تاریخ انتشار: ۱۳:۳۴ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
علی ابراهیمی:

عده‌ای تندرو فراکسیون امید را غرب‌زده و خائن نامیدند/ جوسازی رسانه‌ای تندرو‌ها تمام دردسر‌های سیاسی را متوجه فراکسیون امید کرد

چند روز دیگر تا پایان مجلس دهم باقی نمانده است و کم‌کم باید منتظر روی کارآمدن مجلس یازدهم که یکی از اصولگراترین مجلس‌های پس از انقلاب است، بود.
علی ابراهیمی
رویداد۲۴ به گزارش سایت روزنو چند روز دیگر تا پایان مجلس دهم باقی نمانده است و کم‌کم باید منتظر روی کارآمدن مجلس یازدهم که یکی از اصولگراترین مجلس‌های پس از انقلاب است، بود.

پس از مجلس ششم هیچ‌گاه فرصتی دست نداد تا اصلاح‌طلبان بتوانند کرسی‌های قابل ملاحظه‌ای را در قوه مقننه به‌دست آورند، اما این طلسم در مجلس دهم شکسته شد و وحدت اصلاح‌طلبان و اعتدالگرایان منجر به آن شد که این جریان سیاسی پس از سال‌ها بتواند حضوری پررنگ‌تر در مجلس داشته باشد.

حال زمان مناسبی است که عملکرد فراکسیون امید مورد بحث و بررسی قرار بگیرد. از این‌رو به سراغ علی ابراهیمی، یکی از اعضای این فراکسیون رفتیم تا نظرات وی را در این باره جویا شویم.

نماینده شازند در مجلس دهم به سایت روزنو می‌گوید: فراکسیون امید توانست نقطه نظرات اصلاح‌طلبانه را در جریان سیاسی و قانون‌گذاری کشور دنبال کند. متاسفانه پس از تشکیل فراکسیون‌های سیاسی مجلس دهم، عده‌ای از نمایندگان که با لیست امید به مجلس راه یافته بودند به فراکسیون دیگری پیوستند و فراکسیون امید از نظر تعداد، تنها یک سوم جمعیت مجلس را شامل می‌شد؛ بنابراین اثرگذاری این فراکسیون به یک سوم کاهش یافت. اما آنچه بیش از همه سبب تخریب این فراکسیون شد، افرادی بودند که تمام مشکلات را تقصیر دولت می‌دانستند و ناکارآمدی دولت را نیز از چشم فراکسیون امید می‌دیدند. این دید تخریبی توسط رسانه و مخالفین دولت بسیار شدید بود.

وی نبود افراد تاثیرگذار سیاسی را نیز از دلایل نادیده گرفته‌شدن این فراکسیون دانست و افزود: وجود افراد کارکشته سیاسی با برنامه مشخص می‌توانست سبب شود برخی موضوعات مدنظر مردم توسط این فراکسیون به تصویب برسد. آقای عارف نیز به‌عنوان رییس این فراکسیون به‌دنبال دوری از بحث و جدال سیاسی بود تا از تضعیف دولت و تفرقه‌انگاری جلوگیری کند، اما متاسفانه خویشتن‌داری این فراکسیون را نیز به پای ضعف گذاشتند. این‌ها در حالی است که جهت‌گیری این فراکسیون تماماً موافق و هم‌سو با منافع ملی بود.

این عضو فراکسیون امید مجلس تشریح کرد: از آنجایی که جریانات سیاسی کشور از طریق احزاب پیش نمی‌رود، جریانات غیررسمی با غبارآلود کردن فضای مجلس و تخریب این نهاد ملی که نماد مردم‌سالاری در کشور است، اعتماد مردم را نسبت به فراکسیون امید در انتخابات مجلس یازدهم از بین بردند. اما همه کسانی که دستی در سیاست و اطلاعات کشور دارند به‌خوبی می‌دانند که مشکلات ما برخی برون‌مرزی و برخی دیگر مربوط به دهه‌های پیشین است و همه قصورات متوجه فراکسیون امید نیست. به‌هرحال این جریان موفق شد با جوسازی رسانه‌ای تمام دردسر‌های سیاسی را متوجه فراکسیون امید و دولت کند.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: این جریان فرعی، چندان به اصولگرایی نیز متمایل نیست. این جریان به‌دنبال فردستایی است و می‌تواند برای آینده سیاسی کشور خطرناک باشد. متاسفانه برخی اصولگرایان تندرو نیز با مقصر دانستن دولت یازدهم و دوازدهم و مجلس دهم برای تمام مشکلات کشور به این جریان قدرت می‌بخشند، در صورتی که همه می‌دانیم مجلس در راستای اجرا با محدودیت‌های متعددی مانند شورای نگهبان، مجمع تشخیص مصلحت و بسیاری دیگر مواجه است.

نماینده شازند با اشاره به درصد مشارکت پایین مردم در انتخابات مجلس یازدهم گفت: این مجلس از نظر پشتوانه مردمی از مجلس دهم ضعیف‌تر است. تقریباً نیز می‌توان گفت که مجلس یازدهم یک مجلس تک‌قطبی است و تنوع سیاسی چندانی ندارد. با توجه به تشدید تحریم‌های بین‌المللی و کمبود پشتوانه مالی دولت، مجلس یازدهم به تنهایی نمی‌تواند مشکلات سیاسی - اقتصادی کشور را حل کند. تنها در صورت همکاری تمامی نهاد‌ها می‌توان به بهبود وضعیت کشور امیدوار بود.

وی از عملکرد فراکسیون امید دفاع کرد و اظهار داشت: علیرغم برچسب‌هایی مثل غرب‌زده و خائن، فراکسیون امید همیشه کوشید تا با متانت و خویشتن‌داری رفتار کند. متاسفانه در سال‌های اخیر برای مجلس نهاد‌های بالادستی درست شده است که مانع کارآمدی و پویایی آن شده‌اند. همچنین به علت جوسازی نیرو‌های سیاسی ناچارند با شعار و وعده‌های عملیاتی وارد مجلس شوند. در صورتی که اگر مجلس شورای اسلامی روی قانون‌گذاری متمرکز شود بسیار کارآمد خواهد بود. بسیاری از مردم تمام اشکالات اجرایی را به مجلس نسبت می‌دهند، در حالی که موضوعاتی از جمله افزایش قیمت بنزین هرگز مورد تایید مجلس نبود. یکی از مشکلات اساسی کشور اظهارنظر نهاد‌های دولتی در خصوص مواردی است که در شرح وظایف آنان قرار ندارد. اگر هر ارگان روی مسئولیت‌های به‌خصوص خود متمرکز شود پیشرفت بیشتری خواهیم داشت.
 
منبع: روزنو
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: فراکسیون امید ، مجلس
نظرات شما
پیشخوان