تاریخ انتشار: ۱۵:۲۷ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۹

علائم جدید کرونا؛ اسهال، استفراغ و شکم درد

معاون دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: در موارد جدید کرونا ممکن است علائم گوارشی مثل اسهال و استفراغ و شکم درد و همچنین از دست دادن یا ضعیف شدن حس چشایی و بویایی دیده شود.
علائم جدید کرونا
رویداد۲۴ سیدمحمد علوی، با اشاره به گرم‌شدن هوا و لزوم استفاده از سیستم‌های سرمایشی اظهار داشت: سیستم‌ها سرمایشی مانند کولر‌های گازی یا اسپیلت‌ها عملکرد آن‌ها به این صورت است که هوای داخل را به داخل خود مکش می‌کنند و پس از سرد کردن همان هوا را به بیرون پرتاپ می‌کنند اگر هوای اتاق آلوده به ویروس کرونا باشد می‌تواند در سرایت بقیه افراد حاضر در اتاق موثر واقع شود.

وی در ادامه با ذکر این نکته که بررسی‌ها و آزمایشات انجام شده نشان می‌دهد که ضد عفونی کردن یا استفاده از فیلتر‌های آنتی باکتریال و گندزدایی سیستم‌های سرمایشی هیچ تاثیری در این خصوص ندارد افزود: تنها راه حل این موضوع و جلوگیری از این موضوع تهویه هوای اتاق است به این صورت که اگر سیستم سرمایشی روشن باشد بهتر است که حداقل یک در یا پنجره‌ای باز باشد تا جریان هوای تازه به داخل اتاق ورود پیدا کند و عمل تهویه صورت گیرد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تصریح کرد: چیلر‌ها یا سیستم‌های سرمایش مرکزی اگر جریان هوای اتاق را به داخل خود اتاق مکش کند می‌تواند در انتقال این ویروس موثر واقع شود.

‌وی در ادامه با بیان اینکه با توجه گرد غبار‌های چند روز گذشته این سوال پیش آمده بود که گرد و خاک ممکن است که بیماری در بیماران کرونایی حادتر شود گفت: این مسئله تا حالا بررسی و تحقیق نشده و امکان رد یا تایید ان وجود ندارد و نیاز به بررسی‌ها و آزمایشات بیشتر است.

علوی با بیان اینکه بیماری ناشی از ویروس کرونا علائم زیادی دارد و بسته به شرایط هر منطقه ممکن است بعضی از علائم دیده شود گفت: در موارد جدید کرونا ممکن است علائم گوارشی مثل اسهال و استفراغ و شکم درد و همچنین از دست دادن یا ضعیف شدن حس چشایی و بویایی دیده شود.

وی در جواب اینکه آیا بعد از درمان کرونا ریه آسیب دیده به طور کامل درمان می‌شود گفت: این موضوع نیاز به مطالعات و بررسی‌های بیشتری دارد این بیماری ممکن است باعث کم شدن حالت الاستیکه ریه یا فیرورز ریه می‌شود و ممکن است بیماری‌های دیگری مانند زجر تنفسی و ... بعد از درمان منجر شود و توصیه من به کسانی که بیمارکرونایی در خانواده خود دارند این است باید حتما تمام اعضای خانواده از ماسک استفاده کنند و یک اتاق جداگانه برای این بیمار در نظر گرفته شود و سطوح به طور مرتب ضد عفونی شوند اگر این امکان نیست این دوره ۱۴ روزه را در نقاهتگاه بگذراند.
منبع: تسنیم
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان