تاریخ انتشار: ۱۴:۳۶ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۹

خبر خوب محققان چینی درباره ویروس کرونا

میسیون بهداشت و درمان شهر ووهان اعلام کرد آزمایش کشت ویروس از نمونه‌های گلو و خلط ۳۰۰ «مبتلای بدون نشانه» که ماه گذشته در این شهر شناسایی شدند نشان می دهد در هیچ یک از نمونه ها، «ویروس زنده» پرورش نیافته است این موضوع نشان می دهد مبتلایان بدون نشانه باعث سرایت کرونا به دیگران نمی شوند.

اخرین وضعیت ویروس کرونا در ایران

رویداد۲۴ مقامات چین هفته گذشته اعلام کردند آزمایش کرونای تمام ۱۰ میلیون تن از ساکنان شهر ووهان واقع در استان هوبی کانون اولیه شیوع ویروس کرونا که از ۲۵ اردیبهشت تا ۱۲ خرداد سال جاری انجام شده است منفی بوده است و فقط ۳۰۰ مبتلای بدون نشانه شناسایی شده اند.

محققان آزمایشگاه ویروس‌شناسی ووهان وابسته به فرهنگستان علوم چین همان زمان اقدام به آزمایش کشت نمونه‌های گلو و خلط این ۳۰۰ فرد کردند تا وضعیت بیماری را در آنها بررسی کنند اما می گویند نتایج آزمایش ها نشان می دهد در هیچ یک از نمونه ها «ویروس زنده» پرورش نیافته است.

کارشناسان بر این باور هستند عدم پرورش ویروس زنده در نمونه‌های مخاط حلقی «مبتلایان بدون علامت» نشان می‌دهد که میزان ویروس موجود در نمونه‌های آنان بسیار کم بوده و یا هیچ "ویروس زنده" بیماری زایی در آن وجود نداشته است.

نتایج آزمایش نمونه‌های گرفته شده از مسواک، فنجان، ماسک، حوله و سایر وسایل شخصی مبتلایان فوق نیز منفی بوده است منفی شدن نتایج آزمایش‌های اسید نوکلئیک روی یک هزار و ۱۷۴ تن هم که با این مبتلایان تماس نزدیک داشته اند نشان می‌دهد، مبتلایان بدون نشانه در شهر ووهان باعث سرایت بیماری به دیگران نمی شوند.

آزمایش تمام ساکنان شهر ووهان، یکی از بزرگترین و کم سابقه ترین اقدامات در راستای مهار کرونا و آزمایش های گروهی در سطح جهان محسوب می شود و نشان می دهد چین برای ریشه کردن این ویروس مصمم است.
تصمیم برای آزمایش همه ساکنان این شهر پس از آن اتخاذ شد که ۶ نفر در ۲۰ اردیبهشت در یک مجتمع مسکونی در شهر ووهان به کرونا مبتلا شدند.


بیشتر بخوانید: ۱۲ کشوری که ویروس کرونا در آن‌ها اعلام نشده


شیوع ویروس کرونا معروف به «کووید ۱۹» برای نخستین بار اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین بعد از انجام یک سری تحقیقات، در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.
آمارها حاکی است تا کنون در چین ۸۳ هزار و ۴۰ تن به کرونا مبتلا شده اند که ۴ هزار و ۶۳۴ تن آنها فوت شده اند.

منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: ویروس کرونا ، کرونا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان