تاریخ انتشار: ۰۹:۴۸ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۹

ترکیه نیروهای نظامی خود را در سوریه تقویت کرد

همزمان با بروز درگیری‌ها در شمال سوریه و نقض آتش‌بس از سوی تروریست‌ها، ترکیه ۶۰ دستگاه خودرو نظامی به همراه تجهیزات جهت تقویت نیروهای نظامی خود به استان «ادلب» در شمال سوریه اعزام کرد.
نیروهای نظامی ترکیه
رویداد۲۴ روزنامه «الشرق الاوسط» چاپ لندن امروز (یکشنبه) در خبری با عنوان «ترکیه تجهیزات نظامی گسترده به ادلب اعزام کرد»، افزود: این اقدام نقض آتش‌بس است.

این روزنامه اضافه کرد: درگیری‌های خونینی در شمال سوریه بین جناح‌های طرفدار ترکیه و نیرو‌های کرد در حومه شمالی «حلب» رخ داده که در جریان آن ده‌ها تن از نیرو‌های ترکیه کشته و یا زخمی شده‌اند.

ترکیه و روسیه پیشتر توافق کرده بودند تا برای مقابله با تحرکات تروریست‌ها در استان اشغالی ادلب سوریه، نیرو‌های گشتی در این منطقه راه‌اندازی کرده و منطقه بی‌طرف تشکیل دهند.

شیوع کرونا در میان نیرو‌های ترکیه در سوریه

در همین حال بر اساس اخبار منتشر ۱۴۰ نفر از نیرو‌های ترکیه در شمال سوریه مبتلا به بیماری کرونا شده‌اند.

روزنامه «حریت» ترکیه نیز به نقل از استاندار استان «حتای» در نزدیکی مرز‌های این کشور با سوریه گزارش کرد که ۳۲۰ مورد ابتلا به ویروس کرونا در این استان وجود دارد که ۱۴۰ مورد آن مربوط به نیرو‌های ترکیه در دو شهر عفرین و ادلب است.

ترکیه از سال گذشته با وجود اعتراض‌های دمشق نیرو‌های نظامی به سوریه اعزام و آن‌ها را در برخی مناطق شمال این کشور مستقر کرد.

به دنبال برخی تحولات در شمال سوریه رایزنی‌ها بین مقام‌های عالی رتبه ترکیه و روسیه نیز افزایش یافته و قرار است وزرای خارجه و دفاع روسیه با سفر به ترکیه با همتایان خود دیدار و گفتگو کنند.

«ولادیمیر پوتین» و «رجب طیب اردوغان» روسای جمهوری روسیه و ترکیه نیز ۲۲ خرداد ماه در ارتباط با تحولات منطقه با یکدیگر تلفنی گفتگو کردند.

در جریان بروز درگیری‌های هفته گذشته بین نیرو‌های سوریه و گروه‌های تروریستی و استفاده این گروه‌ها از خودرو‌های انتحاری، ۲۲ نفر از تروریست‌ها کشته شدند.

سوریه از سال ۲۰۱۱ شاهد بحران ناشی از حمایت برخی کشور‌های همسایه این کشور و کشور‌های غربی، عربی و رژیم صهیونیستی از تروریست‌ها است.

بیشتر بخوانید: چرا ایران موضع سخت گیرانه مشابه روسیه را در قبال بشار اسد ندارد؟
در حال حاضر نزدیک به ۹۰ درصد از خاک سوریه در اختیار دولت قانونی این کشور قرار دارد و ۱۰ درصد نیز در اختیار تروریست‌ها و برخی نیرو‌های خارجی در شمال سوریه است.

ترکیه و عربستان از ابتدای آغاز بحران در سوریه با یکدیگر همکاری داشتند، ولی اکنون برخی تنش‌ها در روابط دو کشور بروز کرده به طوری که در لیبی دو طرف در برابر هم هستند و ترکیه از نیرو‌های «فایز السراج» و عربستان از نیرو‌های «خلیفه حفتر» حمایت می‌کند.
منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: ترکیه ، سوریه
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان