تاریخ انتشار: ۱۰:۰۱ - ۱۹ خرداد ۱۳۹۹

موافقت واشنگتن با ابقای بشار اسد؟ / آمریکا: ممکن است روند سیاسی جدید در سوریه، موجب تغییر حکومت نشود

نماینده ویژه آمریکا در امور سوریه گفت: بدنبال یک روند سیاسی در سوریه هستیم که این مسأله شاید موجب تغییر حکومت بشار اسد نشود.

رویداد۲۴جیمس جفری، نماینده ویژه آمریکا در امور سوریه یکشنبه شب گفت: بدنبال یک روند سیاسی در سوریه هستیم که این مسأله شاید موجب تغییر حکومت [بشار اسد]نشود، درحالی که ما زیر نظر سازمان ملل متحد فعالیت خواهیم کرد.

به گزارش پایگاه خبری "النشره" لبنان، جفری همچنین به کارشکنی آمریکا برای فروپاشی نظام اقتصادی سوریه اعتراف کرد و افزود: کاهش شدید ارزش لیره سوریه در نتیجه اقدامات آمریکاست و مدعی شد:حکومت دمشق دیگر نمی‌تواند در بانک‌های لبنانی پولشویی کند.

درحالی که دولت آمریکا به توطئه برای کاهش شدید ارزش لیره سوریه اعتراف کرده است، سفارت واشنگتن در سوریه در صفحه رسمی‌اش در شبکه‌های اجتماعی مدعی شد که اقتصاد سوریه را نه تحریم‌های آمریکا و اروپا، بلکه دولت دمشق نابود کرده است.


بیشتربخوانید: حاشیه‌های ناتمام در سوریه/ حمایت از بشار اسد چقدر خرج برداشته است؟


بانک اطلاعات الکترونیکی دولت فدرال آمریکا ۲۱ اردیبهشت ماه در بیانیه‌ای اعلام کرد که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری این کشور تصمیم به تمدید تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه برای یک سال دیگر گرفت.

پیش از این ۱۰ کشور ازجمله، روسیه، چین، ایران و سوریه در پیامی رسمی از کمیساریای عالی حقوق بشر خواسته بودند تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه کشور‌ها را لغو کند.

سخنان جفری درحالی بیان می‌شود که «نزار یازجی» وزیر بهداشت سوریه پیش از این اعلام کرده بود، جنگ تروریستی تحمیلی علیه دمشق که بیش از ۹ سال ادامه دارد و نیز تحریم‌های اقتصادی یک جانبه روند مبارزه با گسترش ویروس کرونا را در کشورش با مشکل روبرو کرده است.

پیش از آن نیز "فیصل المقداد" معاون وزیر امورخارجه سوریه گفته بود: تحریم‌های آمریکا به تلاش‌های بین‌المللی برای جلوگیری از شیوع کرونا، آسیب می‌زند و در شرایط حساس کنونی باید تحریم‌های غیر انسانی لغو شود.

آمریکا در اقدامی غیر انسانی پس از آغاز جنگ داخلی در سوریه در سال ۲۰۱۱ با تمرکز بر تحریم صنایع پتروشیمی سوریه، دولت دمشق را تحریم کرد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: بشار اسد ، سوریه
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان