تاریخ انتشار: ۰۸:۵۶ - ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
منتخب مجلس یازدهم:

وقتی اصولگرایان بر سر کرسی‌های مجلس دعوا دارند، می‌خواهید مسائل مملکت را حل کنند؟

منتخب مجلس یازدهم با بیان اینکه اصولگرایان بر سر ریاست و هیات رئیسه با یکدیگر دعوا دارند، گفت: در این مجلس به جایی نمی‌رسیم و به سمتی می‌رویم که بگوییم مجلس پیشین خیلی خوب عمل کرد.
مجلس یازدهم
رویداد۲۴ «حبیب‌الله دهمرده» منتخب مردم زابل در مجلس یازدهم شورای اسلامی با بیان اینکه هنوز نمی‌توان قضاوت قطعی راجع به آرایش سیاسی مجلس پیش رو انجام داد، گفت: با این خیزی که افراد برداشته‌اند، مجلس یکدستی خواهد بود که با ادبیات رایج خودشان اسمی برای آن نمی‌توان انتخاب کرد.

وی با بیان اینکه سوال اینجاست آیا این مجلس می‌تواند موفق شود و یک کارنامه درخشان از خودش به جای بگذارد؟، خاطرنشان کرد: معلوم نیست، چون درگیری‌ها از همین انتخاب هیات رییسه شروع شده و علیرغم اینکه ادعا می‌کنند ما یکپارچه خواهیم شد، اما حتی اگر افرادی هم کنار بروند با دلخوری خواهند رفت. الان فضا به شکلی است که تعدادی به دنبال این هستند که چه کسی رییس مجلس شود و به دنبال یارگیری هستند و بعد از آن انتخاب هیات رییسه و رؤسای کمیسیون‌ها مطرح می‌شود.

نماینده مجلس دهم اظهار داشت: ترکیب و کارکرد فراکسیون‌ها تقریبا مشخص است و همه می‌خواهند بگویند که ما ولایی هستیم. اما برداشت من از این مجلس این است که نتوانند موفق عمل کنند و این خیلی بد است، مسئولیت این مجلس بسیار سنگین است و این در شرایطی است که در مجلس قبلی هر جناحی که کم می‌آورد بر سر رقیب می‌زد که او نگذاشته کار کند. اگر اصولگرایان نمی‌توانستند کاری کنند، گردن گروه و جماعت دیگری می‌انداختند، اما این دوره چه می‌خواهند بگویند و گردن چه کسی بیاندازند؟

وی یادآور شد: در فراکسیون ولایی صحبت کردم که خیلی خوشحال نباشید که مجلس یکدست شده است؛ چرا که در مجلس دهم بحث رقابت مطرح بود، اما در مجلس آینده رقابتی وجود نخواهد داشت و جایی هم که رقابت نباشد، کار پیش نمی‌رود؛ چراکه شاخصی برای نقد وجود ندارد.

دهمرده با بیان اینکه از طرفی جامعه امید بسیار زیادی به مجلس یازدهم دوخته است و به همین دلیل هم اکثریت طیف ولایی را انتخاب کردند که مسئولیتشان هم بسیار سنگین است، بیان کرد: در مورد خود من هم همین طور است من کار‌های بزرگ انجام دادم، اما اکنون توقع مردم بالا رفته است و من عملا نمی‌توانم توقع آن‌ها را برآورده کنم. انتظار آن‌ها از من به عنوان یک نماینده معمولی، نیست و توقع آن‌ها خیلی بالا رفته است.

وی با نقد عملکرد فراکسیون ولایی مجلس دهم و با اشاره به مدت باقی مانده از دولت دوازدهم، تاکید کرد: علیرغم اینکه قبول دارم دولت ناموفق بوده است، اما به آن‌ها گفتم شما که این همه ادعا دارید چه کار کرده‌اید؟ چه برنامه‌ای دارید؟ نمایندگان مجلس یازدهم می‌خواهند با دولت چه کار کنند؟

عضو فراکسیون ولایی مجلس دهم در پاسخ به اینکه در رقابت بین قالیباف و حاجی بابایی چه کسی پیروز می‌شود، گفت: بالاخره رییس مجلس یک اصولگرا خواهد شد و این در حالی است که همین الان آن‌ها با یکدیگر دعوا دارند و وقتی خود آن‌ها بر سر کرسی‌های مجلس دعوا دارند، می‌خواهید مسائل مملکت را حل کنند؟

وی با بیان اینکه در مجلس قبل اختلاف بین جریان‌ها بهانه خوبی بود، اما اکنون مردم توقع‌شان بسیار بالا است و می‌دانم که این مجلس نمی‌تواند کاری از پیش ببرد، افزود: این به معنای این نیست که دوست نداشته باشیم مجلس کسب موفقیت کند، اتفاقا با شرط و شروط‌هایی می‌تواند موفق باشد، اما می‌دانم که اینگونه نمی‌شود و به جایی نمی‌رسیم و به سمتی می‌رویم که بگوییم مجلس پیشین خیلی خوب عمل کرد.

دهمرده ادامه داد: بنابراین دوستان حاضر در مجلس برای خدا بحث‌ها را کنار بگذارند و قربتا الی الله به این جمع‌بندی برسند که افرادی را که دارای توانمندی بیشتر برای نامزدی انتخابات هستند، انتخاب کنند. دعوا را کنار بگذارند و افرادی که توانمند هستند را انتخاب کنند.

وی درباره شاخصه‌های افراد توانمند با بیان اینکه مشخص کردن این کار بسیار سخت است و آیتم‌های فراوانی دارد، گفت: از جمله این آیتم‌ها این است که آن فرد امتحان خودش را پس داده و کار اجرایی قوی انجام داده باشد؛ دزدی نکرده و در کار خودش موفق باشد و همچنین آدم صادقی باشد. کسی که با خانواده خودش مشکل دارد، آیا می‌تواند مملکت را درست کند؟ باید دید چه کسانی برای نماینده تبلیغ کرده‌اند و او وامدار چه کسانی است، هر آدمی را به راحتی از اطرافیانش می‌توان تشخیص داد. باید دید که چه کسانی برای این افراد کار کردند؛ چراکه در راه رضای خدا برای او کار نکرده‌اند.

عضو کمیسیون آموزش مجلس دهم تصریح کرد: ممکن است برخی هم کار اجرایی کرده باشند، اما باید دید که در کارشان موفق بوده‌اند یا نه؛ باید دید با پول‌هایی که در اختیار داشته چه کرده و چه کسانی از اطرافیان آن‌ها تخلف کرده‌اند و حتی اگر خود فرد هم سالم باشد، اما نتواند اطرافیانش را کنترل کند، باز هم به درد ریاست مجلس نمی‌خورد.

بیشتر بخوانید: نقش دولت در انتخاب رئیس مجلس یازدهم چیست؟
وی با تاکید بر اینکه مردم از این مجلس توقع دارند، تصریح کرد: اگر ملت از این مجلس ناراضی باشند، باید به کجا پناه ببرند؟، ادامه دارد: مردم از همه چیز زده شده‌اند می‌گویند دولت را قبول نداریم و به آن نقد دارند، اما از آن طرف این مجلس چه کرده و چه می‌خواهد بکند؟ آیا رانت‌خواران و آقازاده‌ها را پای میز محاکمه می‌کشاند یا باز خط قرمز دارند؟!

نماینده مردم زابل با انتقاد از رئیسی گفت: باید با دانه‌درشت‌ها برخورد کنیم، اما ما با کلمات بازی می‌کنیم، اگر ما ادعای عدالت علی بن ابی‌طالب را داریم لااقل با کلمات بازی نکنیم و حداقل اقرار کنیم که مشکل داریم.

وی افزود: اگر با ۲۰ دانه درشت برخورد کنند، دیگران حساب کار خودشان را می‌کنند. وقتی این کار نکنیم، مردم می‌گویند این‌ها فقط آ‌مدند گرد و خاک راه بیاندازند.

منتخب مردم زابل در مجلس یازدهم با بیان اینکه کسی که می‌خواهد به هر طریق و قیمتی در مجلس رای بیاورد، مشخص است که نمی‌تواند نماینده درست و مسئولی باشد.

وی گفت: داریم فرصت‌ها را برای این مملکت و ملت از دست می‌دهیم و از رهبری برای هر تصمیمی استفاده می‌کنیم و برای هر تصمیم‌گیری از ایشان می‌خواهیم نظر بدهند، پس خود مسئولان چه کاره هستند؟ نمی‌شود که همه مسائل را رهبری حل کنند.
منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: مجلس یازدهم ، مجلس
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان