تاریخ انتشار: ۲۰:۰۰ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
تعداد نظرات: ۱۱ نظر

توافق روسیه با آمریکا و اسرائیل علیه ایران / هدف، مسدودسازی مسیر «تهران - بیروت» است

روسیه که پیش از این، در سنگر کنار ایران در سوریه فعالیت داشت و از نظام اسد حمایت می‌کرد، اخیرا تغییراتی در سیاست‌های خود اعمال کرده و سعی دارد بر تمام مناطق سوریه مسلط شود. از این رو، حضور ایران در این کشور عربی را بار سنگینی برای خود می‌داند.

توافق روسیه با آمریکا و اسرائیل رویداد۲۴ در سایه گفتگوهایی که در مورد توافق بین روسیه و آمریکا برای حل نهایی بحران سوریه می شود، به نظر می رسد این بحران وارد مرحله تازه ای شده است.

در ادامه این مطلب آمده است: دیده بان حقوق بشر سوریه از یک ائتلاف سه جانبه بین ایالات متحده، روسیه و اسرائیل، خبر داده است که سعی دارد به شکل غیر مستقیم، به حضور ایران در شرق سوریه پایان داده و در ادامه، مسیر تهران-بیروت را ببندد.

منابع اگاه و مورد اعتماد از برگزاری نشستی بین هیئتی از نیروهای دموکرات سوریه مورد حمایت ائتلاف بین المللی و فرماندهان نیروهای معارض در منطقه تنف، با هدف هماهنگی مشترک بین این نیروها در منطقه صحرای سوریه، برای انجام عملیات نظامی علیه نیروهای ایران و شبه نظامیان وابسته به آن، با حمایت ائتلاف بین المللی و برای بستن راه بین المللی تهران-بیروت، خبر دادند.

روسیه که پیش از این، در سنگر کنار ایران در سوریه فعالیت داشت و از نظام اسد حمایت می کرد، اخیرا تغییراتی در سیاستهای خود اعمال کرده و سعی دارد بر تمام مناطق سوریه مسلط شود. از این رو، حضور ایران در این کشور عربی را بار سنگینی برای خود می داند.

تحلیلگران بر این عقیده اند که دلیل بروز اختلاف بین مسکو و اسد، تمایل رئیس جمهور سوریه برای باقی ماندن نیروهای ایران در این کشور است. آنها تصریح می کنند که گرایش روسیه به سمت توافق با دو طرف آمریکایی و اسرائیلی، نشان می دهد روسها همواره موافق حملات اسرائیل به پایگاههای ایران در سوریه بوده اند.

دیده بان حقوق بشر در سوریه، از منابع سوری نقل می کند در صورتی که روسیه نتواند ایران را در مورد خروج از شرق سوریه قانع کند، به راه حل نظامی و عملیات زمینی متوسل می شود، چرا که شبکه ای وجود دارد که مأموریت آن، ضربه به اهدافی است که به حضور ایران در منطقه شام مربوط است و این شبکه به صورت مستقیم تحت نظر اسرائیل و ائتلاف بین المللی و به شکل غیر مستقیم، تحت نظر روسیه است.

مساله قابل توجهی که اخیرا شاهد آن بودیم، تحرکات همزمان روسیه و آمریکا برای تقویت حضورشان در شرق سوریه است. در همین رابطه، گزارشها حاکی از آن است که نیروهای آمریکایی یک پایگاه نظامی را در منطقه دیر الزور غربی برپا کرده و تجهیزات نظامی خوبی را در اختیار دارند. همچنانکه طی چند روز گذشته، بیش از 300 محموله تجهیزات نظامی وارد خاک سوریه شده و به سمت میدان نفتی العمر در دیرالزور شرقی منتقل شدند.


بیشتر بخوانید: ایران در سوریه عقب نشینی می‌کند یا استراتژی اش را تغییر می‌دهد؟


در همین رابطه، اخیرا شاهد تغییر آرایش نیروهای ایرانی و گروههای وابسته به آن در سوریه و تشکیل یک خط دفاعی قوی توسط نیروهای ایرانی در امتداد بوکمال در نزدیکی مرزهای عراق-سوریه، تا جنوب شهر دیرالزور بوده ایم. همچنین، از مسیر بوکمال، تجهیزات نظامی زیادی به شبه نظامیان ایرانی رسیده است.

براساس گزارشها، مناطقی که از سوی ایرانی ها مورد تقویت نظامی قرار گرفته، ایستگاه دوم«ت2»، المیادین، عین علی در صحرای محکان و المجابل در صحرای القوریه و پایگاه امام علی و ایستگاه سوم«ت4» و پایگاههای دیگری در صحرای الوعر و حمیمیه و فیضه، به اضافه مناطقی در دیرالزور غربی است.

منبع: انتخاب
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۱
شهروند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
3
5
مقصر ایران است که به روس های خائن تکیه می کند روس ها از آمریکایی ها هم کثیف تر هستند. ایران سیاست خارجی وارونه ای دارد. اگر قرار به رفتن ایران بود کاش همان ابتدا می رفت.
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
1
6
بفرمایید آقایان نان به نرخ روز خور .....
دستتونو دارن از سوریه قطع میکنن مملکت بعدی کدومه واسه ویران کردن و بدبخت کردن مردمش؟؟؟؟
رزمنده 8سال دفاع مقدس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
1
4
سلام ، چی شد ؟ تا دیروز که همه مسوولین تنها افتخارشان این بود که روسیه محور اصلی مقاومت وحامی مقاومت است ومیگفتند ایران با ابتکار فلان سردار سپاه ، روسیه را وارد سوریه کرده است ، در حالیکه همه می دانستند که این روسیه بوده که در طول تاریخ بزرگترین ضربه را به ایران زده وهمیشه خیانت کرده است
حالا چرا همه سکوت کرده اند ؟ چرا الان دیگر کسی نمیگوید روسیه مثلث محور مقاومت است ؟
از قدیم گفتند خودکرده را تدبیر نیست ،
علی اصغر از تهران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
1
4
وقتی میگویم خیلی ساده لوح هستید باور کنید هستید شما توقع دارید روسیه که تقریبا تمام لیدر های اسرائیل روسی هستند بیاید ایران را در جنگ بااسرائیل کمک کند ایران در جنگ با اسرائیل تنهای تنها است حتی کشوری مثل ترکیه که خود را اخوانی میداند وقتی منافع ملیش به خطر بیفتد میرود طرف اسرائاسرائیل حتی عراق در سیاست خارجه دوست ودشمن معنایی ندارد اگر در جهت اهداف کشوری حرکت کنی دوست واگر حرکت نکنی دشمن هستی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
1
4
به به هنوز کجا
بزار کشورهای عربی که پولهای ایران و چپاول کردن هم پشت کنن تازه شاید چشماتون باز شه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
1
0
همه شدن تحلیل گر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
0
0
مسئولین ملت و منافع ملی خود را در یابید
به روسیه اعتماد نکنیم،از پشت خنجر می خوریم
چین فقط به دنبال منافع خودش است
جنگ مذهب علیه مذهب بدترین حیله است که متاسفانه در کشورهای اسلامی به شدت ترویج می شود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
0
0
مسئولین ملت و منافع ملی خود را در یابید
به روسیه اعتماد نکنیم،از پشت خنجر می خوریم
چین فقط به دنبال منافع خودش است
جنگ مذهب علیه مذهب بدترین حیله است که متاسفانه در کشورهای اسلامی به شدت ترویج می شود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
2
1
باز یک مشت اصلاح طلب احمق بی فکر تو این سایت مطلب گذاشتند و چهار تا احمق تر از خودشان اومدن نظر دادن
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
احمق اونایی هستن که ملت رو احمق فرض میکنن
احمق بودن یک موهبت الهیست، انسان میتواند خود را بکشد اما نمیتواند خود را وادار کند که نفهمد.
در دنیای احمق ها عاقلان را احمق خطاب میکنند.
بی سیاست
|
Turkey
|
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
0
1
دنیای کثیف سیاست همین هست، روسها دین درست وحسابی ندارند که به اخلاقیات پایبند باشند، فقط مواظب باشید از چین هم نخورید ، چون به شهروندان خودش ( اویغورها) رحم نکرده ، چه برسد که ...
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان