تاریخ انتشار: ۱۴:۱۳ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹

روسیه: آمریکا برای پیشنهاد مکانیسم ماشه باید دوباره عضو برجام شود

نماینده دائم روسیه درسازمان‌های بین‌المللی در وین اعلام کرد: آمریکا برای اینکه بکارگیری مکانیسم ماشه را پیشنهاد دهد باید دوباره عضو برجام شود.
برجام
رویداد۲۴ «میخاییل اولیانوف» در توییتی نوشت: آمریکا می‌خواهد اسنپ بک را پیشنهاد دهد، اما این کشور در ابتدا باید این مساله را به کمیسیون مشترک برجام ارجاع دهد.

وی ادامه داد: برای این منظور باید موقعیت این کشور را به عنوان عضو کمیسیون مشترک برجام احیا کرد و این کشور (آمریکا) بطور کامل مفاد برجام را رعایت کند به گونه‌ای که قابل بازرسی و راستی آزمایی باشد. آمریکا به پیش!

اولیانوف در توییت دیگری نوشت: آمریکا به اشتباه فکر می‌کند بند‌های ۱۰ و ۱۱ قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت به این کشور امکان می‌دهد به اسنپ بک برای احیای تحریم‌های شورای امنیت در مورد ایران متوسل شود.

دیپلمات ارشد روس خاطرنشان کرد: شرکای آمریکایی باید با دقت بیشتری متن این قطعنامه (۲۲۳۱) را بخوانند. هر دو بند به صراحت می‌گویند که این اقدام (استفاده از اسنپ بک) فقط با کمک مراحل پیش بینی شده در برجام ممکن است.

به گزارش ایرنا، وزیر امور خارجه آمریکا به تازگی برخلاف اظهارات گذشته خود، برگرفته از توطئه‌پردازان اندیشکده تروریستی و صهیونیستی بنیاد دفاع از دموکراسی مدعی شد آمریکا مشارکت‌کننده قطعنامه ۲۲۳۱ است و بر اساس بند ۱۱ آن می‌تواند خواستار تمدید ممنوعیت تسلیحاتی ایران شود.
روسیه، چین، برخی کشور‌های اروپایی و ایران تاکید کرده‌اند این یک برداشت نادرست از قطعنامه است و آمریکا در هجدهم اردیبهشت سال ۱۳۹۸ به صراحت اعلام کرد به مشارکت خود در برجام خاتمه داده است.

اولیانوف در پاسخ به توییت دیگری از طرف فردی به نام «اومری سرن» مشاور ارشد سازمان غیراجتماعی «د اسراییل پروجکت» در واشنگتن که مدعی شده بود روسیه قصد دارد شورای امنیت را به فروپاشی بکشاند، خاطرنشان کرد: برخی از تحلیلگران آمریکایی به شیوه‌های ناپاک متوسل می‌شوند و عمدا به تحریف مواضع مخالفان می‌پردازند.

بیشتر بخوانید: تحلیل نیویورک‌تایمز درباره عواقب خروج آمریکا از برجام
وی افزود: هشدار من نسبت به پیامد‌های منفی بازی‌های غیرمسئولانه با اسنپ بک از طرف سرن به عنوان قصد روسیه برای به فروپاشی کشاندن شورای امنیت تعبیر شد.

«اومری سرن» مشاور ارشد سازمان غیراجتماعی «د اسراییل پروجکت» در واشنگتن در توییتی نوشت: روسیه قصد دارد شورای امنیت سازمان ملل را که در طول حدود یکصد سال ابزار اصلی آن‌ها برای طراحی قدرت دیپلماتیک بوده است را منفجر کند تا به ایران تسلیحات پدافند موشکی بفروشد.
منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: برجام ، آمریکا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان