تاریخ انتشار: ۱۳:۳۷ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
زهرا ساعی:

بخشی از جامعه از عملکرد فراکسیون امید ناراضی هستند/ فراکسیون امید خیلی به رسانه بها نداد

ساعی یادآور شد: در مجلس دهم فراکسیون جوانان را تشکیل دادیم که اکثر اعضای آن، نیرو‌های فراکسیون امید بودند و تلاش همین افراد باعث شد که قانون منع بکارگیری بازنشستگان به‌نام مجلس دهم رقم بخورد.
فراکسیون امید
رویداد۲۴ فراکسیون امید، مخالفان جدی هم در جریان اصولگرایی و هم در بین حامیان خود دارد. به تبع همین موضوع، سایت روزنو به گفتگو با زهرا ساعی یکی از اعضای فراکسیون امید پرداخته است تا از نظرات او در این خصوص مطلع شود.

زهرا ساعی می‌گوید: فراکسیون امید مجلس دهم در قالب کتابی که در زمستان سال گذشته منتشر شد، عملکردش را برای همگان توضیح داده است و طرح‌ها و لوایحی که این فراکسیون به‌صورت مستقل و جدی به آن‌ها ورود پیدا کرده بود و در کمیته‌های تخصصی که داشتیم بررسی کردیم را در این کتاب آوردیم که به‌صورت یک سند ثبت و ضبط شود.

وی افزود: تحرک اعضای فراکسیون امید در موضوع تذکر، سوال، استیضاح و رای‌اعتماد به وزرا کاملاً شفاف بود و هرکجا که احساس کردیم باید وارد عمل شویم، کوتاهی نکردیم.

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس تصریح کرد: بنده یکی از ۱۷ زن حاضر در مجلس بودم و اکثر زنان مجلس، نیرو‌های اصلاح‌طلب و عضو فراکسیون امید بودند. از این‌رو ما در فراکسیون زنان هم خیلی فعال بودیم و همین فعالیت‌ها در کمیسیون‌هایی که تعداد قابل ملاحظه‌ای اصلاح‌طلب در آن حضور داشتند مثل کمیسیون اجتماعی دیده شد و بسیاری از این تلاش‌ها در برنامه ششم توسعه تبلور پیدا کرده است.

عضو فراکسیون زنان مجلس اظهار داشت: در مجلس دهم برای اولین بار بحث توانمندسازی و بیمه زنان سرپرست خانوار، قانون‌مند شد و از طرفی به موضوعات تابعیت فرزندان مادر ایرانی، حمایت از کودکان و نوجوانان و ... ورود پیدا کردیم که اگر کمی تحقیق شود متوجه خواهید شد که نقش فراکسیون امید در این موضوعات چقدر جدی بوده است.

ساعی یادآور شد: در مجلس دهم فراکسیون جوانان را تشکیل دادیم که اکثر اعضای آن، نیرو‌های فراکسیون امید بودند و تلاش همین افراد باعث شد که قانون منع بکارگیری بازنشستگان به‌نام مجلس دهم رقم بخورد.

نماینده تبریز درمجلس دهم معتقد است: خروجی همه مجلس‌ها تابع سیاست‌های داخلی و خارجی کشور است، یعنی اگر اوضاع و احوال در این حوزه‌ها مناسب یا نامناسب باشد تاثیر به‌سزایی در عملکرد مجلس خواهد گذاشت و همه می‌دانیم که مجلس دهم در زمانی از تاریخ شروع به‌کار کرد و اکنون روز‌های پایانی خود را طی می‌کند که کشور با محدودیت‌های زیادی مواجه است و از این‌رو شک نکنید که مجلس یازدهم هم با این چالش‌ها روبرو خواهد شد، اما موضوع حائزاهمیت این است که مجلس‌ها با علم به اتفاقات پیرامونی اولویت‌هایشان را انتخاب کنند تا کشور روندی رو به جلو داشته باشد.

وی بیان کرد: اگر بنا باشد به هر مجلسی نمره‌ای داده شود باید وضعیت و محدودیت‌های کشور را در آن ایام ارزیابی و نسبت به اتفاقات موجود آن امتیاز داد، مسلماً اگر شرایط کشور عادی باشد مجلس هم خیلی روان‌تر به وضع قانون و نظارت خواهد پرداخت، اما باید دانست که در بسیاری از زمان‌ها، کشور چنین وضعی را ندارد.

ساعی در پاسخ به اینکه آیا نتیجه انتخابات مجلس یازدهم حاصل عملکرد ضعیف فراکسیون امید مجلس دهم بوده است؟ گفت: نتیجه انتخابات مجلس، حاصل عوامل مختلف بود که یکی از دلایل آن می‌تواند نارضایتی بخشی از جامعه از عملکرد فراکسیون امید باشد و نمی‌توان این موضوع را تنها عامل این اتفاق آن هم برای همه رای‌دهندگان دانست. متاسفانه از روزی که مجلس دهم شکل گرفت عده‌ای خارج از انصاف فقط روی به تخریب این مجلس آوردند که بدون تردید این بی‌اخلاقی‌ها هم تا حدی بر رای بسیاری از کسانی که در انتخابات مشارکت کردند، تاثیر گذاشت.

بیشتر بخوانید: عده‌ای تندرو فراکسیون امید را غرب‌زده و خائن نامیدند/ جوسازی رسانه‌ای تندرو‌ها تمام دردسر‌های سیاسی را متوجه فراکسیون امید کرد

وی در پایان خاطرنشان کرد: عملکرد هیچ فرد و مجموعه‌ای را نمی‌توان صفر و صد ارزیابی کرد. از این‌رو ضمن دفاع از عملکرد فراکسیون امید مجلس دهم برخی انتقادات به این مجموعه را وارد می‌دانم. به‌طور مثال یکی از نقد‌هایی که بر فراکسیون امید می‌شد و حقیقتاً هم درست بود، رسانه ضعیف این مجموعه بود. سال‌هاست که نقش رسانه در تمام ابعاد بر همگان ثابت شده است، ولی فراکسیون ما در این چهار سال خیلی به این موضوع نپرداخت.
 
منبع: روزنو
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان