تاریخ انتشار: ۱۰:۰۵ - ۱۸ خرداد ۱۳۹۹

درآمد ماهیانه ۴۰۰ میلیون تومان بنیاد شهید تنها از یک مدرسه/ ۲۷ مدرسه تهران در تملک بنیاد شهید

مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش گفت: ۲۷ مدرسه در تهران در تملک بنیاد شهید است.
درآمد ماهیانه ۴۰۰ میلیون تومانی بنیاد شهید تنها از یک مدرسه/ ۲۷ مدرسه تهران در تملک بنیاد شهید
رویداد۲۴  محمدرضا رزاقی مدیرکل امور شاهد و ایثارگران  درباره سرنوشت مدارس قلع و قمعی با مالکیت بنیاد شهید و آخرین مذاکرات آموزش و پرورش با این بنیاد در خصوص این دسته از مدارس گفت: تعداد ۲۷ مدرسه در تهران در تملک بنیاد شهید است و طبیعتا بنیاد شهید دنبال این است که به نوعی محدودیت‎های مالی‌اش را رفع کند.

وی ادامه داد: البته سال گذشته توافقاتی در این زمینه صورت گرفته است، سال گذشته ما به عنوان اداره کل شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش به مجلس رفتیم و در این باره صحت کردیم. همچنین در نشست‌هایی که با مسئولان بنیاد شهید داشتیم، با آن‌ها هم مذاکره کردیم تا بتوانیم برای این گونه از مدارس، مهلت بیشتری در نظر بگیریم.
بیشتر بخوانید: 
مدیر کل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: واقعیت این است که به لحاظ قانونی بنیاد شهید مالک است و طبیعی است که آن‌ها مدرسه‌‎هایشان را بخواهند، البته ما سعی کردیم موضوع به نوعی به نفع مدارس شاهد حل شود.

رزاقی گفت: عمده این مدارس در تهران است، البته تقریبا در هر استان دو تا سه مدرسه تحت تملک بنیاد شهید داریم.

وی درباره بررسی مساله اجاره مدارس شاهد بیان کرد: در زمان وزارت آقای حاجی بابایی یک توافقی انجام شد، مبنی بر اینکه هر بار مساله‌ای درباره این موضوع پیش آمد آن را در هیات دولت بررسی کنند و از آنجا مصوبه بگیرند، اما این مورد فراموش می‌شود و مستنداتی از خودش باقی نمی‌گذارد. البته این موضوعات باید از سوی بخش‌های حقوقی وزارت آموزش و پرورش مورد پیگیری قرار بگیرد، در همین خصوص سال گذشته نیز تلاش‌های زیادی شد.

مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش گفت: قانون می‌گوید که این املاک در مالکیت بنیاد شهید است و آموزش و پرورش یا باید آن را بخرد یا اجاره پرداخت کند. به عنوان مثال یکی از همین مدارس باید ماهیانه ۴۰۰ میلیون تومان به بنیاد شهید اجاره بدهد، این رقم‌ها بسیار بالاست و طبیعتا برای آموزش و پرورش دشوار است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا آماری از مدارسی که مهلت اجاره آن‌ها رو به اتمام است و باید تا پیش از مهر تحویل بنیاد شهید داده شوند، دارید؟ گفت: این موارد که می‌گویم بر اساس گزارش رسمی نیست و بر اساس گفتگو‌هایی است که میان ما و همکاران صورت گرفته است. در شهر تهران سه مدرسه است که باید تخلیه و تحویل بنیاد شهید شود، البته هماهنگی‌های لازم صورت گرفته که این مدارس به مدارس دیگری منتقل شوند.

رزاقی خاطرنشان کرد: سال گذشته شرایط به این صورت بود که آقای فولادوند مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران گفتند، ما ۱۱ مدرسه بنیاد شهید را برمی گردانیم و به بنیاد شهید می‌دهیم و در عوض ۱۱ مدرسه شاهد را خالی می‌کنم. این مساله در بنیاد شهید یک بحث حقوقی است و حوزه معاونت آموزشی با این کار موافق نیست.
منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان