تاریخ انتشار: ۱۴:۵۸ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹

جزئیات آموزش و ارزشیابی دروس عملی هنرستانی‌ها

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه حدود ۱۵ تا ۲۰ جلسه نیاز است تا دو پودمان باقی مانده از پنج پودمان مهارتی هنرستانی‌ها ارائه شود، گفت: برای ارائه آموزش شایستگی‌های فنی، دانش آموزان پایه دوازدهم اولویت دارند.
جزئیات  آموزش و ارزشیابی دروس عملی هنرستانی‌ها
رویداد۲۴ علیرضا کمره‌ای درباره برگزاری دروس و کارگاه‌های عملی هنرستانی‌ها گفت: ارزشیابی دروس نظری، دروس پایه و شایستگی‌های غیرفنی مشابه سایر پایه‌ها انجام می‌شود.

وی افزود: ارزشیابی دروس تئوریک برای همه دانش‌آموزان هنرستانی به علت آنکه امتحان نهایی ندارند، مشابه سایر پایه‌ها است.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش درباره دروس شایستگی‌های فنی شامل استاندارد مهارت در کاردانش و شایستگی‌های فنی در رشته‌های شاخه فنی و حرفه‌ای نیز گفت:، چون این شایستگی‌های فنی باید به روش کارگاهی ارائه شوند هم آموزش به صورت حضوری خواهد بود و هم ارزشیابی همزمان با آموزش انجام می‌شود که این دوره‌ها همزمان با بازگشایی مدارس برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید:همه چیز درباره امتحانات دانش‌آموزان دبیرستانی

کمره‌ای افزود: حدود ۱۵ تا ۲۰ جلسه نیاز است تا دو پودمان باقی مانده از پنج پودمان مهارتی ارائه شود، زیرا تا قبل از تعطیلات مدارس بیش از سه پودمان ارائه و ارزشیابی آن هم انجام شده بود. برای برخی رشته‌ها همچون کامپیوتر و حسابداری که امکان ارائه تلویزیونی یا مجازی آن‌ها وجود داشت آموزش در دو پودمان باقی مانده انجام شده و بخش‌های عملی را هم در این بازه زمانی امتحان می‌گیرند و نتایج را اعلام می‌کنند.

وی با بیان اینکه برای ارائه آموزش شایستگی‌های فنی، پایه دوازدهم اولویت دارد، گفت: دانش آموزان کلاس دوازدهم فارغ‌التحصیل می‌شوند و دیگر به مدرسه برنمی‌گردند، آن‌ها یا به سربازی و آموزش عالی می‌روند و یا وارد بازار کار می‌شوند به همین جهت در اولویت هستند و سپس دروس پایه یازدهم و دهم به تدریج ارائه خواهد شد.
منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: هنرستان
نظرات شما
پیشخوان