تاریخ انتشار: ۱۰:۰۴ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۹

اصولگرایان خود را پیروز انتخابات ۱۴۰۰ می‌دانند؟

دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب بیان کرد: پیروز کسی است که مولفه‌های پیروزی را به دست بیاورد. اگر بخواهیم با تفرقه و تشتت جلو برویم، اگر توهم ما را بردارد و ظرفیت‌های نیروهای انقلاب را تقسیم کنیم قطعا شکست محصول این فرایند خواهد بود.

 انتخابات ۱۴۰۰

رویداد۲۴ تجربه انتخابات ریاست جمهوری 96 و 98 نشان می دهد که اصولگرایان گرچه تفرق دیدگاه دارند اما در نهایت به این نتیجه رسیدند که باید با هم دور یک میز بنشینند و تصمیم گیری جمعی کنند. آنها در انتخابات ریاست جمهوری گذشته با یک نامزد به میدان آمدند و در انتخابات مجلس نیز یک فهرست دادند.

با وجود کسب نتایج مطلوب برخی صاحب نظران معتقدند اصولگرایان از آنجا که خود را پیروز قطعی رقابت 1400 می دانند، هر سلیقه ای با نامزد مطلوب خود وارد میدان می شود. موضوعی که پرویز سروری دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب آن را رد می کند.

پرویز سروری درباره حضور نیروهای انقلاب با یک یا چند کاندیدا در انتخابات ریاست جمهوری 1400 گفت: جریان انقلاب در فرایند وحدت همیشه توانسته هم‌دلی، هم‌افزایی و همبستگی ایجاد کند بنابراین فرایند و مدلی که برای رسیدن به انتخاب گزینه و رقابت نهایی می شود مبتنی بر وحدت نیروهای انقلاب، هم دلی، هم افزایی و هم بستگی نیروهای انقلاب باشد. البته این کار دشواری است اما شدنی است.

وی افزود:  نیروهای انقلاب نشان دادند که در عین رقابت هوشمندی لازم را با گذشت و ایثارگری از خودشان نشان می دهند تا مسیر برای رسیدن به یک گزینه هموار شود. ما بر همین مسیر حرکت خواهیم کرد. البته ورود زودهنگام به انتخابات ریاست جمهوری 1400 برای کشور خسارت آفرین است.

دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اظهار کرد: ما الان در مباحث انتخاباتی ورود نمی کنیم. ما بیشتر به مباحث تشکیلاتی و آسیب شناسی روندهای گذشته قوت ها و ضعف ها می پردازیم اما مناسب نمی دانیم که جریانات سیاسی از هم اکنون بخواهند وارد رقابت های انتخاباتی شوند.

وی با اشاره به مشکلات معیشتی مردم افزود: تمرکز مجلس و همه نیروهای انقلاب باید برای برون رفت از وضعیت کنونی و نجات اقتصاد ایران هدف گذاری شود تا در زندگی مردم گشایش هایی را شاهد باشیم.

عضو شورای مرکزی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی درباره قطعی بودن پیروزی نیروهای انقلاب در انتخابات ریاست جمهوری 1400 گفت: اصلا این استنباط را ندارم. پیروز کسی که مولفه های پیروزی را به دست بیاورد. اگر بخواهیم با تفرقه و تشتت جلو برویم، اگر توهم ما را بردارد و ظرفیت های نیروهای انقلاب را تقسیم کنیم قطعا شکست محصول این فرایند خواهد بود.

وی افزود: هیچ موقع کسی نمی تواند خودش را پیروز قطعی انتخابات بداند بلکه باید تلاش کند تا مولفه های پیروزی را در فرایندی که منجر به پیروزی می شود به دست آورد.

فعال سیاسی اصولگرا درباره رقابت گفتمانی احمدی نژاد با نیروهای انقلاب اظهار کرد: مهمترین مولفه گفتمان نیروهای انقلاب، ولایت است. ما باید بسط ید برای ولایت ایجاد کنیم و منویات و مطالبات رهبری را برای حل مشکلات مردم جلو ببریم. اینکه ما اقدامی را انجام دهیم که منجر به تضعیف ولایت یا حاشیه تولید کردن برای ولایت باشد قطعا نمی تواند گفتمان انقلاب اسلامی باشد.


بیشتر بخوانید: احمدی نژاد و سناریوی انتخابات ریاست جمهوری/ حاکمیت بار دیگر به محمود احمدی نژاد فرصت می‌دهد؟


وی افزود: ما باید تلاش کنیم مولفه های موثر در گفتمان انقلاب اسلامی را که دال مرکزی اش مطالبات رهبری برای حل معضلات و مشکلات مردم است، به عنوان نقطه درخشان این گفتمان مطرح کنیم. هر کس با این گفتمان همراه باشد به جریان انقلاب نزدیک است و هر کس از این دال مرکزی فاصله داشته باشد نمی تواند به عنوان گفتمان نزدیک به گفتمان انقلاب اسلامی مطرح شود.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان