تاریخ انتشار: ۱۴:۰۸ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۹
استاندار تهران:

ممنوعیت بازگشایی تالار‌ها و رعایت پروتکل‌ها در مساجد تهران ادامه دارد

استاندار تهران در تشریح آخرین وضعیت کرونا در این استان به ادامه تعطیلی تالار‌های عروسی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مساجد و حرم عبدالعظیم حسنی اشاره کرد.
ویروس کرونا
رویداد۲۴ انوشیروان محسنی بندپی روز شنبه در حاشیه نشست استانداران با ستاد ملی کرونا به صورت ویدئو کنفرانس به خبرنگاران افزود: تهران از جمله استان‌هایی است که در شرایط بحرانی قرار ندارد و نیازمند اقدامات ویژه از سوی استانداری نیست.

وی یادآورشد: در جلسه امروز به استانداران استان‌هایی که در شرایط بحرانی هستند، اختیار تصمیم گیری برای اعمال محدودیت‌ها و دریافت امکانات برای جبران کمبود‌ها داده شد.

محسنی بندپی اظهارداشت: با آنکه تهران از جمله این استان‌ها نبود، اما روند شیوع بیماری و مرگ و میر ما افزایش یافته است و همان وضعیت گذشته وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اوج گیری خاموش کرونا در روزهای گرم سال/ استفاده از ماسک جدی شد
استاندار تهران وضعیت کنترل شیوع ویروس کرونا در شرق این استان را خوب توصیف کرد و غرب این استان را نیازمند توجه ویژه‌تر در اجرای فاصله گذاری اجتماعی و بهداشت فردی برشمرد.

وی خاطرنشان کرد: استان تهران وضعیت بحرانی نداشته و به صورت ملایم به اوج بیماری رسید و اکنون با مدیریت و کنترل رفتار‌ها و پیشگیری در خود استان، با توجه به تراکم بالای جمعیت و محل داد و ستد کشوری بودن آن، در موقعیت قابل قبولی قرار دارد و توانست از پیک بیماری عبور کند.

محسنی بندپی به تاثیر سفر مردم طی تعطیلات هفته‌های گذشته اشاره کرد و ادامه داد: آمار پلیس راهنمایی و رانندگی نشان داد که جمعیت بسیاری از استان در این تعطیلات خارج شده اند و قطعا تاثیر این سفر‌ها پس از بازگشت در آمار مشخص است.

استاندار تهران تصریح کرد: با وضعیت موجود در حمل و نقل عمومی و کاهش توجه مردم به رعایت فاصله گذاری اجتماعی، جای نگرانی برای شیوع بیشتر برای شهروندان استفاده کننده از این ناوگان ایجاد کرده است.

وی به وضعیت حضور مردم در حرم عبدالعظیم حسنی و مساجد اشاره و اضافه کرد: در این اماکن تمام دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت می‌شود و بیش از ۹۰ درصد شهروندانی که به این حرم و مساجد می‌روند، مقید به رعایت پروتکل‌ها هستند.

محسنی بندپی در خصوص بازگشایی تالار‌ها نیز تاکید کرد: امکان فعالیت تالار‌های عروسی و مجالس این چنینی وجود ندارد و با شرایطی که حداقل در استان تهران وجود دارد نمی‌توان اقدام به بازگشایی این اماکن کرد.

استاندار تهران گفت: با تمام محدودیت‌های اعمال شده در فعالیت و بازگشایی تالارها، توصیه می‌کنیم که ازدواج‌ها انجام گیرد و خانواده‌ها معطل بازگشایی تالار‌ها نباشند.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا ظهر ۲۳ خرداد، ۱۸۲ هزار و ۵۴۵ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و تعداد جان باختگان کرونا در کشور به هشت هزار و ۶۵۹ نفر رسیده است.
منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان