تاریخ انتشار: ۱۰:۰۹ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹

کلهر: آغاز دوباره لیگ برتر بهترین تصمیم بود

بازیکن پیشین تیم پرسپولیس معتقد است که آغاز دوباره مسابقات لیگ برتر فوتبال بهترین تصمیمی بود که ستاد ملی مبارزه با کرونا گرفت.
پرسپولیس
رویداد۲۴محمود کلهر، در خصوص شروع دوباره مسابقات لیگ برتر فوتبال اظهار داشت: آغاز دوباره لیگ بهترین تصمیمی بود که ستاد ملی مبارزه با کرونا گرفت و وزارت بهداشت هم کمک کرد که مسابقات ادامه داشته باشد. اگر بازی‌ها نیمه‌کاره رها می‌شد اثرات منفی زیادی در پی داشت.

وی ادامه داد: در این چند ماه جوانان و نوجوانان ما مشکلات روحی و روانی زیادی داشتند که تاثیرات منفی روی آن‌ها گذاشته بود و الان که نزدیک فصل تابستان می‌شویم و اوقات فراغت نوجوانان و جوانان بیشتر هم می‌شود، برگزاری مسابقات لیگ برتر می‌تواند به گذراندن اوقات فراغت جوانان کمک کند، به شرطی که در برگزاری مسابقات نکات بهداشتی رعایت شود.

بیشتر بخوانید: تعطیلی لیگ تنها راه برای جلوگیری از قهرمانی پرسپولیس است
کلهر عنوان کرد: در دو سه روز گذشته مسابقات بوندسلیگا را دیدیم، می‌بینیم که چقدر مرتب و منظم مسائل بهداشتی رعایت می‌شود. امیدوارم این امکانات را هم در اختیار باشگاه‌ها و بازیکنان لیگ برتر قرار بدهیم تا مسائل بهداشتی رعایت شود و تیمی هم که شایسته قهرمانی است به درستی و با انجام بازی قهرمان شود، فرقی هم نمی‌کند که چه تیمی باشد.

وی در واکنش به این موضوع که برخی امکانات فوتبال ما با بوندسلیگا را برابر نمی‌دانند و مخالف برگزاری مسابقات هستند، گفت: چرا ما چنین شرایطی را نداریم؟ شما ببینید مردم در این مدت با توجه به همه مشکلاتی که وجود داشت چقدر کمک کردند تا شرایط بهداشتی جامعه بهتر شود، چیزی که خیلی مهم است این است که ما بتوانیم مدیریت درستی داشته باشیم.

بازیکن پیشین پرسپولیس یادآور شد: شک نداشته باشید که ما هم شرایط برگزاری مسابقات را داریم و برای همه ما سلامتی بازیکنان و مربیان مهم است. درست است امکانات بوندسلیگا و لالیگا از ما بهتر است، ولی ما هم می‌توانیم با برنامه‌ریزی و مدیریت درست و با کمترین هزینه مشکلات را رفع کنیم و بیشترین بهره‌برداری را داشته باشیم. باید فرهنگ رعایت مسائل بهداشتی در همه سطوح جامعه جا بیفتد.

وی با بیان اینکه مدیران باشگاه‌ها نسبت به شرایط خودشان درباره برگزاری یا لغو مسابقات نظر می‌دهند، تصریح کرد: اگر در این شرایط لیگ تعطیل شود بیشترین ضرر را پرسپولیس می‌کند، چون در حال حاضر با ۱۰ امتیاز اختلاف در صدر جدول است و از آن طرف هم طبیعی است که تیم‌هایی هم که در قعر جدول هستند دوست داشته باشند بازی‌ها تعطیل شود. باید بین مدیران باشگاه‌های ما تعاملی صورت بگیرد و این‌طور نباشد که هر باشگاهی به خاطر حفظ جایگاه‌شان، اظهارنظر کنند. سال‌هاست که در بخش مدیریتی دچار مشکل هستیم، بیشتر هم به خاطر این موضوع است که جلسات منظمی بین مدیران باشگاه‌ها برگزار نمی‌کنیم.

کلهر ادامه داد: مدیران باشگاه‌ها نظرات شخصی‌شان را اعلام می‌کنند، ولی منطق می‌گوید که فدراسیون فوتبال به عنوان متولی تصمیم درستی بگیرد. باید در مدیریت تخصصی‌تر و حرفه‌ای‌تر عمل کنیم تا جایگاه بهتری در فوتبال حرفه‌ای دنیا پیدا کنیم. در دنیا می‌بینیم که فقط قهرمانی مطرح نیست و باشگاه‌ها در همه بخش‌ها فعالیت و کیفیت مناسبی دارند. آن‌ها آکادمی و زمین‌های تمرین مناسبی دارند و در این شرایط هم شرایط بهداشتی را به بهترین شکل رعایت می‌کنند. مشکل ما این است که در فوتبال‌مان هنوز چیزی به نام باشگاه نداریم و فقط تیم‌داری می‌کنیم و مدیران هم کار ریشه‌ای انجام نمی‌دهند.

وی گفت: وقتی فوتبالِ روز دنیا را می‌بینیم، آن‌ها در هر شرایطی همه چیز را از قبل پیش‌بینی کرده‌اند و وقتی هم مشکلی مثل ویروس کرونا به وجود می‌آید، مشکلات را بررسی می‌کنند و با یک برنامه‌ریزی و مدیریت درست کارشان را انجام می‌دهند. ما یک بازیکن حرفه‌ای در اروپا را نمی‌بینیم که بی‌تحرک باشد و تمرین نکند، تمرینات کافی را مرور می‌کنند و باشگاه‌ها هم با یک برنامه‌ریزی منظم و دقیق بازیکنان را تحت کنترل دارند.

بازیکن پیشین پرسپولیس خاطرنشان کرد: در باشگاه‌های ما هم باید این فرهنگ جا بیفتد و امکانات و شرایط را فراهم کنند تا وقتی چنین مشکلی پیش می‌آید، برنامه ریزی درستی داشته باشیم. بازیکنان ما باید بدانند وقتی پول حرفه‌ای می‌گیرند باید حرفه‌ای زندگی کنند و در هر شرایطی خودشان را آماده نگه دارند. امیدوارم که بازیکنان ما هم در این مدت با انجام تمرینات مناسب آمادگی نسبی خود را حفظ کرده باشند و با شروع تمرینات تیم‌ها با آمادگی کامل ادامه مسابقات لیگ را انجام دهند.
منبع: تسنیم
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: پرسپولیس ، لیگ برتر
نظرات شما
پیشخوان