تاریخ انتشار: ۲۰:۲۳ - ۱۵ خرداد ۱۳۹۹

افشاگری دوست فلوید: جورج هیچ مقاومتی در برابر پلیس نشان نداد

دوست جورج فلوید، شاهد قتل شهروند سیاه‌پوست آمریکایی به دست پلیس نژادپرست اعلام کرد فلوید در برابر بازداشت شدن از سوی پلیس مقاومتی از خود نشان نداد.

جورج فلویدرویداد۲۴  پایگاه اینترنتی نیوزویک اعلام کرد موریس لستر هال، دوست دیرین جورج فلوید شاهدی کلیدی که در هنگام بازداشت و سپس قتل بی‌رحمانه شهروند سیاه‌پوست آمریکایی در خودروی او حضور داشته است اعلام کرد فلوید در برابر بازداشت شدن از سوی پلیس مقاومتی از خود نشان نداد.

موریس لستر هال، دوست ۴۲ ساله جورج فلوید و شاهد قتل او گفت: «فلوید تلاش می‌کرد که هیچ تنشی با پلیس نداشته باشد و به هیچ وجه در برابر اقدام پلیس برای بازداشت وی مقاومتی از خود نشان نداد.»

موریس لستر هال که روز دوشنبه گذشته بازداشت و بازجویی شد، تصریح کرد: «فلوید از همان آغاز تلاش می‌کرد به خاضعانه‌ترین شکل ممکن نشان دهد که به هیچ وجه قصد مقاومت در برابر پلیس ندارد.»

دوست فلوید در گفت‌وگوی خود با نیویورک تایمز گفت، صدای فلوید را می‌شنیده است که خطاب به افسر پلیس می‌گفت: «قربان، این کار‌ها برای چیه؟»

دوست فلوید افزود: «او صرفا فریاد می‌کشید و خواستار کمک بود، زیرا در حال جان دادن بود. من هیچ گاه ترسی را که در چهره فلوید بود، فراموش نخواهم کرد.»

نیوزویک نوشت هال شاهدی کلیدی در تحقیق و تفحص در خصوص پرونده قتل فلوید و ۴ افسر پلیسی که با این پرونده ارتباط دارند، محسوب می‌شود.

پلیس شهر مینیاپولیس هفته گذشته جورج فلوید، شهروند بی‌دفاع سیاه‌پوست را که مدعی بود «کلاهبرداری» کرده به شکل فجیعی خفه کرد و به قتل رساند. طبق ویدئویی که از قتل این تبعه سیاه‌پوست آمریکا منتشر شده، پلیس پس از توقف، او را به زمین می‌زند و در حالی که بر گردن او زانو زده است، دستانش را از پشت می‌بندد. در این لحظه فلوید فریاد می‌زند که نمی‌تواند «نفس بکشد» و التماس می‌کند که او را نکشند. اما بی‌توجهی پلیس به او و فشاری که به گردنش وارد می‌شود باعث خفگی این شهروند بی‌دفاع می‌شود.


بیشتر بخوانید: جورج فلوید به ویروس کرونا مبتلا بود


با گذشت حدود ۱۰ روز از قتل جورج فلوید به دست پلیس شهر مینیاپولیس، تمامی ایالت‌های آمریکا صحنه تظاهرات به رفتارهای نژادپرستانه پلیس است. حتی موج این اعتراضات به برخی کشورهای دیگر از جمله آلمان، کانادا، یونان، آرژانتین و ... نیز رسیده است.

پلیس برای سرکوب معترضان به روش‌های غیراخلاقی و غیرانسانی مختلفی همچون زیر گرفتن افراد با ماشین و تیراندازی مستقیم روی آورده است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان