تاریخ انتشار: ۱۲:۳۶ - ۱۸ خرداد ۱۳۹۹

گزینه‌های جانشینی اعضای هیات مدیره استقلال مشخص شدند

عضو هیات مدیره و سخنگوی باشگاه استقلال در اردوی پیش از مسابقه این تیم مقابل نفت مسجدسلیمان در هتل هما حضور یافت

 اعضای هیات مدیره استقلال

رویداد۲۴ شنیده می‌شود سعید افجه‌ای که گویا فردی اقتصادی است و مهدی عبدیان فرد متمول و نزدیک به احمد سعادتمند  گزینه‌های نزدیک به هیات مدیره باشگاه استقلال هستند تا جای کامران منزوی و اسماعیل خلیل زاده را که هردو استعفا داده و خواهان جدایی از باشگاه شده‌اند را بگیرند.

عبدیان به‌واسطه خبر کمک‌های او به سعادتمند برای پرداخت‌های مالی باشگاه نامی آشنا برای هواداران و رسانه‌ها است. افجه‌ای هم با توجه به اینکه حدود 6 سال قبل عضو علی‌البدل و جنجالی هیات مدیره استقلال بود نام شناخته‌شده‌ای به شمار می‌رود. به همین بهانه نگاهی به عملکرد افجه‌ای در استقلال لیگ چهاردهم می‌اندازیم. 

ماجرای هدیه و برکناری و بیانیه افجه‌ای  

 15 اسفند سال 93 سعید افجه‌ای عضو هیات مدیره و سخنگوی باشگاه استقلال در اردوی پیش از مسابقه این تیم مقابل نفت مسجدسلیمان در هتل هما حضور یافت و پس از برگزاری جلسه‌ای با امیر قلعه‌نویی، علی نظری جویباری و دیگر اعضای تیم ، بسته‌ای را (شامل مونوپاد، هندزفری، قاب و شارژر آیفون)  با همکاری یک شرکت فعال درزمینهٔ موبایل به بازیکنان و کادر فنی استقلال و دیگر حاضران در اردو  هدیه داد.

 18 اسفند  یعنی چند روز بعد از باکس هدیه افجه‌ای به بازیکنان استقلال خبر رسید که با دستور مستقیم وزارت ورزش این عضو و سخنگوی هیات مدیره باشگاه از سمتش برکنار شده است. افجه‌ای پس از انتقادات به بسته‌های هدیه و حرف‌وحدیث‌های بعدازآن از سمت خود برکنار شد. بهرام افشارزاده مدیرعامل وقت استقلال این موضوع را اعلام کرده:« علاوه بر اینکه سید‌سعید افجه‌ای، سخنگوی باشگاه استقلال را عزل کردم، بلکه نامه برکناری او از هیات‌مدیره استقلال را هم به وزارت ورزش و جوانان فرستادم. پیش از این  بارها به افجه‌ای اعلام کردیم کمتر مصاحبه کند، اما وی توجهی به این مسئله نداشته و از این به بعد اگر قرار به همکاری افجه‌ای با استقلال باشد او در سنگری دیگر در خدمت باشگاه خواهد بود. من تصمیم گرفتم که دیگر او در هیات مدیره هم عضویت نداشته باشد. ضمن اینکه باید اعلام کنم که وزارت ورزش هم با جدایی او از استقلال موافقت رسمی کرده است.» این در شرایطی بود  که ازنظر قانونی برکنار سخنگوی باشگاه  در حیطه وظایف او نبود و بدون تشکیل جلسه هیات مدیره حکم برکناری افجه‌ای صادر شد.

با توجه به این موضوع اعلام شد که این موضوع با نظر مستقیم وزیر وقت ورزش و جوانان اتفاق افتاده است. دلیل عصبانیت افشار زاده از ماجرای باکس هدیه افجه ای، انجام این کار بدون هماهنگی با مدیرعامل و انتشار آن با بزرگنمایی در رسانه رسمی باشگاه بوده است. البته شایعه دیگری که در آم زمان مطرح بود از تلاش‌های افجه‌ای برای مدیرعامل شدن در استقلال حکایت داشت.

افشارزاده خودش مصاحبه‌های زیاد و صحبت‌های حاشیه‌ای افجه‌ای را دلیل اصلی اختلافش با این عضو هیات مدیره عنوان کرد. پس‌ازاین ماجرا افجه‌ای در مصاحبه اعلام کرد که  خبر برکناری‌اش را فقط از رسانه‌ها شنیده و از آن بی‌خبر است:« من این خبر را از رسانه‌ها شنیدم و دراین‌باره با من صحبتی نشده است. من چون با رأی اکثریت اعضای هیات‌مدیره به‌عنوان سخنگوی استقلال انتخاب‌شده‌ام، طبیعتاً باید در جلسه هیات‌مدیره و با رأی کتبی اکثریت اعضا از این سمت کنار بروم و البته حق دفاع من نیز در آن جلسه محفوظ خواهد ماند. ما به‌عنوان یک عضو نمی‌توانیم به‌تنهایی دراین‌باره تصمیم بگیریم. من از عزلم از سخنگویی باشگاه استقلال استقبال می‌کنم و اگر واقعاً کنار رفتن من کمکی به استقلال می‌کند، از این مسئله خوشحال می‌شوم تا بتوانم کمکی کوچک به تیم محبوبم کنم. مردم بهترین قاضی در این ماجرا هستند.»

افجه‌ای تاجری  ناشناخته در هیات مدیره 

 با توجه به اینکه افجه‌ای عضو علی‌البدل هیات مدیره بود جانشینی هم برای او انتخاب نشد. افجه‌ای قبل و بعد از برکناری‌اش مصاحبه حاشیه‌ای کم نداشت. از اعلام این موضوع که 2 عضو هیات مدیره پرسپولیسی هستند تا حرف‌هایش علیه جواد نکونام کاپیتان وقت تیم ملی که پای او را به دادسرا باز کرد. او بارها از عملکرد سازمان لیگ، کمیته داوران و کمیته انضباطی هم مصاحبه کرده بود.


بیشتر بخوانید: مجمع فدراسیون فوتبال به تعویق می‌افتد؟


استقلال در آن فصل یعنی لیگ چهاردهم در رتبه ششم لیگ را به پایان برد. بیانیه افجه‌ای  پس از برکناری‌اش و پاسخ باشگاه پس‌ازآن هم حسابی خبرساز شد.  گفتنی است افجه‌ای به همراه بهرام افشارزاده، مرحوم منصور پورحیدری، مسعود معینی، رضا نثاری، مقداد نجف‌نژاد،‌ رضا صادق‌پور، صاحب پناهی و پندار توفیقی‌ 9 عضو هیات مدیره باشگاه استقلال بودند که  24اردیبهشت 93 توسط رضا خادم نماینده تام‌الاختیار وزیر وقت ورزش و جوانان ( محمود گودرزی) معرفی شدند.  

افجه‌ای زمانی که عضو هیات مدیره شد شناخت چندانی از او و سوابقاش موجود نبود .تنها اطلاعاتی که درباره افجه‌ای وجود داشت این بود که درگذشته به‌عنوان مدیرعامل باشگاه ایرانیان دوبی فعالیت می‌کرده و اکنون در امارات فعالیت‌های اقتصادی انجام می‌دهد.

منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان