تاریخ انتشار: ۱۸:۱۲ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۹

۳ گزینه جذاب پرسپولیس برای تقویت خط حمله

هرچند پرسپولیس با‌۱۰ امتیاز اختلاف در صدر جدول لیگ برتر قرار دارد، اما اعداد و ارقام نشان‌دهنده وضعیت نه‌چندان خوب این تیم در خط حمله است.

مهاجمان فصل بعد پرسپولیسرویداد۲۴ پرسپولیس این فصل در لیگ نوزدهم ۳۱ بار موفق به باز کردن دروازه رقبا شده، اما نقش مهاجمان این تیم در این گل‌ها، فقط‌۴۰ درصد بوده است. علی علیپور با ۷ گل زده و مهدی عبدی با یگ گل تنها مهاجمان گلزن سرخ‌ها بوده‌اند و در روز‌های خاموشی توپخانه ارتش سرخ این ترابی و امیری بوده‌اند که جور مهاجمان را کشیده‌اند. حالا با توجه به جدایی قطعی استوکس و البته جدایی احتمالی اوساگونا، پرسپولیس حداقل نیاز به جذب ۲ مهاجم جدید دارد و مسلما در صدر لیست خرید‌های تابستانی یحیی گل‌محمدی نام ۲ مهاجم جدید نوشته خواهد شد. چیزی که کار یحیی را سخت‌تر می‌کند، این است که پرسپولیس با دستور وزارت ورزش نمی‌تواند بازیکن خارجی جذب کند و سرمربی سرخ‌ها باید تمرکز خود را روی مهاجمان ایرانی بگذارد و همین مسئله دایره انتخاب را کوچک‌تر می‌کند.

با‌توجه به این‌که اکثر مهاجمان خوب داخلی با تیم‌های خود قرارداد دارند، یکی از اصلی‌ترین گزینه‌های یحیی و پرسپولیس می‌تواند کریم انصاری‌فرد باشد.

کریم انصاری‌فرد بعد از حضور در لیگ یونان راهی السیلیه شد، اما در این تیم قطری نتوانسته انتظارات را برآورده کند. روزنامه الرای نوشت که هواداران السیلیه از عملکرد انصاری‌فرد راضی نیستند و بعید نیست که قرارداد این بازیکن به زودی فسخ شود. در سوی دیگر، گفته می‌شود مهند علی ستاره عراقی تیم فوتبال الدحیل قطر، مورد توجه السیلیه قرار گرفته و اگر این باشگاه مهاجم عراقی را به خدمت بگیرد، شانس حضور انصاری‌فرد در ترکیب اصلی این تیم کمتر می‌شود و شاید مهاجم تیم ملی ایران را به فکر جدایی از لیگ ستارگان قطر بیندازد.

البته انصاری‌فرد هنوز هیچ اظهار‌نظری مبنی بر احتمال جدایی از این تیم نکرده و حتی چندی پیش به هواداران تیمش قول داد که سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را به دست بیاورند. به‌هر حال با توجه به افت نسبی این بازیکن به دلیل مصدومیت، باید دید آینده او در تابستان پیش‌رو چگونه رقم خواهد خورد. به هر تقدیر این روز‌ها بخصوص در میان شایعات، موضوع احتمال بازگشت انصاری‌فرد به پرسپولیس را زیاد می‌شنویم که این اتفاق شاید به خاطر رابطه صمیمانه او کریم با یحیی گل‌محمدی باشد.

دیگر گزینه احتمالی پرسپولیس شهریار مغانلو مهاجم ۱۱‌گله لیگ نوزدهم است. یحیی گل‌محمدی علاقه زیادی به مغانلو دارد و می‌خواهد این مهاجم جوان را در نقل‌وانتقالات تابستانی به تیمش بیاورد. البته مغانلو همچنان تحت قرارداد باشگاه پیکان است و سرخ‌پوشان برای جذب وی باید به دنبال جلب رضایت پیکانی‌ها باشند.

سومین گزینه سرخ‌ها بازیکنی است که در سال‌های اخیر شایعات زیادی در خصوص حضورش در لیگ برتر به گوش رسیده. شنیده‌ها حاکی از آن است که رضا قوچان‌نژاد مهاجم سابق تیم ملی ایران دوباره در تیررس سرخ‌ها قرار گرفته و احتمال دارد به اولین خرید این تیم در تابستان بدل شود. مذاکرات غیر مستقیم طرفین در روز‌های اخیر انجام شده و نزدیکان گوچی نیز، تمایل او به پوشیدن پیراهن پرسپولیس را اعلام کرده‌اند.


بیشتر بخوانید: افشاگری علیرضا جهانبخش درباره انتقالش به پرسپولیس


سال گذشته نیز شایعاتی مبنی بر حضور این بازیکن در تیم پرسپولیس وجود داشت، اما درنهایت مهاجم دو تابعیتی فوتبال ایران راهی اف‌سی سیدنی و بعد از آن هم زووله هلند شد. در آن مقطع خبر‌هایی نیز وجود داشت که نشان می‌داد مشکلات خانوادگی و مشخصا درخواست همسر او مبنی بر حضور در خارج از کشور، باعث شده تا قوچان‌نژاد از پرسپولیس دور شود، اما شاید این‌بار به دلیل عدم درخشش در لیگ هلند گوچی سرانجام به ایران بیاید و بازی در لیگ برتر را هم تجربه کند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان