تاریخ انتشار: ۲۱:۰۱ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹

هشدار آمریکا نسبت به بیماری مرتبط با ویروس کرونا در بین کودکان

این بیماری در کشور‌های اروپایی مانند بریتانیا، ایتالیا، اسپانیا و فرانسه گزارش شده است.

شیوع ویروسی مشابه با ویروس کرونارویداد۲۴ مقام‌های حوزه سلامت ایالات متحده آمریکا روز پنجشنبه ۱۴ مه، نسبت به یک بیماری نادر اما گاهی مرگبار بین کودکان که معتقدند با بیماری کووید ۱۹ مرتبط است، هشدار دادند.

این بیماری که مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ایالات متحده آمریکا آن را سندروم التهابی چند سیستمی در کودکان (MIS-C) نامیده‌ است، در کشورهای اروپایی مانند بریتانیا، ایتالیا، اسپانیا و فرانسه نیز گزارش شده است.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا در بیانیه خود تاکید کرده است مراکز درمانی و مراقب‌های پزشکی در این کشور اگر با بیماران کمتر از ۲۱ سال با علائم سندروم التهابی چند سیستمی روبرو شدند باید موارد مشکوک را به مراکز بالاتر گزارش کنند.

کودکان مبتلا اغلب دارای علائم اولیه همچون تب، کهیر پوستی، قرمزی چشم، لب‌های ترک خورده و درد شکم هستند و سپس با بروز التهاب در رگ‌ها و برخی اندام‌ها دچار آسیب‌های قلبی می‌شوند که گاه مرگبار است.

در ایالت نیویورک آمریکا تا کنون ۱۰۰ مورد ابتلای کودکان به این بیماری ثبت شده‌ است که سه نفر از آن‌ها جان خود را از دست داده است.

پزشکانی که بیماران با این علائم را درمان کرده‌اند می‌گویند که کودکان مبتلا به این سندرم گاهی اوقات علائمی شبیه بیماری نادر کاوازاکی را از خود بروز می‌دهند که باعث تورم رگ‌های خونی در بدن می‌شود و درد شدیدی را ایجاد می‌کند.


بیشتر بخوانید: بیماری ناشناخته و بستری شدن ۱۴ کودک در آستارا


مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ایالات متحده گفته است که پزشکان باید شواهد عفونت به ویروس جدید کرونا را در هر نوع مرگ کودکان در اثر سندروم التهابی چند سیستمی در نظر بگیرند. این مرکز تاکید کرده که هنوز مشخص نیست که این شرایط تنها منحصر به کودکان باشد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان