تاریخ انتشار: ۱۶:۳۴ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۹

مرفاوی: برای قرارداد بستن با مربیان خارجی در موضع ضعف قرار داریم/ مذاکره با مربیان بزرگ نیاز به آدم‌های بزرگ دارد

صمد مرفاوی، مهاجم پیشین تیم ملی فوتبال کشورمان تأکید کرد که برای مذاکره با مربیان بزرگ باید از توان افراد بزرگ بهره برد.
مرفاوی
رویداد۲۴ صمد مرفاوی، در واکنش به شکایت ویلموتس از فدراسیون فوتبال و انتقاد‌هایی که از مسئولان پیشین فدراسیون در مورد این قرارداد صورت گرفته است، گفت: فدراسیون و متولیان فوتبال ایران همیشه کار‌هایی انجام می‌دهند که روی اصول و منطق نیست و همیشه برای قرارداد بستن با مربیان خارجی در موضع ضعف قرار داریم که انگار آن‌ها بالا هستند و ما پایین. برای قرارداد بستن باید وقت گذاشت و اصول حرفه‌ای را رعایت کرد، اعتقاد من این است که تصمیم‌گیرندگان فوتبال نباید آماتور باشند، ولی خیلی از این آقایان تفکر فوتبالی ندارند و ایده آن‌ها در حد باشگاه یا استان است. مذاکره با مربیان بزرگ نیاز به آدم‌های بزرگ دارد.

وی در ادامه یادآور شد: نحوه قرارداد بستن مهم است. برای هر مذاکره اصولی وجود دارد و ما نباید این‌قدر خودمان را برابر مربیان خارجی کوچک کنیم. متأسفانه سال‌هاست که این مشکلات در رأس مدیریت فوتبال وجود دارد. ما بعد از رفتن کی‌روش گزینه‌ای را انتخاب کردیم که چندان در گذشته موفق نبود و می‌توانستیم انتخاب‌های بهتری انجام دهیم. بعد از عقد قرارداد گفتند که مربی تیم ملی باید در ایران بماند، ولی ویلموتس یک ماه هم در ایران نبود! واقعاً بر چه اساسی از لحاظ مالی چنین قراردادی برای ویلموتس تنظیم شده است؟!

مرفاوی خاطرنشان کرد: بعد از رفتن کی‌روش، مسئولان فدراسیون از همان ابتدا دوست نداشتند درباره انتخاب سرمربی جدید اخباری به بیرون درز کند و آن‌ها مخفیانه کارشان را انجام دادند و ویلموتس را در نهایت انتخاب کردند. یک نفر هم در کنار این مربی به ایران آمد که همیشه کنارش بود و آخر نفهمیدیم که عنوان آن شخص چه بود که در کنار این مربی قرار گرفت و از جیب مردم ایران پول گرفت و رفت.

بیشتر بخوانید: به مردم ایران جفا کردند/ مسئول عقد قرارداد با ویلموتس باید بازخواست شود
وی با بیان این مطلب که مدیران فدراسیون حتی در صورت ترک پُست‌شان، دوست دارند عوامل خودشان را جایگزین کنند، عنوان کرد: اگر در بحث قرارداد تخلفی شده است باید نهاد‌های نظارتی ورود کنند و البته برخورد صورت بگیرد. خیلی وقت‌ها شده که این اتفاقات رخ داده، ولی فقط چند سؤال پرسیده‌اند و دیگر هیچ چیزی پیگیری نشده است.

مدیر فنی تیم فوتبال نساجی درباره شروع مسابقات لیگ برتر و اینکه نظر‌های متفاوتی راجع به برگزاری بازی‌ها ارائه شده است، تصریح کرد: اصلی‌ترین مسئله سلامتی مردم است. ما خیلی مانده که به ساختار آلمان و دیگر کشور‌های اروپایی برسیم. پس این درست نیست که بگوییم، چون آن‌ها مسابقات‌شان را شروع کردند ما هم باید کارمان را شروع کنیم.

وی افزود: مدتی پیش پروتکلی به تیم‌ها دادند، ولی خیلی از تیم‌ها نمی‌توانند این پروتکل را رعایت کنند، چون هزینه‌بر است. خیلی از باشگاه‌ها برای هزینه‌های خودشان هم مشکل دارند و ما نباید فقط به این فکر کنیم که تحت هر شرایطی لیگ تمام شود. خیلی چیز‌ها باید بررسی شود، ولی متأسفانه فوتبال ما امکانات لازم را ندارد تا برای شروع بازی‌ها نگرانی نداشته باشیم.

مرفاوی با بیان اینکه نمی‌توان تا مدتی طولانی فوتبال را تعطیل کرد، گفت: باید به باشگاه‌ها برای رعایت مسائل بهداشتی کمک کرد و اگر اتفاقی برای کسی رخ دهد هیچ‌کس خودش را نمی‌بخشد. در مجموع امیدوارم لیگ امسال بدون مشکلی خاص و بدون اینکه سلامتی کسی به خطر بیفتد به پایان برسد.
منبع: تسنیم
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان