تاریخ انتشار: ۱۲:۱۱ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۹

مهدی: به خاطر یک بازیکن، نمی‌توانیم لیگ برتر را متوقف کنیم

سرپرست کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال گفت که این سازمان نمی‌تواند برای یک یا دو بازیکن، کل مسابقات لیگ برتر را متوقف کند.

لیگ برتر

رویداد۲۴ سهیل مهدی درباره آغاز مجدد مسابقات لیگ برتر فوتبال گفت: خوشبختانه تیم‌ها وارد فاز تمرینی شدند و دوره آماده‌سازی خود را سپری می‌کنند. امیدوارم تیم‌ها به خوبی به آمادگی برسند. به خاطر تغییر تقویم لیگ قهرمانان آسیا، مسابقات را یک هفته به تعویق انداختیم و پیگیر اجرای برخی مسائل سخت‌افزاری هستیم که همکاری کامل در این زمینه وجود دارد.

وی با ابراز امیدواری به حل مشکلات موجود تا شروع مسابقات تصریح کرد: موضوع فاصله‌گذاری برای نیمکت‌ها، آماده‌سازی رختکن‌ها، نصب پَد بهداشتی، ضدعفونی رختکن‌ها، اتاق‌های پزشکی و محل استقرار افراد مد نظر ماست. برای بازیکنان روی نیمکت فاصله ایجاد می‌کنیم تا با فاصله بیشتری کنار هم بنشینند. باشگاه‌ها و مالکان ورزشگاه‌ها هم به ما کمک می‌کنند تا موارد آماده باشد. باید امکانات آماده باشد. هر هفته قبل از هر بازی از تیم‌های میزبان خواهش می‌کنیم ورزشگاه‌ها را پلمپ و ضدعفونی شده تحویل دهند.

سرپرست کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال در پاسخ به این پرسش که آیا استقلال در اهواز به مصاف فولاد خواهد رفت یا خیر، گفت: بله. مطابق مصوبه ستاد مبارزه با کرونا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فعالیت و برگزاری مسابقات در شهر‌های قرمز هم مانعی ندارد. به سمتی می‌رویم که تیم‌ها در شهر‌های خود میزبانی کنند، مگر اینکه دستورالعمل جدیدی صادر شود.


بیشتر بخوانید: انصراف تراکتور از لیگ برتر جدی‌تر شد


مهدی درخصوص نگران‌کننده بودن خیز مجدد کرونا در کشور خاطرنشان کرد: من هم مانند سایر مردم نگران هستم و خواهش می‌کنم آن‌ها موارد بهداشتی را رعایت کنند. همه تمهیدات را اندیشیده‌ایم و باشگاه‌ها با ما خیلی همکاری داشتند که دور از انتظار بوده است. سلامتی برای آن‌ها در اولویت قرار دارد و سازمان لیگ هم در کنار فدراسیون فوتبال، با فدراسیون پزشکی ورزشی همکاری دارد. امیدواریم این موج شیوع را خیلی خوب رد کنیم و تمرینی برای آغاز لیگ سال آینده داشته باشیم.

وی درخصوص بازنگشتن بازیکنان و مربیان خارجی برخی تیم‌ها بیان کرد: تعداد بازیکنان سقف مجاز به بازی، بیش از یکی دو نفر است. باشگاه‌ها علاقه‌مندند از همه پتانسیل خود استفاده کنند، اما مصداق این موضوع، کارت گرفتن یا مصدومیت یک بازیکن است. به خاطر یک یا دو بازیکن، نمی‌توانیم همه بازی‌ها را نگه داریم. امیدوارم تیم‌ها بهترین پتانسیل لازم را برای شرکت در مسابقات داشته باشند و اگر کمکی از طرف فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ برمی‌آید، به باشگاه‌ها برای اجرای بهتر مسابقات کمک می‌کنیم.

سرپرست کمیته مسابقات سازمان لیگ که با برنامه «تهران ورزشی» رادیو تهران گفتگو می‌کرد، درباره زمان برگزاری مسابقات جام حذفی گفت: این مسابقات را هم در برنامه داریم و مصمم به برگزاری مسابقات هستیم. باید اجازه دهیم تیم‌ها ابتدا وارد فاز رقابت‌ها شوند و سپس تعیین می‌کنیم در خلال یا اواخر مسابقات، با کمک تیم‌ها می‌توانیم مسابقات جام حذفی را برگزار کنیم.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان