تاریخ انتشار: ۱۳:۰۵ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۹

چرا علی دایی را رئیس فدراسیون نمی‌کنند؟

مربی پارس جم معتقد است: به این دلیل علی دایی و پیشکسوت‌های ایرانی را رئیس فدراسیون فوتبال نمی‌کنند که خودشان در راس کار باشند.

علی دایی

رویداد۲۴ محسن بنگر در خصوص شرایط تمرینی پارس جم اظهار داشت: تمرینات ما بعد از مدت‌ها وقفه پانزده روز است که در شهر جم شروع شده و بعد از آن به تهران آمدیم چند روزی تمرین تعطیل شد و بازیکنان استراحت کردند نزدیک به دو روز است که تمرینات را دوباره شروع کردیم منتظریم ببینیم آینده لیگ برتر چه می‌شود و بالاخره مسابقات برگزار می‌شود یا نه.

وی در مورد دوقطبی بودن برگزاری و تعطیلی رقابت‌های لیگ گفت: فکر میکنم فدراسیون باید یک قاطعیتی در تصمیم‌گیری در این مورد داشته باشد تا بتواند قهرمان لیگ را اعلام کند.که بدون شک این قهرمانی حق مسلم پرسپولیس است. علاوه بر آن تیم‌های سقوط کننده و صعود کننده به جام باشگاه‌های آسیا و لیگ برتر را مشخص کنند. واقعا این وضعیت خسته کننده شده و با همین روش مدام مصدومیت بازیکنان زیاد می‌شود. اگر به تصمیم من بود قهرمان لیگ را اعلام میکردم و رقابت‌ها را لغو میکردم. البته باید همه جزئیات را در نظر گرفت مثلا: دستمزد بازیکنان و مسائل لیگ بیستم را باید مشخص کنند اینطور نباشد که بازیکنی که ۵۰ درصد از مبلغ قراردادش را گرفته به همان مبلغ پرداختی اکتفا کنند و بعد بخواهند مسابقات را لغو کنند.

مربی پارس جم در مورد آخرین وضعیت مگنو باتیستا توضیح داد: مگنو دو روزی است که سر تمرین آمده همچنان منتظر است تا تکلیفش مشخص شود. فکر میکنم آخرین پیشنهاد به او این بود که در ایران عمل کند. البته جزئیات مسائل مربوط به وضعیتش را باید از مسئولین اداری باشگاه سوال کنید چرا که من در جریان نیستم.

بنگر در رابطه با بازی اول تیمش مقابل نفت آبادان گفت: مشکل همین است. ما اصلا نمیدانیم مسابقات برگزار می‌شود یا نه؟ اگر قرار است برگزار شود کجا و چه زمانی قرار است این اتفاق بیفتد؟ یک روز می‌گویند آبادان است یک روز دیگر میگویند کیش است روز دیگر میگویند بوشهر است و بعدش میگویند میتوانید در زمین خودتان بازی کنید؟ هیچ چیز مشخص نیست بهتر است که تکلیف را معین کنند! چرا که این بلاتکلیفی بسیار کلافه‌کننده است. واقعا این وضعیت ناراحت کننده است ساعت بازی روز زمان و زمین آن را نمیدانیم چطور میتوانیم خودمان را برای آن آماده کنیم؟ مثلا ممکن است ما بلیط بازیکنان را زودتر گرفته باشیم وقتی شروع رقابت‌ها یک هفته جلو و عقب می شود همه برنامه‌ریزی‌ها به هم میریزد.

وی در واکنش به اینکه این شرایط برای تیم پارس جم که مشکلات مالی متعددی دارد بسیار بدتر خواهد بود گفت: صد در صد همینطور است. مسئولین شهر جم و باشگاه در بلاتکلیفی به سر می‌برند. نمیدانند رقابت‌ها چه تاریخی دقیقا شروع می‌شود؟ فدراسیون باید تکلیف را مشخص کند.

مدافع سابق پرسپولیس در مورد مبلغ قرارداد مارک ویلموتس و حواشی آن گفت: ویلموتس را آن کسی که سرکار آورده باید در موردش پاسخگو باشد. من بازیکن اگر یک بار مالیات ندهم باید پاسخگو باشم چرا آن کسی که این فرد را سرمربی تیم ملی کرده است جواب پس نمی‌دهد. نمیدانم چرا مسئولین زورشان فقط به بازیکن‌ها و مربی‌ها داخلی می‌رسد. بهتر است کسانی که در آوردن ایشان به ایران آوردند این مسئولیت بپذیرند و پولش را هم پرداخت کنند. اصلا کاری ندارم که ویلموتس چه عملکردی در تیم ملی داشته قراردادی با او بسته شده که در حال حاضر باید مسئولین و ناظرین این قرارداد به تعهداتشان عمل کنند بهتر است قبل از بستن آن به فکر چنین روزی می‌افتادند. بازیکنان خارجی زیادی به لیگ ایران آمدند که فقط تمرین کردند و بعد از آن برای گرفتن مطالباتشان دست به شکایت زدنند باز بنظرم آقای ویلموتس خیلی شرایطش بهتر است چرا که حداقل بعد از انجام چند بازی مطالباتش را درخواست کرده است.

بنگر در خصوص اینکه فکر میکند میتوان به آینده فوتبال در ایران امیدوار بود گفت: تا زمانیکه خود افراد فوتبالی سرکار نیایند و اداره امور را در دست نگیرند این فوتبال هیچ تغییری نخواهد کرد. بالا رفتن و پایین آمدن مبلغ قرارداد، یا حتی افشای مبلغ دقیق آن مدتی بود باب شد فکر میکنم تا زمانی که یک فرد فوتبالی که در این راه درد کشیده و زحمت زیادی را متحمل شده است سرکار نیاید هیچ چیزی بهتر نخواهد شد.

زمانی که به پرسپولیس آمدم همه می‌گفتند قرارداد شما میلیاردی است و مبلغ ان را که بنظرم یک چیز شخصی و محرمانه است را در روزنامه چاپ کردند و بعد متوجه شدند که کار درستی نیست. این مسائل برای زمانی است که افراد غیر فوتبالی در راس کار باشند اگر افراد فوتبالی بیایند این مشکل پیش نمی‌آید. چرا علی دایی و این همه پیشکسوت ایرانی داریم چرا آن‌ها را رئیس فدراسیون فوتبال نمی‌کنند. انقدر شرایط را سخت کرده اند که حتی علی آقا نمیتواند به حرفه اصلی‌اش که مربیگری است بپردازد! چرا که دوست دارند خودشان در راس امور باشند. به جز خود آقای دایی خیلی هستند که بیست سال در لیگ‌های مختلف بازی کردند و فوتبال را به خوبی میشناسند. به قول معروف درد کشیده و بزرگ شده فوتبال هستند و شرایط بازیکنان را به خوبی درک میکنند.

مثلا خود من در نفت تهران بازی کردم ولی پول نگرفتم. سال گذشته به تیم اروند رفتم فدراسیون این تیم را به داماش گیلان فروخته است! داماش مشکلات مالی فراوانی دارد بعد فدراسیون این تیم را به آنها فروخته است. زمانی هم که تیم را فروختند مبلغ قرارداد بازیکنان را پرداخت نکردند و ما هم ماتدیم که پولمان را باید از چه کسی بگیریم. زمانیکه مسئولین فدراسین فوتبالی نباشند این مشکلات به وجود می‌آید و رابطه و ضابطه در راس کار قرار میگیرد.مثلا تیم را از خرمشهر خریدند آن را له داماش گیلان فروختند چه کسی این کار را کرده فدراسیون فوتبال؟ خوب حالا که آن را فروختید پولش کجاست؟ چرا ۳۰ بازیکن این تیم هیچ دریافتی نداشتند.


بیشتر بخوانید: شغل دوم فوتبالیست‌های مطرح ایران


اصلا به خودم کاری ندارم ولی بقیه بازیکنان این تیم نیاز به این پول دارند.یک سال آنجا زحمت کشیدند و سهمیه لیگ یک را حفظ کردند. حتما مبلغ فروش آن میلیاردی بوده خوب این پول در حال حاضر کجاست؟ نمیدانم چرا این تصمیمات گرفته می‌شود. بهتر است به جای این تنصمیات اشتباه فوتبالی با مسائل برخورد کنیم و افراد فوتبالی را سرکار بیاوریم.

وی در مورد بازی تدارکاتی پارس جم مقابل مس رفسنجان گفت: قبل از این دیدار تدارکاتی تیم ما یک بدنسازی سخت انجام داده بود و بعد از آن هم دو روزی تمرینات تعطیل بود و به همین دلیل بدن بازیکنان کمی خوابیده بود. یکی دو مورد مصدومیت جزئی هم داشتیم که خوشبختانه خیلی جدی نبود. ولی در کل باید بگویم بازی تدارکاتی خوبی انجام دادیم و مس رفسنجان هم خیلی خوب بازی میکرد فکر میکنم این دیدار تدارکاتی خیلی محک خوبی برای تیم ما قبل از شروع رقابت‌ها بود. در حال حاضر مربی پارس هستم زیرنظر آقای افاضلی که خیلی دانش مربیگری دارند در حال یاد گرفتن هستم.درست است که خیلی دغدغه تیم پارس را دارم ولی بیشتر یادگیری و کسب تجربه برایم در اولیت است.از برنامه‌ریزی برای تیم گرفته تا سازمان دهی لیگ و همه چیز را دارم یاد میگیرم.

مربی پارس جنوبی در واکنش به اینکه فکر میکند تیمش در لیگ برتر ماندگار باشد گفت: هنوز تلکیف مسابقات لیگ به طور کامل مشخص نشده است. باید صبر کنیم تا ببینیم چه اتفاقی می‌افتد ولی ما تمامی تلاشمان را میکنیم که با کسب نتایج خوبی جایگاه مناسبی در جدول کسب کنیم.

بنگر در واکنش به اینکه گفته می‌شود مدیریت مسئولین فدراسیون ایران برای هر تیمی بد بوده برای پرسپولیس خوبی و قهرمانی به همراه داشته گفت: پرسپولیس برای قهرمانی‌هایش زحمت کشیده است.اگر سطح لیگ بدتر ایران ۱۰ باشد پرسپولیس ۱۰ است و بقیه تیم‌ها ۶ هستند.بنظرم پرسپولیس میتواند۱۰ سال پشت سر هم قهرمان شود اگر همین نفراتش را حفظ کند.

وی در پاسخ به اینکه استقلالی‌ها میگویند چرا نفرات تیم ما حفظ نمیشود گفت: این دیگر به مدیریت باشگاه آنها برمیگردد. هیچ ربطی به شخص خاصی ندارد.در پرسپولیس هم برانکو و استوکس از تیم جدا شدند پرسپولیس آدم‌های بزرگی را که در باشگاه بازی کردند در راس کار قرارداده است. باشگاه پرسپولیس پیشکسوت‌هایی دارد که هرگز نمی‌گذارند این تیم زمین بخورد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: علی دایی ، محسن بنگر
نظرات شما
پیشخوان