویداد۲۴ ویکتور مونتاگلیانی اعلام کرد ایجاد تقویم سالیانه برای فوتبال اروپا با توجه به شیوع ویروس کرونا و تعویق بسیاری از لیگ‌های این قاره یک موضوع قابل بحث است.

نایب‌رئیس فیفا گفت: امکان بررسی و اجرای یک تقویم سالیانه برای فوتبال اروپا را داریم، زیرا جام جهانی 2022 به میزبانی قطر در ماه‌های نوامبر و دسامبر برگزار خواهد شد. این موضوع می‌تواند برای ما یک ایده باشد که قابلیت اجرایی دارد.

وی افزود: فصل فوتبالی در آمریکا اکنون طبق تقویم سالیانه برگزار می‌شوند که می‌تواند راه‌حل منطقی و تاثیرگذاری برای فوتبال اروپا و حتی آفریقا در شرایط کنونی باشد. ما می‌توانیم درباره این موضوع در سطوح ملی و قاره‌ای بحث و مذاکره کنیم.

نایب‌رئیس فیفا در خاتمه اظهار داشت: ایده ما برای دور انداختن نیست و می‌تواند راه‌حل خوبی برای دو سال آینده و جام جهانی 2022باشد. ما اکنون به این فکر کردیم که چگونه تقویم جدید را از سال 2024 تعیین کنیم. با توجه به بحران ویروس کرونا نیازمند پاسخ سریعی هستیم.

بیشتر لیگ‌های اروپایی پس از شیوع ویروس کرونا به تعویق افتادند. جام ملت‌های اروپا 2020 به سال آینده موکول شد و رقابت‌های لیگ قهرمانان و لیگ اروپا نیز به طور معمول در فصل تابستان قرعه‌کشی می‌شوند و فصل بهار سال بعد پایان می‌یابند.

منبع: فرارو
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: ویروس کرونا ، فیفا
نظرات شما
نظرسنجی
پیش‌بینی شما از آینده قیمت دلار چیست؟
پیشخوان