تاریخ انتشار: ۰۹:۲۳ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۹

آخرین وضعیت ابتلا به ویروس کرونا در تهران

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران از رشد ۳،۵ درصدی مراجعه به بخش‌های درمانی بر اثر ابتلا به کرونا در تهران خبر داد.
آخرین وضعیت ابتلا به ویروس کرونا در تهران
رویداد۲۴  دکتر علیرضا زالی که شب گذشته و در یک برنامه تلویزیونی درباره وضعیت بیماری کرونا در استان تهران صحبت می‌کرد، گفت: در طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۹۴ بیمار به عنوان مبتلایان جدید در مجموعه بخش‌های عادی و ۵۵ بیمار در بخش‌های مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی استان تهران بستری شده‌اند. همچنین ۲۵۷ بیمار در ۲۴ ساعت گذشته از بیمارستان‌های تهران ترخیص شده‌اند که نسبت به روز قبل با کاهش ۱۰ درصدی رو به روست.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران افزود: مقایسه مجموعه مراجعانی که در طول ۲۴ ساعت گذشته به حوزه‌های بهداشتی مراجعه کرده‌اند با روز‌های گذشته تفاوت معناداری را نشان نمی‌دهد.

بیشتر بخوانید: 
فرمانده ستاد مقابله با ویروس کرونا: تهران هنوز به شرایط مطلوب نرسیده است

زالی یادآور شد:، اما در حوزه مراجعان به بخش‌های درمانی سرپایی که بعضا منجر به بستری نیز شده است با رشد ۳،۵ درصدی نسبت به ۲۴ ساعت گذشته رو به رو هستیم.

وی اظهار کرد: سهم کسانی که در ۲۴ ساعت گذشته با مراجعه به بخش‌های بهداشتی و درمانی به علت بیماری کرونا در بیمارستان‌های تهران بستری شده‌اند، از مجموع کل مراجعان ۴،۷ درصد است که از عدد هفته قبل که ۳.۵ درصد بود مقداری افزایش را نشان می‌دهد، اما نسبت به روز قبل از آن، کاهش را نشان می‌دهد.

زالی گفت: آمار ابتلای روزانه و تغییر در الگوی بستری حاکی از آن است که باید مستمرا توصیه‌های بهداشتی را با دقت بیشتری مورد توجه شهروندان قرار گیرد.

وی افزود: هرگونه تسامح نسبت به این ویروس فریبنده می‌تواند نتایج بسیار جدی را به دنبال داشته باشد و تمام دستاورد‌های گروه بهداشت و درمان را که با یک کار طاقت فرسا و متراکم در چند ماه اخیر برای مراقبت از سلامت مردم شریف تهران تلاش کرده‌اند، دچار مشکل کند.

زالی تاکید کرد: بنابراین بیماری کرونا کماکان باید به عنوان یک مسئله جدی تلقی شود و نباید این طور فکر شود که تغییراتی که صورت گرفته منجر به مهار قطعی این ویروس شده است. خواهش من از شهروندان استان تهران این است که با جدیت و حساسیت مانند روز‌های گذشته به این بیماری توجه کنند تا شاهد افول قطعی این بیماری در استان تهران باشیم.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران، درباره رابطه ویروس کرونا با گرما توضیح داد: هم در ایران و هم در عرصه جهانی مطالعات و تحقیقات متعددی درباره این ویروس در حال انجام است و به دلیل به اشتراک گذاشتن این مطالعات روز به روز به طور فزاینده‌ای اطلاعات ما راجع به رفتار ویروس در حال تغییر است.

وی ادامه داد: همان طور که برخی از محققان نیز پیش بینی می‌کردند این ویروس از مقاومت قابل توجهی در طبیعت برخوردار است و رفتار کاملا متنوع و متفاوتی دارد و قدرت تطابق پذیری با شرایط محیطی برای این ویروس متصور است.

زالی ادامه داد: بنابراین علی رغم مطالعات اولیه مبنی بر آنکه بالا رفتن درجه حرارت و تغییر رطوبت می‌تواند شرایط متفاوتی را برای بقای ویروس فراهم کند، مطالعات جدیدتر و بروز بیماری در برخی استان‌های گرم و وجود این بیماری در نیمکره جنوبی حاکی از آن است که مطلقا حرارت به تنهایی موجب نابودی ویروس نمی‌شود. اما وجود اشعه ماورا بنفش در آفتاب می‌تواند در از بین رفتن ویروس اثر داشته باشد.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان