تاریخ انتشار: ۱۱:۱۵ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۹
روحانی:

مراقبت مردم در مبارزه با کرونا کاهش یافته/ اگر مجبور شویم همه محدودیت‌ها را برمی‌گردانیم

رئیس‌جمهور گفت: در برخی استان‌ها از پیک اول عبور کرده و در برخی استان‌ها تازه وارد پیک شدیم. پیش‌بینی این است که بقیه استان‌ها هم در نوبت هستند و به پیک می‌رسند.

اخرین وضعیت ویروس کرونا در ایران

رویداد۲۴ حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور صبح امروز در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا گفت: مردم عزیز ما می‌دانند موضوع مواجه شدن با این ویروس در کشور ما یک موضوع بی سابقه در ۱۵۰ سال گذشته بوده است. 

وی با تاکید بر اینکه هنوز در پیک اول ویروس کرونا هستیم، خاطر نشان کرد: بسیاری از استان‌ها که به پیک کرونا رسیدند از این دوران خارج شده‌اند. برخی استان‌ها الان در پیک هستند، پیش بینی می‌شود بقیه استان‌ها هم در نوبت باشند. استان خوزستان از این پیک عبور خواهد کرد.

رئیس جمهور اظهار داشت: ما در کشور ابتلای رمه‌ای یا گروهی نداشتیم که بگوئیم مثلاً  ۶۰ درصد مردم گرفته‌اند و الان دیگر نگرانی داشته باشیم؛ نه ما در هیچ کجا چنین وضعیتی نداشتیم. مردم کشور ما در اردیبهشت مراعاتشان نسبت به این اپیدمی مطلوب بوده اما از اواسط خرداد این مراقبت از ۸۰ درصد به ۲۰ درصد هم رسیده است.

وی با تاکید بر اینکه از وزارت صمت واسته شده ماسک ارزان قیمت در اختیار مردم قرار دهد، بیان داشت: ادارات باید به گونه‌ای خدمات دهند که اجتماع نباشد. کلاً در ماه فروردین و اردیبهشت تولیدات ما افزایش پیدا کرده است البته در برخی امور مثل گردشگری فرق می‌کند. این دو ماه نسبت به دو ماه اول پارسال تولیدات ما ۱۰ تا ۱۲ درصد افزایش پیدا کرده است و شرایط ارزی ما بهتر شده است.

رئیس جمهور گفت: نمی‌توانیم بگوئیم این ویروس تنها برای افراد مسن است و برای دیگران نیست، ۱۲.۶ درصد افرادی که فوت کردند نه بیماری زمینه‌ای داشتند و نه مسن بودند. در برخی اماکن مقدسه مراعات خوب یا عالی بوده است. در قم، جمکران و حرم عبدالعظیم حسنی اصول را تا ۹۰ درصد رعایت کردند، در برخی جاها مثل حرم رضوی که جمعیت بیشتر بوده باید کار بیشتری شود. 

وی تصریح کرد: اگر مجبور شویم همه (محدودیت‌ها) را بر می‌گردانیم. امروز تصویب شد نمایشگاه‌های تخصصی بازگشایی شود به شرط آنکه در چارچوب مصوب افراد را دعوت کنند. تالار پذیرایی در نقاطی که قرمز نیست با رعایت ۵۰ درصد ظرفیت بازگشایی می‌شوند. قهوه‌خانه هم با حفظ پروتکل‌های مربوطه بازگشایی می‌شود.

رئیس جمهور اظهار داشت: علی رغم مشکلات این ویروس، توانستیم تهدید را تبدیل به فرصت کنیم. یکی از آن نکات مهم نزدیک شدن قوا به یکدیگر است، متحد شدن نیروها به یکدیگر است. یک ائتلاف ملی برای سلامت و معیشت و به عبارتی برای زندگی را شاهد هستیم. این ائتلاف یک دستاورد بزرگ است و نباید آن را از دست دهیم.


بیشتر بخوانید: افزایش استان‌های قرمز کرونایی/۶ استان در مرز هشدار


این خبر تکمیل می‌شود.

منبع: فارس
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان