تاریخ انتشار: ۱۰:۰۰ - ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹

مهم‌ترین داروی مصرفی بیماران کرونایی چیست؟

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ایران، در مورد وضعیت اقلام دارویی بیماران مبتلا به ویروس کرونا، توضیحاتی ارائه داد.
مهم‌ترین داروی مصرفی بیماران کرونایی چیست؟
رویداد۲۴   فاطمه فتحی به روند درمان دارویی بیماران کرونا که در سطح بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران پذیرش و تحت درمان قرار گرفته‌اند، اشاره کرد.

وی در پاسخ به این سوال که در حال حاضر وضعیت ذخایر دارویی بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی ایران در چه شرایطی است، گفت: در حال حاضر وضعیت ذخایر دارویی در داروخانه‌های بیمارستانی تحت پوشش مجموعه مدد خوب است و مهم‌ترین کمبود‌های دارویی هم شامل سوکسینیل کولین و IVIG است.

فتحی در ارتباط با بیشترین نوع دارو‌های مصرفی بیماران کرونا، افزود: بیشترین دارو‌های مصرفی برای بیماران کرونا عبارتند از هیدروکسی کلروکین، IVIG، کلت را KALETRA (لوپیناویر +ریتوناویر)، ریباویرین، سوفوسبوویر (Sofosbuvir)، داکلاتاسویر (Dclatasvir)، آتازاناویر (Atazanavir)، آربیدول (Umifenovir)، اسلتامیویر و آزیترومایسین است.

وی در مورد پلاسما درمانی در سطح بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی ایران، گفت: پلاسما درمانی و پلاسما فرز به صورت محدود در بیمارستان حضرت رسول (ص) و فیروزگر انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید:جهانپور داروی موثر بر درمان ویروس کرونا را معرفی کرد

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ایران، در پاسخ به این سوال که بیماران سرپایی کرونا چه دارو‌هایی دریافت می‌کنند، افزود: بیماران سرپایی کرونا، دارو‌هایی همچون «اسلتامیویر»، «هیدروکسی کلروکین»، «آزیترومایسین»، «کوآموکسی کلاو» و «ناپروکسن»، دریافت می‌کنند.
منبع: مهر
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: ویروس کرونا
نظرات شما
پیشخوان