تاریخ انتشار: ۰۹:۳۰ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
علی صوفی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب:

مجلس دهم فرصت‌های زیادی را از دست داد

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: اصلاح قانون انتخابات یکی از فرصت‌های سوخته این مجلس به حساب می‌آید؛ در نتیجه این مجلس چوب همین موضوع را هم خورد.
مجلس دهم
رویداد۲۴ علی صوفی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پاسخ به این پرسش که پیشنهاد شما در یک ماه باقیمانده مجلس تصویب چه قانون یا قوانینی است؟ بیان کرد: مجلس دیگر برای تصویب قانون جدید، مجالی ندارد. زمانی باقی نمانده که ابتکار عمل تصویب قوانین را به دست بگیرد. باید منتظر تشکیل مجلس جدید بود. دیگر به نظر من از این مجلس نمی‌توان انتظاری داشت.

وی خطاب به نمایندگان مجلس یازدهم گفت: نمایندگان مجلس یازدهم طبعا باید به عنوان نماینده مردم ظاهر شوند. نگرانی ما این است که این نمایندگان کاری به مطالبات مردم نداشته باشند و برای حفظ موقعیت و جایگاه و تضمین تایید صلاحیت‌های آینده تمام نگاه‌شان به حاکمیت باشد و مردم را فراموش کنند.

دبیرکل حزب پیشروی اصلاحات ادامه داد: بهترین توصیه‌ای که به این نمایندگان می‌توانم بکنم این است که به سوگندی که در ابتدای کار مجلس می‌خورند همواره توجه داشته باشند. به وظایفی که دارند توجه کنند. صدای مردم باشند و سعی کنند در این شرایط رضایت آنان را جلب کنند. در انتخابات گذشته این نارضایتی خود را نشان داد، سطح رای این نمایندگان نسبت به نمایندگان گذشته پایین‌تر است.

وی ادامه داد: لازم است نگاه نمایندگان مجلس بیشتر اقتصادی باشد تا سیاسی. نگرانی من این است که مجلس نگاهش سیاسی باشد و از مجلس به عنوان ابزار سیاسی برای تحکیم موقعیت‌شان استفاده کنند و نهاد‌های انتخاباتی را کم‌رنگ کنند. توصیه‌ام این است که نمایندگان آتی مستقیما به جلب رضایت مردم بپردازند.

صوفی تاکید کرد که اگر نمایندگان مجلس یازددهم به فکر تقویت امینت ملی هستند باید مستقیما نگاهشان به حل مشکل مردم باشد.

وی همچنین در ارتباط با فرصت‌هایی که مجلس دهم از دست داد، نیز گفت: اصلاح قانون انتخابات که آقای وزیر کشور هم به تازگی از عدم تصویب آن گله کرد یکی از فرصت‌های سوخته این مجلس به حساب می‌آید؛ در نتیجه این مجلس چوب همین موضوع را هم خورد.

بیشتر بخوانید: زنده باد نظارت استصوابی!/ آخرین چالش مجلس دهم با احمد جنتی

این فعال سیاسی تصریح کرد: مجلس دهم طرح استانی شدن انتخابات را از دست داد که می‌توانست کمک بزرگی به سیاسیت کشور باشد.

وی در عین حال چنین ابراز عقیده کرد: این مجلس در رابطه با دولت غیر متعهدانه عمل کرد و حاشیه‌های زیادی در انتخاب این کابینه ایجاد کرد. این اتفاقات اعتبار مجلس را از بین برد. مجلس فرصت‌های زیادی را از دست داد که به اعتبارش لطمه زد و به جناح تندرو فرصت حضور داد.
منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان