تاریخ انتشار: ۲۳:۲۰ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۹

واکنش روحانیِ اصولگرا به احتمال نامزدی سیدحسن

سید رضا اکرمی گفت‌: سید حسن خمینی در سال ۹۴ برای شرکت در انتخابات مجلس خبرگان اعلام آمادگی کرد که متاسفانه راه را برای ایشان باز نکردند.

نامزدی سیدحسن

رویداد۲۴  حجت الاسلام سید رضا اکرمی، عضو جامعه روحانیت مبارز، درباره کاندیدا شدن حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ گفت: بعد از انتخابات مجلس شورای اسلامی که اتفاقاً مردم کمی حاضر به رأی دادن شدند، کشور به استقبال انتخابات ریاست‌جمهوری در سال ۱۴۰۰ می‌رود. از آنجا که ما حزب‌های قوی نداریم و اساساً فعالیت‌های حزبی در ایران جدی گرفته نمی‌شود، سیاسیون در نشست و گعده‌هایی که با هم دارند اسامی افرادی را به عنوان کاندیدای احتمالی مطرح می‌کنند که اسم آیت‌الله سید حسن خمینی هم به میان آمده است.

این فعال سیاسی در ادامه گفت:، اما بسیار بعید است که سید حسن آقا برای حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری اعلام آمادگی کند یا به دعوت گروه‌های سیاسی پاسخ مثبت بدهد. در واقع ایشان به عنوان نوه امام خمینی ترجیح می‌دهد همچنان در حوزه علمیه به تدریس بپردازد تا در این سنگر خدمت کند و تاثیرگذار باشد.
بیشتر بخوانید:کاندیداتوری رؤسای قوای دیگر در ریاست جمهوری ممنوع شود/ اصلاح‌طلبان نمی‌توانند با یار قرضی وارد انتخابات شوند
او توضیح داد: البته آیت الله سید حسن خمینی در سال ۹۴ برای شرکت در انتخابات مجلس خبرگان اعلام آمادگی کرد که متاسفانه راه را برای ایشان باز نکردند. به همین دلیل معلوم است حاضر نمی‌شود به عنوان یکی از خاندان امام بیاید و خود را در معرض تایید شورای نگهبان بگذارد.

اکرمی ادامه داد: همچنین این را باید در نظر گرفت که کرونا مردم را به ستوه آورده و مشکلات زیادی برای جامعه ایجاد کرده است. از آنجا که تا موعد انتخابات ریاست‌جمهوری یک سال مانده است، پرداختن به مسائل انتخاباتی و اینکه چه کسی بیایید و چه کسی نیاید زود است؛ یعنی همه باید اولویت را بر این بگذارند که ان‌شاءالله از این وضعیت نگران‌کننده به سلامت عبور کنیم.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان