تاریخ انتشار: ۱۰:۰۴ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۹
رئیس شورای شهر تهران عنوان کرد:

خطر افزایش مبتلایان به کرونا با افزایش مسافران ناوگان حمل و نقل عمومی

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به نامه مدیریت شهری به دولت در خصوص استفاده از وام ایام کرونا گفت: شهردار تهران این موضوع را جدی‌تر پیگیری کند.
خطر افزایش مبتلایان به کرونا
رویداد۲۴  محسن هاشمی در حاشیه دویست و هفدهمین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران درخصوص اجرای طرح ترافیک در پایتخت گفت: من تاکنون به موضوع اجرای محدودیت‌های ترافیکی در ایام کرونا ورود پیدا نکرده بودم و تنها سرانجام اجرای آن را پیگیری کردم که اعلام شد، رئیس جمهور به آن ورود کرده است.

او با اشاره به افزایش مسافران ناوگان حمل و نقل عمومی در این ایام گفت: با توجه به حساسیت‌های وزیر بهداشت در اجرای طرح ترافیک احتمال افزایش سیر صعودی بیماری کرونا نیز وجود دارد و به نظر می‌رسد، اجرای طرح ترافیک آزمایشی باشد.

هاشمی با اشاره به سخنان وزیر بهداشت افزود: گفته شده اجرای این طرح در صورتی است که امکان فاصله‌گذاری وجود داشته باشد و دو درصد به میزان مسافران بیشتر اضافه نشود و مسافران از ماسک و دستکش استفاده کنند، اما در بازدیدی که اخیرا در مترو داشتم، فاصله‌گذاری صحیح اجرا نشده بود و همه مسافران از ماسک و دستکش استفاده نکرده و مراقبت‌هایی برای استفاده اجباری از ماسک نیز وجود نداشت.

او تاکید کرد: در صورت افزایش مسافران ناوگان حمل و نقل عمومی در این شرایط، با توجه به آمار فوتی‌ها و مبتلایان خطرناک است.

رئیس شورای شهر تهران گفت: مردم مسئله کرونا را جدی بگیرند و آن را رها نکنند، چراکه اگر از فصل گرما عبور کنیم، این وضعیت بیشتر می‌شود.

هاشمی همچنین با اشاره به روز جهانی دوچرخه تصریح کرد: با توجه به اختلاف سطحی که در تهران وجود دارد استفاده از دوچرخه در مسیر‌های سربالایی دشوار است و در کلان شهری مثل تهران نمی‌توان از آن به عنوان یک وسیله حمل و نقل استفاده کرد، اما به عنوان یک حرکت محیط زیستی می‌تواند مفید باشد.

هاشمی مشکل دیگر اجرای توسعه دوچرخه سواری در تهران را آلودگی هوا عنوان کرد و گفت: در روز‌هایی که هوا آلوده است، ورزشکاران عمیق‌تر تنفس می‌کنند و آلودگی بیشتری وارد ریه آن‌ها می‌شود؛ بنابراین دوچرخه سواری در شهر‌های بزرگ در مسیر‌های ویژه مفید است، اما تنها یک درصد جابجایی‌ها را برعهده دارد و در شهر‌های کوچک ۱۰ تا ۲۰ درصد می‌توان روی آن حساب کرد.
بیشتر بخوانید:  اجرای طرح ترافیک در تهران از شنبه
واکنش تند وزیر بهداشت به درخواست اجرای طرح ترافیک/ با احدی شوخی ندارم
هاشمی افزود: در شهر‌های صافی مثل شهر‌های کویری این نوع حمل و نقل مناسب است.

رئیس شورای شهر به شوخی گفت: در شهری مثل بهرمان امکان دوچرخه سواری مناسب است و وقتی بازنشسته شدم در آنجا از دوچرخه استفاده می‌کنم.

او در پاسخ به سوالی در خصوص استفاده شهرداری تهران از اعتبار پیش بینی شده دولت در شرایط کرونایی گفت: من و آقای حناچی یک نامه دو امضایی را به دولت فرستادیم که این پول به صورت وام در اختیار شرکت‌ها و سازمان‌هایی قرار می‌گرفت که به خاطر کرونا می‌توانستند نیرو‌های خود را تعدیل کنند و این کار را نکردند و ما نیز در شهرداری چنین حالتی داشتیم. با وجود اینکه فعالیت هایمان افت پیدا کرده بود تردیدی نداشتیم و می‌توانستیم به ازای هر نفر ۱۲- ۱۵ میلیون وام بگیریم و سهم شهرداری از ۷۵ هزار میلیارد تومان، ۳_۴ هزار میلیارد تومان وام می‌شد.

هاشمی تاکید کرد: از اقای حناچی می‌خواهیم این موضوع جدی‌تر دنبال شود.

او درخصوص تغییر ساعت جلسه هم اندیشی گفت: شرایط کرونایی باعث تغییر ساعت جلسات هم اندیشی شده است.
منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
پیش‌بینی شما از آینده قیمت دلار چیست؟
پیشخوان