تاریخ انتشار: ۱۵:۴۵ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
تعداد نظرات: ۱ نظر

واکنش های فضای مجازی اسکورت نفتکش‌های ایرانی در آب‌های ونزوئلا

انتشار فیلمی از اسکورت هوایی نفتکش ایرانی «فارست» در آب‌های منطقه اقتصادی ویژه ونزوئلا که در آن دست‌کم پنج جت نظامی دیده می‌شوند، این هفته واکنش‌های زیادی در فضای مجازی برانگیخت. کاربران شبکه‌های اجتماعی که پیش‌تر حضور نفتکش‌های ایرانی در دریای کارائیب را به پای اقتدار ایران در جهان گذاشته بودند این هفته هم با هشتگ‌های #با_پرچمی_برافراشته و نیز #ایران_ونزوئلا، به استقبال اسکورت نفتکش‌های ایرانی در ونزوئلا رفتند.
اسکورت نفتکش‌های ایرانی در آب‌های ونزوئلا
رویداد۲۴ اسکورت نفتکش‌های ایرانی در آب‌های ونزوئلا قبل از این هم تصاویری مربوط به ناو‌های نیروی دریایی ونزوئلا درحال اسکورت نفتکش ایرانی «فورچون» در فضای مجازی منتشر شد که بازتاب زیادی در میان کاربران داشت. پس از آنکه اولین کشتی محموله سوخت ایران در سواحل ونزوئلا پهلو گرفت، رئیس‌جمهور این کشور از دولت ایران تشکر و قدردانی کرد.

در همین حال کاربران شبکه‌های اجتماعی ونزوئلایی، تصاویری از اهتزاز پرچم ایران در مرکز شهر کاراکاس و احترام مردم ونزوئلا به آن را منتشر کردند. از طرفی برخی از کاربران با اشاره به برافراشته شدن پرچم ایران در کاراکاس نوشتند که به این ترتیب محاصره ونزوئلا درهم شکسته شد.

یکی از کاربران هم نوشت: «این نفتکش‌ها بیش از ایران، مایه غرور و افتخار دولت و ملت ونزوئلا برای نمایش به چالش کشیدن تحریم و اقتدار آمریکاست. ایران از هزاران کیلومتر دورتر، این حس غرور و نمایش اقتدار را ایجاد کرده است.» شریعتمداری وزیرکار هم به دلیل اینکه شرکت ملی نفتکش ایران به سبب بدهی دولت از وزارت نفت منفک و به زیرمجموعه وزارت کار درآمده، عهده‌داراین امر است.

بیشتر بخوانید: تهران به واشنگتن پیام‌داد که راه سرپیچی از فشار را بلد است/ ونزوئلا در شرایط تحریم‌ها مشتری خوبی برای نفت ایران محسوب می‌شود
در توییتی نوشت: «همکاران ما در شرکت ملی نفتکش و کشتیرانی جمهوری اسلامی، خط‌شکن دریا‌ها در مقابله با قلدری نظام سلطه در دوردست‌ها هستند و از تهدید نمی‌هراسند.» حسن عباسی، سخنران اصولگرای پرحاشیه هم در توییتی با اشاره به آغاز چنین استراتژی نوشت: «راه مقابله با تحریم‌ها از ابتدا نیز همین رویکرد عزتمندانه مقاومت بود نه رویکرد سازشگرانه و مذاکرات خسارت‌بار.»

منبع: اقتصادنیوز
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
0
0
عباسی جون فدای اون سرو زبون دارت بشم چرا توجه نمیکنی اگر نفتکشهای کشورمان با پرچم ایران چهارده هزار کیلومتر تخت گاز رفتند و واهمه ای نداشتند به دلیل همان نتایج برجام بود کمی هم واقع بین باش دوست زود پیر شده.
نظرات شما
پیشخوان