تاریخ انتشار: ۱۷:۰۵ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹

معجزه نوازش و لمس عاطفی در زندگی زناشویی

نوازش، روابط عاطفی را مجدداً تأیید می‌کند و آن را می‌سازد؛ و مانند یک چادر نامرئی ما را با شخصی که درقلب ما ساکن است یکی می‌کند. هیچ فناوری‌ای نمی‌تواند چیزی را جایگزین آن کند: هیچ دستگاهی گرمای آغوش و شیرینی نوازش را ندارد.

 زندگی زناشوییرویداد۲۴ نوازش کردن رفتاری حیاتی و اصیل است که متأسفانه کمتر به آن توجه می‌کنیم. دیده‌اید که گربه‌ها چطور وقتی کسی دستی به سرشان می‌کشد یا پشتشان را نوازش می‌کند آرام می‌شوند؟ ما نیز بعضی‌اوقات به تنها چیزی که نیاز داریم نوازش است. اینکه همسرمان نا غافل دستمان را بگیرد یا سرمان را روی سینه‌اش بگذارد و نوازشمان کند. هیچ‌چیز با قدرتی که چنین رفتاری دارد برابری نمی‌کند. این معجزه لمس کردن است. وقتی‌که به‌دوراز کلمات قابل تفسیر، سلول‌های پوست دست که بیشترین حس‌گرهای عاطفی را دارند، دست شما را لمس می‌کنند، انرژی فراوانی بین دودست ردوبدل می‌شود که حاوی اطلاعاتی است که ساعت‌ها گفتگوی عاشقانه آن‌ها را منتقل نمی‌کند.

یک مطالعه گزارش کرده است که اسکن‌های مغزی نشان داده است که لمس عاطفی قشر orbitofrontal مغزرا که مرتبط با یادگیری و تصمیم‌گیری و همچنین مسئول رفتارهای عاطفی و اجتماعی است فعال می‌کند.


بیشتر بخوانید: شخصیت شناسی افراد از مدل پیامک زدنشان


آزمایش‌های خاصی همچنین نشان داده‌اند که بوسه عاشقانه هنگام انتخاب شریک زندگی، ابزار مهمی است بخصوص برای خانم‌ها، زیرا ترکیب شیمیایی شخصی شده موجود در بزاق هر فرد، اطلاعات مهمی را در مورد سازگاری فیزیولوژیکی آن‌ها به مغز منتقل می‌کند.

فایده‌های نوازش یا لمس عاطفی به سلامت جسمی و سلامت روان نیز گسترش می‌یابد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان