تاریخ انتشار: ۱۵:۰۵ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۹

سوار کردن ۴ مسافر در تاکسی تخلف است

مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور گفت: رانندگان تاکسی از دستورالعمل سوار کردن سه مسافر در ابلاغ طرح الزام فاصله‌گذاری اجتماعی تبعیت کنند و براین اساس سوار کردن چهار مسافر در تاکسی تخلف است.
رانندگان تاکسی
رویداد۲۴ مرتضی ضامنی افزود: ابلاغیه طرح الزام فاصله گذاری اجتماعی و سلامت محیط کار در ناوگان تاکسیرانی شهری کشور که براساس آن رانندگان موظفند در تاکسی‌ها حداکثرسه نفر مسافر سوار کنند، هنوز به قوت خود باقی است.

وی ادامه داد: مبنای محاسبه کرایه تاکسی سه مسافر است و اگر راننده تاکسی مبنا کرایه دریافتی را بر سوار کردن سه مسافر بگذارد و چهار نفر را سوار کند، تخلف کرده باید با وی برخورد شود و در شهر‌های مختلف بازرسان تاکسیرانی سوار شدن سه مسافر را در تاکسی‌ها بررسی می‌کنند.

ضامنی اعلام کرد: اگر راننده تاکسی بیش از سه نفر را سوار کند و از این ابلاغیه تبعیت نکند، مسافران می‌توانند به شهرداری‌های شهر محل سکونت خود و در تهران هم با خط ارتباطی که شهرداری در اختیار آن‌ها گذاشته یا تاکسیرانی شکایت کنند.

بیشتر بخوانید: جان باختن ۳۵ راننده تاکسی در پی ابتلا به کرونا /چرا نرخ سود وام پرداختی به تاکسیران‌ها بالاست؟
وی تاکید کرد: رعایت و تبعیت از سوارکردن سه مسافر نیازمند همکاری و مساعدت مردم است و مسافران خود در تاکسی‌هایی که بیش از سه نفر را سوار می‌کنند، سوار نشوند و تخطی راننده را اعلام کنند و رعایت این امر نیاز به مشارکت عمومی دارد.

نیمه دوم فروردین سال همزمان اوج گیری ویروس کرونا، طرح الزام فاصله گذاری اجتماعی و سلامت محیط کار در ناوگان تاکسیرانی شهری کشور ابلاغ شد و بر اساس آن رانندگان موظف شدند در تاکسی‌ها حداکثر سه نفر مسافر سوار کنند.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان