تاریخ انتشار: ۱۵:۳۵ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۹

پرداخت مابه‌التفاوت حق عائله‌مندی و اولاد بازنشستگان کشوری با حقوق خردادماه

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در بخش دیگر سخنان خود، با اشاره به افزایش حق عائله‌مندی و اولاد بازنشستگان این صندوق اظهار کرد: حق عائله مندی و اولاد با محاسبه ۱۵ درصد افزایش، در حقوق خردادماه به همراه مابه التفاوت ماه‌های فروردین و اردیبهشت واریز می‌شود.
حق عائله‌مندی و اولاد بازنشستگان
رویداد۲۴ آیین امضای تفاهم نامه اعطای بیمه نامه‌های تخفیفی و تقسیطی بیمه ملت به بازنشستگان و موظفین کشوری با حضور مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، مدیرعامل بیمه ملت، نمایندگان تعدادی از کانون‌های بازنشستگی استان تهران و جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در این نشست با تاکید بر تلاش این صندوق برای حفظ شأن بازنشستگان و هرچه ساده‌تر کردن فرایند‌های خدمت رسانی به آنان گفت: براساس این تفاهم نامه، تمامی بازنشستگان و وظیفه بگیرانی که بیشتر از ۶۰۰ هزار تومان خالص دریافتی داشته باشند، می‌توانند از خدمات بیمه‌ای این طرح جدید بهره‌مند شوند.

اکبر افتخاری گفت: بنابر این تفاهم نامه که از ۱۱ خرداد ماه به مدت دو سال اعتبار دارد، بازنشستگان می‌توانند علاوه بر تخفیف‌های رایج شرکت‌های بیمه‌ای، بیمه‌نامه شخص ثالث خودرو را با ۲.۵ (دو و نیم) درصد تخفیف؛ بیمه‌نامه بدنه خودرو را با ۳۰ درصد تخفیف؛ بیمه‌نامه آتش‌سوزی منازل مسکونی را با ۲۵ درصد تخفیف و بیمه‌نامه عمر و حادثه انفرادی را با شرایط ویژه به همراه پوشش کرونا از شرکت بیمه ملت خریداری کنند.

به گفته مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، بازنشستگان با مراجعه به نمایندگی‌های بیمه ملت در سراسر کشور و اعلام کدملی و شماره دفترکل بازنشستگی خود و پس از پرکردن فرم اعلام رضایت کسر اقساط از حقوق، می‌توانند با کارت بانک صادرات که حقوق دریافت می‌کنند یا هر کارت بانکی دیگری بیمه نامه مورد نظر خود را خریداری کنند.

افتخاری با بیان اینکه این ششمین طرح عملیاتی برای خدمت به بازنشستگان است: تفاوت این طرح با طرح‌های قبلی، گستردگی و تنوع آن است که در کل کشور قابل دسترس است.

وی افزود: ضریب نفوذ صنعت بیمه در کشورمان پایین است و نیاز است تا همه افراد جامعه به مساله بیمه و بیمه نامه‌های متنوعی که وجود دارد، ورود کنند و برای آرامش خود و خانواده و تامین امنیت زندگی از این خدمت استفاده کنند.

افتخاری یادآور شد: نشانی نمایندگی‌های بیمه ملت در سراسر کشور از طریق سایت این شرکت و همچنین سایت صندوق بازنشستگی قابل دسترس است.

بیشتر بخوانید: احتمال افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در خرداد
افتتاح درگاه خدمات الکترونیک صندوق بازنشستگی

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری همچنین از افتتاح درگاه خدمات الکترونیک صندوق بازنشستگی کشوری به نشانی sabasrm.ir خبر داد و گفت: بازنشستگان می‌توانند اطلاعات مربوط به خدمات ارائه شده در این صندوق را از طریق این درگاه اینترنتی پیگیری کنند.

وی گفت: این درگاه به منظور یکپارچه سازی سامانه‌های ارائه خدمت و ارتباط با ذی نفعان صندوق بازنشستگی راه اندازی شده است.

پرداخت افزایش حق عائله‌مندی و اولاد از خردادماه

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در بخش دیگر سخنان خود، با اشاره به افزایش حق عائله مندی و اولاد بازنشستگان این صندوق اظهار کرد: حق عائله مندی و اولاد با محاسبه ۱۵ درصد افزایش، در حقوق خردادماه به همراه مابه التفاوت ماه‌های فروردین و اردیبهشت واریز می‌شود.

وی در خصوص همسان سازی حقوق نیز با تاکید براینکه حقوق بخشی از بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری واقعا پاسخگوی نیاز و زندگی این عزیزان نیست، گفت: نشست‌های متعددی با دکتر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه و همچنین سایر مسئولان کشور برگزار شده و این موضوع دغدغه همه ما است.

افتخاری با بیان اینکه همسان سازی حقوق اولویت صندوق بازنشستگی است، تصریح کرد: کمیته ویژه حقوق و همسان سازی تشکیل شده و با جدیت در حال بررسی و کارشناسی است تا با رسیدن به یک فرمول مشخص اثرگذاری لازم را در بودجه سال ۱۴۰۰ داشته باشد و این دغدغه یک بار برای همیشه برطرف شود.

بررسی طرح‌هایی برای ارائه خدمت دندانپزشکی به بازنشستگان

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری بیمه دندانپزشکی را یکی از مهم‌ترین انتظارات بازنشستگان در حوزه درمان عنوان کرد و افزود: هزینه‌های دندانپزشکی بسیار بالا است و اگر بخواهیم این خدمت را در بیمه تکمیلی پوشش دهیم نیازمند اعتبار ویژه‌ای هستیم. بنابراین، در قرارداد فعلی کمک هزینه یک دست دندان منظور شده و در کنار آن نیز تلاش می‌کنیم تا با کمک بیمه ملت، این خدمت در قالب تخفیف و کاهش هزینه اجرایی شود.
افتخاری اظهار کرد: پس از رسیدن به طرح مشخصی در این زمینه، اطلاع رسانی آن انجام خواهد شد.

اسماعیل دل فراز، مدیرعامل شرکت بیمه ملت هم در سخنانی با اشاره به اینکه بخش عمده سهام این شرکت از آن بازنشستگان کشوری است، گفت: بازنشستگان و وظیفه بگیران صندوق بازنشستگی کشوری می‌توانند با مراجعه سایت بیمه ملت به نشانی اینترنتی melat.ir یا تماس با شماره تلفن ۸۵۳۳۳ از جزئیات این طرح جدید و نشانی نمایندگی‌های بیمه ملت در سراسر کشور کسب اطلاع کنند.

او با بیان اینکه نمایندگی‌های بیمه ملت آماده ارائه خدمات به بازنشستگان هستند، گفت: هنگام خرید هر بیمه‌نامه ۲۰ درصد بهای آن به صورت نقدی پرداخت و مابقی طی ۱۱ قسط از حقوق بازنشستگان کسر خواهد شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، وی افزود: کافی است بازنشستگان در هنگام خرید بیمه‌نامه، علاوه بر ارایه کارت ملی، شماره دفتر کل خود را به متصدی مربوطه در شرکت بیمه ملت اعلام کنند و با امضای یک فرم مخصوص، بپذیرند که اقساط بیمه‌نامه از حقوق ماهانه‌شان کسر شود.


منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان