تاریخ انتشار: ۱۶:۱۱ - ۰۵ خرداد ۱۳۹۹
نامجو مطلق:

موافقان ادامه لیگ، آلمان و کره را با امکانات خودمان مقایسه نکنند

مربی تیم فوتبال استقلال می‌گوید تابع قانون هستند وحتما در لیگ شرکت می‌کنند ولی دلیل اصرار به ادامه لیگ را نمی‌داند.

لیگ برتر

رویداد۲۴ مجیدنامجو مطلق می‌گوید موافقان صادقانه حرف بزند و مدام آلمان و کره را با امکانات ایران مقایسه نکنند. نامجو مطلق در صحبت‌هایش به‌اشتباه فدراسیون در جذب ویلموتس اشاره می‌کند و می‌گود در حق مردم ایران اجحاف شده و باد پاسخگو باشند.

بالاخره سازمان لیگ با مجوز ستاد ملی مبارزه با کرونا تصمیم به برگزاری ادامه لیگ گرفت نظر شما چیست ؟

من وهمینطور  باشگاه استقلال از ابتدا اعلام کرده بودیم تابع قانون و هر تصمیمی که گرفته شود هستیم. اما واقعیت امر چیز دیگری است . ما بازی می‌کنیم و هیچ مشکلی هم با این موضوع نداریم. اما بدانید شرایط خیلی سخت است و سخت‌تر می‌شود. نمی‌دانم چگونه می‌خواهند بازی‌ها را برگزار کنند.

پس آلمان و کره جنوبی چطور می‌توانند برگزار کنند ؟

بیایید صادقانه صحبت کنیم. آیا امکانات فوتبال ما با امکانات فوتبال آلمان و حتی کره جنوبی قابل قیاس است؟ آلمانی‌ها شرایط فوق‌العاده‌ای دارند که فوتبال ما از آن‌ها بی‌بهره است. بعد شما وسعت آلمان با ایران را باهم مقایسه می‌کنید ؟ فاصله شهرها در آلمان بین نیم تا یک  ساعت است و یا اینکه پر پرش 2 ساعت است که آن‌هم تیم‌ها با اتوبوس اختصاصی خود می‌توانند از این شهر به آن شهر بروند بدون اینکه خسته شوند. هر باشگاه چند زمین تمرین کنار هم دارد که به‌خوبی می‌توانند در حین تمرین به گروه‌های چندنفره تقسیم شوند و به‌قول‌معروف فاصله اجتماعی را رعایت کنند.

باید بپذیریم ما این امکانات را نداریم. آن‌ها برای بازیکنانشان شرایط ویژه در نظر می‌گیرند درحالی‌که ما نمی‌توانیم به‌راحتی ابتدایی‌ترین شرایط را برای بازیکنانمان فراهم کنیم. همان‌طور که گفتم آن‌ها در سفرها از اتوبوس اختصاصی استفاده می‌کنند و همین ضریب اطمینان را به لحاظ بهداشتی بالا می‌برد اما ما اتوبوس اختصاصی نداریم و باید به خاطر وسعت کشورمان با هواپیما به شهرهای مختلف برویم آن‌هم با این وضعیت اتوبوس‌هایی هم که در شهرها از هتل تا ورزشگاه بیا فرودگاه استفاده می‌کنیم هیچ کدان اختصاصی نیست.

در کل باید بگویم آنجا به‌خوبی شرایط بهداشتی رعایت می‌شود و همه‌چیز را ضدعفونی می‌کنند و حتی بازیکنان طوری بر روی نیمکت می‌نشینند که مشکلی پیش نیایدولی اینجا مانمی‌توانیم این کار را انجام دهیم.

گویا شروع‌کننده مسابقات هم شما هستید و باید در اهواز به مصاف فولاد بروید؟

 بله دقیقاً درست است. همان‌طور که گفتم ما تابع دستورات هستیم اما امیدوارم در اهواز شرایط فراهم باشد. الآن اهواز در زمره شهرهای قرمز قرار دارد. البته اوضاع تهران هم زیاد جالب نیست. البته این موضوع را تلویزیون خودمان وزارت بهداشت اعلام کرده‌اند. واقعاً نمی‌دانم در این شرایط چرا این‌همه اصرار به شروع مسابقات وجود دارد.

البته شما اگر در لیگ هم تمی خواستید شرکت کنید باید برای ادامه لیگ قهرمانان آسیا آماده می‌شدید ؟

بحث تمرین کردن با مسابقه جدا است و خیلی فرق می‌کند. ما می‌توانیم زمین تمرین را که مختص به خودمان است ضدعفونی کنیم. اطراف نرده‌ها، نیمکت‌ها و رختکن هم به‌خوبی ضدعفونی می‌کنیم و اینکه تیم دیگری قرار نیست از آن استفاده کند پس مطمئن است و مطمنا در آسیا هم با توجه به نظارت خوب کنفدراسیون آسیا نظارت دقیقی هست. بنابراین مشکل بابت این موضوع نداشتیم و نداریم.

اما بازی کردن خیلی فرق می‌کند . به‌طور مثال همین اهواز رفتن و یا شهرهای دیگِر درست است تماشاگر به ورزشگاه تمی‌اید اما کافی است هواداران بفهمند کدام هتل هستیم و کجا می‌خواهیم برویم برای همین همه در آن مکان و مقابل اتوبوس و یا هتل تجمع می‌کنند.اگر خدایی نکرده یکی از آن‌ها مشکل داشته باشد و به بازیکنان ما نزدیک شود ما باید چیکار کنیم؟ فاجعه رخ نمی‌دهد ؟ نیروی انتظامی همیشه کمک و همکاری می‌کند. اما جمعیت را نمی‌شود کنترل کرد آن‌ها تیمشان را دوست دارند و می‌خواهند بازیکنان محبوب خود را از نزدیک ببینند.

اما الآن دیگر همه مشاغل مشغول به کار شدند و مردم در کنار هم دارند زندگی می‌کنند ؟

حرف شما صحیح . مردم به زندگی روزمره برگشتند اما مردم‌دارند اصیل بهداشتی را رعایت می‌کنند. فاصله‌ها را حفظ می‌کنند. اما در فوتبال شما تمی توانید فاصله‌ها را حفظ کنید همه در زمین باهم درگیر هستند و اگر خدای‌نکرده یک بازیکن ناقل باشد تمی توانید مانع انتقال شوید.


بیشتر بخوانید:


از سوی دیگر همان‌طور که گفتم مسیر هم خیلی مهم است. اما من دارد در مسیر ورزشگاه یا هتل شما کرونا بگیرد. آن موقع مسئولان پاسخگو خواهند بود ؟ اصلاً من یک‌چیزی می‌گویم؟ مسئولانی که می‌گویند مشکل حل‌شده  و خطری وجود ندارد فرزندان خود را در کنار تیم‌ها قرار بدهند تا با ما به مسافرت بیایند. بالاخره فرزندان آن‌ها طرفدار یک تیم هستند دیگِ !؟

روز گذشته هم که تست کرونا دادید ؟

 بله روز گذشته به‌اتفاق سایر بازیکنان و کادر فنی تست کرونا دادیم. خدا را شکر با رعایت تمام اصول بهداشتی از ما تست گرفتند و به امید خدا که تمام تست‌ها منفی باشد و بچه‌ها مشکلی نداشته باشد. البته امیدوارم تمام مردم ایران سلامت باشند و مشکلی برایشان پیش نیاید.

فکر می‌کنید با شروع لیگ بتوانید پرسپولیس را در صدر جدول بگیرید؟  

ما تمام تلاش خودمان را می‌کنیم. تا آنجایی که به خودمان مربوط است می‌خواهیم تمام امتیازات را بگیریم اما ما به‌تنهایی نمی‌توانیم وضعیت را تغییر دهیم. باید منتظر لغزش پرسپولیس هم باشیم. فاصله موجود قابل جبرانه و 9 بازی و 8 امتیاز فاصله زیادی نیست. بازهم تأکید می‌کنم. تمام تلاش خودمان را می‌کنیم که بتوانیم با بازی‌های خوب‌دل هواداران را شاد کنیم.

پدر متین قوسی که از هواداران سرسخت استقلال بوده از استقلالی‌ها گله داشت و مدعی شد که پرسپولیسی‌ها بامعرفت تر از استقلالی‌ها بودند . گویا از استقلالی‌ها کسی به ایشان و خانواده‌اش تسلیت نگفته بود ؟

بعیدمی دانم تا آنجایی که من خبردارم بچه‌ها تسلیت گفتند. من خودم هم تسلیت گفتم و بازهم‌ای ضایعه را به خانواده متین تسلیت می‌گویم واقعاً دردناک است که در این شرایط خانواده‌ها عزیزانشان را از دست بدهند.

برداشت پدر متین این بوده که پسرش دستاویز جنگ موافقان و مخالفان شروع لیگ بوده و درواقع بانام پسرش بازی شده ولی بعد حتی تسلیت هم نگفتند ؟

ببینید این برداشت پدر ایشان بوده . مگر می‌شود در این شرایط کسی با عزیز یک خانواده که ازدست‌رفته بخواهد به اهداف خودش برسد. من مطمئن هستم ایشان بد برداشت کرده‌اند. متأسفانه پسر دسته‌گل ایشان ازدست‌رفته‌اند و اگر هم حرفی زده‌شده به خاطر این است که دیگران با رعایت مسائل بهداشتی دچار این سرنوشت نشوند.

یکی از موضوعاتی که این روزها خیلی سروصدا کرده بحث قرارداد ویلموتس سرمربی سابق تیم ملی است. حرف‌های ضدونقیض مهدی تاج در خصوص این مربی که یک سال پیش می‌گفت ویلموتس مربی نجیبی است و حالا می‌گوید او سر تیم ملی کلاه گذاشته است ؟

من به آقای تاج ارادت دارم. الآن هم فقط روی سخنم به ایشان نیست. بلکه این‌یک صحبت کلی است. هرکسی در هرجایی که مسئول می‌شود باید مسئولیت کارهایش را هم به عهده بگیرد و به‌قول‌معروف جوابگو باشد. من عقیده دارم بزرگ‌ترین اشتباه دوستان از دست دادن کی روش و جذب ویلموتس بود. متأسفانه کسانی که تصمیم‌گیرنده بودند نمی‌دانم با چه مبنایی رفتند مربی را تائید کردند که 2 سال تیم نداشته است؟ این اجحاف در حق فوتبال و اجحاف در حق مردم است.

کی روش یک مربی بزرگ و بین‌المللی بود و به قولی برای خودش یک برند بود ولی ویلموتس این‌گونه نبود و عجیبت تر اینکه دستمزدش از کی روش بیشتر بود ؟ باور کند وقتی مبلغ قرارداد ویلموتس فاش شد من خیلی تعجب کردم و برایم قابل‌باور نبود. وقتی کی روش رفت باید مربی بزرگ‌تر می‌آوردیم. الآن هم باید دوستان در خصوص این اشتباه پاسخگو باشند.

گویا قرار است دوباره شجاعیان را به لیست اضافه کنید ؟

بعدازاینکه بدروف فسخ کرد و از تیم و ایران رفت لیست ما باز شد. اما من دقیق نمی‌دانم قانون چه می‌گوید. داریوش مصدومیتش برطرف شده و می‌تواند بازی کند. اگر قانون اجازه دهد حتماً از او استفاده خواهیم کرد.

منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان