تاریخ انتشار: ۰۲:۴۵ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۵

مذاکرات صلح یمن به مرحله مثبتی رسیده است

معاون وزیر امورخارجه کویت گفت: دور جدید مذاکرات صلح یمن در کویت به مرحله مثبتی رسیده است.
رویداد۲۴- «خالد جارالله» معاون وزیر امورخارجه کویت روز یکشنبه افزود: طرف های درگیر در یمن به توافق های زیادی دست یافته اند و گفت وگو میان دولت این کشور و نیروهای حوثی (انصارالله یمن) در جریان است.
جارالله در گفت وگو با این شبکه خبری تصریح کرد: مذاکرات صلح یمن در مسیر درست خود پیش می رود و ادامه دیدار میان گروه های یمنی و تبادل نظرات بین دولت یمن و حوثی ها (برای بهبود شرایط بهتر در یمن) شرایط خوش بینانه ای را رقم خواهد زد.
معاون وزیر امورخارجه کویت با اشاره به عدم دخالت کشورش در مسیر مذاکرات صلح یمن، افزود: هر بار که فرصتی برای کویت فراهم شود، برای ارائه پیشنهاد (برای پیشرفت مذاکرات) استفاده می کند.
«اسماعیل ولد الشیخ» نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن روز جمعه با طرف های یمنی و وزیر امورخارجه کویت دیدار کرد.
ولد الشیخ گفت، چندین نشست مشورتی صلح یمن در کویت با محورهای سیاسی ، انسانی و اقتصادی با طرف های یمنی برگزار شده است.
ولد الشیخ در گزارشی از برگزاری این نشست ها اظهار داشت: مذاکرات چهار جانبه ای با سران هیات یمنی و هیات های انصارالله و کنگره مردمی برگزار شد و کمیته زندانیان و بازداشت شدگان نیز مذاکرات گسترده ای برای حل و فصل این مسئله برگزار کرد.
نماینده سازمان ملل در امور یمن در صفحه اجتماعی خود در فیسبوک نوشت، با صباح خالد الحمد الصباح معاون اول نخست وزیر و وزیر امورخارجه کویت دیدار کرده و وی را از آخرین تحولات در باره مذاکرات یمن مطلع نموده است.
رایزنی حل و فصل بحران یمن از 21 آوریل گذشته (2 اردیبهشت) آغاز شد و اسماعیل ولد الشیخ احمد فرستاده ویژه سازمان ملل در یمن تلاش کرد مسیر این گفت و گو را با نوعی خوشبینی همراه سازد و بارها تکرار کرد که هر دو طرف باید امتیاز دهی کنند.
با وجود گذشت حدود دو ماه از این مذاکرات هنوز طرف های یمنی به توافق نرسیده اند.
منبع: ایرنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان