تاریخ انتشار: ۰۸:۱۱ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۵

معاون اجرایی ستاد دیه کشور: 6درصد زندانیان کشور به دلیل جرایم غیرعمد راهی زندان ها شده اند

معاون اجرایی ستاد دیه کشور گفت: 6 درصد زندانیان کشور با جمعیت 12 هزار و 679 نفر به دلیل جرایم غیر عمد در زندان ها بسر می برند که سعی می شود آزاد شوند.

رویداد۲۴-معاون اجرایی ستاد دیه کشور گفت: 6 درصد زندانیان کشور با جمعیت 12 هزار و 679 نفر به دلیل جرایم غیر عمد در زندان ها بسر می برند که سعی می شود آزاد شوند.

 مجید احسانی شامگاه یکشنبه در چهاردهمین جشن گلریزان ویژه زندانیان جرایم غیرعمد هرمزگان افزود: این استان نیز دارای 117 زندانی غیر عمد است که امید می رود با برگزاری چنین مراسم هایی و کمک خیران آزاد شوند.

وی ادامه داد: پارسال زمینه آزادی هشت هزار و 565 نفراززندانیان با بدهی هفت هزار و 22ه میلیارد ریال فراهم شد که شاکیان و اولیاء دم با گذشت خود بیشترین سهم را در آزادی این افراد داشته اند.

معاون اجرایی ستاد دیه کشور اضافه کرد: این ستاد سعی دارد با فعالیت های فرهنگی و اجتماعی و فرهنگ سازی زمینه کاهش ناهنجاری های اجتماعی را فراهم کند تا مجرمان اتفاقی کمتری راهی زندان ها شوند.

احسانی خاطر نشان کرد: ورود این مجرمان ناخواسته به زندان ها تبعات فراوانی برای کشور دارد که باید برای پیشگیری از آن اقدام کرد.

وی ابراز داشت: به عنوان مثال یکی از اقدام های ستاد دیه برای کاهش میزان ورودی مجرمان اتفاقی به کشور تصویب قانون بیمه شخص ثالث در مجلس شورای اسلامی بوده که توانسته به میزان قابل ملاحظه ای از زندانی شدن افراد جلوگیری کند.

مدیرکل زندان های هرمزگان نیز در این مراسم گفت: بدهکاران غیرعمد زیر 100 میلیون ریال در زندان ها باقی نمی مانند و فوی برای آزادی آنان اقدام می شود.

اکبر سلیمانی افزود: در حال حاضر زندانی زیر 100 میلیون ریال در زندان های هرمزگان وجود ندارد و اگر وارد شود نیز فوری زمینه برای آزادی بدهکار غیرعمد فراهم می شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر فردی که کمترین بدهی را در زندان ها دارد 200 میلیون ریال و یا بیشتر است و بیشترین بدهی فردی است که پنج میلیارد ریال به دلیل بدهی محبوس است.

مدیرکل زندان های هرمزگان اضافه کرد: سال گذشته با کمک خیران وهمچنین گذشت شاکیان در جشن های گلریزان حدود 157 نفر با 177 میلیارد ریال بدهی از زندان آزاد شدند.

سلیمانی بیان کرد: در حال حاضر 117 نفر به دلیل جرایم غیر عمد با بدهی 64 میلیارد ریال در زندان های هرمزگان به سر می برند که امید می رود با کمک خیران این افراد آزاد شده و پدری به آغوش خانواده خود بازگردد.

وی اضافه کرد: این جشن گلریزان برای حفظ آبروی تعدادی از بدهکاران غیر بزهکار برگزار شده و امید می رود با قدم افراد خیر اندیش فرجی حاصل شود و بتوان برای آزادی این زندانیان اقدام کرد.
منبع: ایرنا
برچسب ها: رویداد24 ، زندان ، دیه ، غیر عمد
نظرات شما
پیشخوان