تاریخ انتشار: ۱۵:۳۰ - ۱۸ خرداد ۱۳۹۹

فهرست اولیه اعضای کمیسیون‌های تخصصی مجلس یازدهم +اسامی

لیست اولیه اعضای کمیسیون‌های تخصصی مجلس یازدهم بر اساس اولویت‌بندی منتشر شد.
مجلس یازدهم
رویداد۲۴ بعد از انتخابات مجلس، مهم‌ترین انتخابات در حوزه پارلمان تعیین اعضای کمیسیون‌هاست که معمولا با حواشی همراه است در گذشته هر یک از نمایندگان باتوجه به سابقه و علاقمندی‌های که داشتند جهت حضور در کمیسیون‌ها اعلام آمادگی می‌کردند.

کمیسیون‌های اقتصاد، برنامه و بودجه و امنیت از آن دست کمیسیون‌هاست که نمایندگان بسیاری خواهان حضور در آن هستند. امسال با آغاز به کار مجلس یازدهم، اما تغییراتی در خصوص انتخاب کمیسیون‌های مختلف رخ داد چراکه با تغییر آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی نحوه عضویت نمایندگان در کمیسیون‌های تخصصی نسبت به ادوار گذشته تغییر کرد.

بر این اساس نمایندگان دو اولویت پیشنهادی خود به همراه فرم‌های امتیازبندی را به هیأت رئیسه می‌دهند که در آن‌جا امتیازبندی بر اساس شاخص‌های تحصیلات، سوابق اجرائی مرتبط و نمایندگی مجلس و سابقه عضویت در کمیسیون است.

هنگامی که هیأت رئیسه اسامی اعضای را برای حضور در کمیسیون‌ها اعلام کرد آن دسته از نمایندگانی که نسبت به کمیسیونی که برای آن انتخاب شده‌اند، اعتراضی داشته باشند می‌توانند ظرف ۴۸ ساعت اعتراض خود را کتباً به هیأت رئیسه اعلام کنند.

تعداد اعضای کمیسیون‌های تخصصی، حداقل ۱۹ و حداکثر ۲۳ نفر است که با پایان یافتن مراحل امتیازدهی و انتخابات ۲۵ خرداد رسماً آغاز به کار می‌کنند.

لیست اولیه و کامل اعضای کمیسیون‌های تخصصی مجلس یازدهم شورای اسلامی را از اینجا مشاهده کنید.
منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان