تاریخ انتشار: ۱۶:۰۵ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹

محققان: پوشیدن دستکش ویروس کرونا را پخش می‌کند

محققان باور دارند، لمس سطوح مختلف با دستکش یکبار مصرف تکراری نه تنها میکروب‌های مضر را گسترش می‌دهد بلکه ویروس را از یک مکان به مکان دیگر منتقل می‌کند.

راه های انتقال ویروس کرونا

رویداد۲۴  به نقل از سی‌تی‌وی‌نیوز، نتایج بررسی‌های اخیر محققان نشان می‌دهد استفاده از دستکش از افراد در برابر کووید ۱۹ محافظت نمی‌کند.

بسیاری از افراد در سراسر کانادا به منظور حفظ خود از ابتلا به ویروس کرونا از ماسک صورت استفاده می‌کنند؛ این در حالی است که تعداد افرادی که به استفاده از دستکش یکبار مصرف روی آورده‌اند نیز رو به گسترش است.

در حالی که بحث‌های زیادی پیرامون اثربخشی پوشیدن ماسک صورت در ملاء عام وجود دارد، سامون چاکرابارتی، محقق کانادایی می‌گوید: جواب این که آیا دستکش باعث جلوگیری از شیوع کووید ۱۹ می‌شود یا نه، بسیار واضح‌تر است.

این محقق در گفت‌و‌گو با شبکه تلویزیونی CTVNews.caگفت: پوشیدن دستکش در ملاء عام و اماکن‌ عمومی ضروری نیست.

او می‌گوید: پژوهش‌های میدانی نشان داده که مردم اغلب از یک جفت دستکش در مکان‌های عمومی استفاده می‌کنند و بدون آنکه آن را تعویض کنند به همه سطوح دست می‌زنند.

محققان تأکید می‌کنند: استفاده افراد از دستکش‌ یکبار مصرف بدین شکل برای حفظ سلامت خود از ویروس کرونا متناقض است و آنها را به طور جدی‌تری در خطر ابتلا به کووید ۱۹ قرار می‌دهد.


بیشتر بخوانید:رونمایی از سامانه‌ای برای تشخیص ویروس کرونا در ۵ ثانیه


چاکرابارتی توضیح داد: لمس سطوح مختلف با همان جفت دستکش یکبار مصرف نه تنها میکروب‌های مضر را گسترش می‌دهد بلکه ویروس را از یک مکان به مکان دیگر منتقل می‌کند.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده (CDC) نیز این پیام را تکرار می‌کند و اصرار دارد که پوشیدن دستکش برای عموم مردم ضروری نیست. در عوض برای تکمیل فعالیت‌های روزانه، رعایت بهداشت نکته‌ایست که می‌تواند افراد از از خطر ابتلا به بیماری بسیار مسری کووید ۱۹ در امان نگه دارد.

منبع: فارس
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان